מתי קירוי חניה יכול להיחשב כבנייה לא חוקית

לאחרונה קרו לא מעט מקרים בהם אנשים גילו שקירוי החנייה הפשוט שהם רכשו לעצמכם התגלה כעבירה פלילית. מדובר בפעולה פשוטה לכאורה שעשויה לגרום גם לכם להגיע למצב שכזה. כדי להעלות את המודעות בנושא, יצאנו לבדוק עם המומחים מתי קירוי יכול להיחשב כבנייה לא חוקית וחזרנו עם כל הפרטים.

 

רקע לכתיבת המדריך

כדי להציג בפניכם את כל המידע העדכני בנושא, יצאנו להיפגש עם מומחים בתחום הבנייה. הצגנו בפניהם את הפרטים אודות המקרים שהגיעו אלינו וביקשנו מהם לספר לנו את כל המידע שחשוב שתדעו בנושא כדי שלא תמצאו את עצמכם עומדים בפני עבירה פלילית. המומחים שעמם יצרנו קשר, עובדים כבר שנים בתחום ויש להם ידע רב בבניה לא חוקית. בשורות הבאות תוכלו לקרוא אודות המידע שמסרו לנו.

 

מתי קירוי חניה יכול להיחשב כבנייה לא חוקית?

המקרים שבהם קירוי חניה יכול להיחשב כבנייה לא חוקית אלו מצבים שבהם מדובר בפרגולה שעונה על ההגדרה הבאה: מבנה ללא קירות שמטרתו היא להביא להצללה. נכון להיום ישנה רפורמה שמקלה על מי שמתכננים להשתמש בפרגולה כקירוי חניה. כך שבעצם, אם מדובר בשטח מקורה שעונה על הקריטריונים הבאים, הדבר לא ייחשב כבנייה לא חוקית:

  • שטח הפרגולה אינו עולה על 50 מ"ר
  • הפרגולה נבנית בתוך המגרש
  • הועברה פנייה אל משרד האוצר מהרגע שבו בוצעה עבודת ההתקנה

 

התקנתם פרגולה כקירוי חנייה? שימו לב שאתם מעבירים את הפנייה בשלמותה

כפי שראיתם בפסקה הקודמת, אתם צריכים להעביר פנייה אל משרד האוצר מהרגע שבו ביצעתם את ההתקנה. שימו לב שאת מצרפים לפנייה זו גם את אישור מהנדס הקונסטרוקציה שביצע את העבודה. פרט זה חשוב מאוד כדי לאפשר לכם לשלוח את הטופס במלואו ולקבל את האישור המיוחל.

 

מתי קירוי חניה יכול להיחשב כבנייה לא חוקית?

קירוי חנייה יכול להיחשב כבנייה לא חוקית במצבים שבהם הוא חורג מהתקנים שצוינו לעיל. כלומר, כאשר שטח הפרגולה עולה על 50 מ"ר ושהפרגולה נבנית מחוץ למגרש כפי שמופיע בטאבו. בנוסף, חשוב להעביר את הפנייה אל משרד האוצר מרגע ביצוע העבודה, שכן, האחראיים שם הם אלו שיוכלו לתת את החותמת שתאשר את הקירוי או שתקבע כי יש להסירו מכיוון שמדובר בבנייה לא חוקית.

 

לסיכום

בין אם ביצעתם קירוי לחנייה שלכם ואתם לא בטוחים אם מדובר בעניין חוקי או שלא ובין אם אתם מתכננים לעשות זאת בהמשך, אנחנו מציעים לכם לפנות אל המומחים בתחום ולשאול אותם לדעתם. במידה ואינכם יודעים למי לפנות, תוכלו לברר פרטים דרך החנות בה רכשתם את הפרגולה או דרך החנות שבה אתם מתכננים לקנות את הפרגולה בהמשך. בהזדמנות זו, אנו מאחלים לכם שתבחרו את קירוי החניה המתאים לכם ביותר שלא יסבך אתכם בעבירה פלילית. שיהיה בהצלחה!

קירוי חניה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו