כוחו של הפטור: מקסם את פוטנציאל ההכנסה שלך

בין אם יש לכם מקור הכנסה אחד או יותר מכך, במציאות של היום כמעט ואין מקור הכנסה שההכנסה הפוטנציאלית המקסימלית שלו אינה נשחקת, כתוצאה מגורמים שונים ומגוונים. אחד מהגורמים הללו הוא כמובן מס הכנסה. באמצעות פטור ממס הכנסה, לו זכאים חלק מאזרחי המדינה, ניתן למקסם את פוטנציאל ההכנסה.

 

מקסום ההכנסות

יש לכם הכנסה אחת דרך משכורת חודשית כשכירים? עובדים כשכירים ומנהלים עסק קטן במסגרת עוסק פטור? יש לכם הכנסה מנדל"ן או מניות? אזרחים שונים בישראל הם בעלי הכנסות שונות, שמשתנות בצורה בה נוצרת ההכנסה לכל אזרח ובגובה ההכנסה.

דבר אחד נשאר קבוע – שחיקה בפוטנציאל המקסימלי של ההכנסה הקיימת לחשבון הבנק. הפרשות, תשלום דמי ביטוח לאומי ומס הכנסה כמובן, הם הגורמים העיקריים לשחיקה בהכנסה. באמצעות פטור ממס הכנסה ניתן למקסם בצורה משמעותית את ההכנסות.

פטור ממס הכנסה

בכמה יכול להגדיל פטור ממס הכנסה את ההכנסה הקיימת?

פטור ממס הכנסה יכול להוביל לגידול משמעותי בהכנסות של אדם מסוים. בישראל, מס הכנסה עובד בצורה פרוגרסיבית – ככל שאנחנו מרוויחים יותר כסף, כך אנחנו נשלם יותר מס (מבחינה כמותית) וכך הסיכויים שלנו לשלם אחוז מס גבוה יותר גדלים (לפי שיטת מדרגות המס). פטור ממס הכנסה יכול לחסוך אלפי שקלים בחודש לאנשים מסוימים ויותר מכך.

 

זכאות לפטור ממס הכנסה

עד כאן, פטור ממס הכנסה ללא ספק נשמע כמו חלום עבור כל אזרח. מכיוון שמס ההכנסה הוא אחד ממרכיבי התקציב המשמעותיים ביותר של המדינה, הזכאות לפטור זה היא לא דבר פשוט. רק אנשים עם 90% נכות ומעלה בעקבות לקות אחת, או 90% נכות מצטברים עבור כמה לקויות כשלפחות אחת מהן נעמדת במעל ל-40% נכות, זכאים לקבלת הפטור.

 

כיצד הפטור עובד?

לאחר קבלת האישור לפטור ממס הכנסה, בסוף הליך קבלת פטור ממס הכנסה, יהיה מקבל הפטור מתשלום מס הכנסה. שכיר יוכל לראות בתלוש השכר שלו שהמעסיק לא הפריש כסף לטובת תשלום מיסים.

עבודת פטור

הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה

על מנת לקבל פטור ממס הכנסה, אתם לא צריכים להיות רק בעלי תנאי הזכאות, אלא גם להגיש בקשה רלוונטית לקבלת הפטור. את הבקשה יש להגיש לרשות המיסים באמצעות טופס ייעודי שניתן למצוא באתר הרשות.

 

ועדה רפואית

במידה ולא נקבעו לכם אחוזי נכות בעת הגשת הבקשה לקבלת פטור ממס הכנסה, תצטרכו להתייצב מול ועדה רפואית מיוחדת של מס הכנסה מטעם הביטוח הלאומי. זאת תקבע את אחוזי הנכות שלכם בעבור הלקויות השונות שאתם סובלים מהן.

 

תשלום מס מופחת

שימו לב – גם אם אתם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה, וגם אם קיבלתם פטור כזה בסופו של הליך סדור, אתם עשויים לשלם בכל זאת מס. אזרחים בעלי הכנסה גבוהה שהם בעלי פטור ישלמו מס הכנסה, אם כי בצורה מופחתת.

למקסם את פוטנציאל ההכנסה שלך

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו