זכויות החולה הסיעודי במדינת ישראל

ישראל נחשבת בין המדינות המפותחות בעולם, ותוחלת החיים הממוצעת בישראל עולה בהתמדה. מגמה זו, על אף שהיא מבורכת, דורשת התאמות בחיינו ובחיי הקרובים אלינו. השינויים החברתיים והכלכליים שעברה ישראל בעשורים האחרונים הביאו למצב שבו בני משפחה קרובים, לרוב אינם יכולים לטפל בקרוביהם הקשישים, ונאלצים להעסיק מטפלים לשם כך.

כך גם אם בן משפחה סובל מנכות וזקוק לטיפול מסביב לשעון. כמו כל משפחה בישראל שיש לה בן משפחה שהינו חולה סיעודי, אתם חייבים להיות מודעים להכיר את זכויות החולה הסיעודי במדינת ישראל. על מנת שתוכלו לוודא שהזכויות של אהוביכם נשמרים כפי לשון החוק.

 

נקודות מרכזיות בזכויות החולה הסיעודי בישראל

כעת נפנה לסקור את הנקודות המרכזיות, המנחות את זכויות החולה הסיעודי במדינת ישראל:

זכויות החולה הסיעודי

הזכות לקבל טיפול רפואי הולם

זכותם של חולים סיעודיים לקבל טיפול רפואי מקצועי ואיכותי וליהנות מיחס של כבוד והתחשבות, ללא כל אפליה על רקע דת, גזע, מין, לאום, ארץ מוצא, נטייה מינית וכן הלאה. בהגעתם למיון, זכותכם להיבדק אצל רופא.

 

זהות המטפל

יש לחולים סיעודיים את הזכות לדעת את שמו ותפקידו של כל חבר צוות רפואי המספק את הטיפול שלך, וספקי טיפול חייבים להזדהות ולשאת תג זיהוי ברור.

 

הסכמה לטיפול רפואי

זכותם של חולים לקבל הסבר הולם וברור אודות מצבם הרפואי, אודות אפשרויות הטיפול הזמינות עבורם והחלופות שלהן, סיכונים, סיכויים ותופעות לוואי אפשריות, לרבות אלו הנוגעות להימנעות מטיפול.

 

שמירה על הכבוד והפרטיות

זכותם של החולים, שכל נותני הטיפול וכל עובדי המוסד הרפואי ישמרו על כבודם ופרטיותם בכל שלבי הטיפול. בבדיקות רפואיות מסוימות, יש את הזכות להיות מלווים על ידי אדם נוסף בחדר, לפי בקשת החולה.

זכויות החולה הסיעודי

חיסיון רפואי

יש לחולים סיעודיים את הזכות לשמור על סודיות המידע הרפואי שלהם, ועל נותני הטיפול להבטיח את סודיות המידע הרפואי הנוגע אליהם ולטיפול שלהם שקיבלו בשל מצבם הרפואי.

 

גילוי מידע רפואי

יש לחולים סיעודיים את הזכות שמידע רפואי הקשור אליהם ייחשף רק בהסכמתם, או בהסכמת מיופה כוח מטעם סמכות מוסמכת.

 

קו למעסיק

אתר קו למעסיק הינו מוקד מידע הגדול בישראל, אשר מאגד תחתיו אינספור מקורות ונתונים, שמטרתם להקל על עובדים ומקבלי שירות בתחומי הסיעוד בישראל. עם התמקדות על הזווית המשפטית של עובדי ומטופלי סיעוד בישראל. ומספק מענה לכל שאלה שיש לכם בנושא הסיעוד, לצד מספר שירותים שהארגון מציע בתשלום.

שירותים הכוללים: גמר חשבון מקצועי לעובד הזר ולעובד ישראלי. עזרה בהנפקת חוברת תשלומי שכר, ושירותי חישוב סיכום שכר תקופתי לעובדי סיעוד. קו למעסיק פועלים על מנת לספק לכם את המעטפת המושלמת של מידע ושירותים שתעזור לכם להתמודד עם מקרים סיעודיים במשפחה שלכם. כל זאת, מתוך מסירות, אהבת האדם והרצון לצייד אתכם בכל המידע הדרוש.

זכויות החולה הסיעודי

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו