ייצוג עובדים זרים בתהליך גירוש – איך זה עובד

כבר עשרות שנים שעובדים זרים מגיעים למדינת ישראל בכמויות עצומות ונמצאים בתחומים שונים במשק הישראלי ובשירותים שונים. ישנה בעייתיות מסוימת להעסיק עובדים זרים בשל מעמדם הבעייתי שלא ברור לעיתים לאלו שרוצים להעסיק אותם. ישנם המון מצבים בהם מועסקים עובדים זרים ולא ברור מהם האישורים הרלוונטיים או האמיתיים. וכשצריך להוציא היתר כדי להעסיק עובד זר שהוא מומחה לתחום מסוים ישנה נטייה ״לדלג״ על שלב זה. כל אלו הופכים לבעיות כלכליות ובעיות בדיני עבודה בעת גירוש עובד זר או בעיות שונות העולות באותו נושא. 

 

עובד זר

לפני שנבין איך עובד הייצוג הכללי של עובד זר בהליך גירוש או איך בכלל מתנהל עורך דין עובדים זרים צריך להגדיר מיהו עובד זר. עובד זר בישראל הוא אדם שיכול להיות אחד מארבע קבוצות שונות: עובדים זרים פלסטינים, מסתננים שמגיעים מאפריקה בדרך כלל דרך מצרים, עובדים זרים מיומנים במקצוע מסוים הנקראים ״מומחים״, ואלו שלא מיומנים, שהם הקבוצה הגדולה ביותר כיום בישראל. כולם צריכים היתר עבודה במיוחד המומחים.

 

היתר עבודה

לכל עובד זר שרוצה לעבוד בישראל דרוש מסמך שנקרא היתר עבודה ואם הוא מצורף עם רישיון עבודה אז יכול העובד הזר לעבוד בישראל לתקופה מסוימת של זמן. את ההיתר לאלו שנחשבים בקבוצת ה״מומחים״ נותנים רק מגיל 18 ומעלה, המומחה לא יכול לעבוד בשום מקצוע אחר חוץ מזה שניתן לו אישור עליו. כדי לקבל היתר לעובד זר יש לשלם אגרה ולצרף מסמכים המייצגים את עבודתו ובקשתו.

 

הליך גירוש מישראל

מאז 2002 ממשלת ישראל מנסה לצמצם את כמות העובדים הזרים, אחת הדרכים היא סילוק של עובדים זרים ללא היתר עבודה מישראל. לפי חוק הכניסה לישראל, עובדים זרים יכולים להיעצר לתקופה לא קבועה ללא ביקורת כלשהיא וללא משפט ולהיות נידונים לגירוש. ברגע שאדם ממשלתי מבין כי לעובד חסר מסמך כלשהו ושהותו במדינת ישראל איננה חוקית, מתחיל תהליך גירוש של העובד ומשפחתו, אם קיימת, ממדינת ישראל.

 

עורך דין עובדים זרים

עורך דין אשר מתמחה במיני הזכויות שעומדות לנגד העובד הזר, כלומר בין אם מדובר בזכויות כלכליות כלליות, זכויות הקשורות לפיקדון או זכויות בריאות סוציאליות וכל מה שקשור בשהותו בישראל. עורך הדין לעובדים זרים כאמור, בקיא בכל נושאים אלו וגם יודע מה היו החלטות בתי המשפט הנוגעות לעובדים זרים בעבר. עורך הדין מתקשר עם המשרדים הממשלתיים ועוזר לעובד הזר עם תהליכים בירוקרטיים הכוללים ייצוג בתביעה.

 

ייצוג עובדים זרים

עו"ד לדיני עבודה בחיפה יכול לעזור בכמה דרכים שונות להתמודד עם כתב אישום או קנס לעובד הזר. בין אם לבקש הארכות שונות להישפטות ובכלל בקשה להישפט בפני שופט כדי למנוע קנס או לבטל גירוש. בנוסף עורך הדין יכול להוכיח שלו היה יסוד נפשי לעבירה של עיסוק עובד זר. כלומר, נדרשת מודעות וכך יכולה להיות הגנה לפחות על המעסיק מול המדינה בנוסף לעובד.

עובדים

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו