מה הם התנאים לחקירה אתית?

הוזמנתם לחקירה? יש עילה לביצוע מעצר או מעקב אחרי חשוד כלשהו? עלינו כחוקרים להיזכר כי קיים חוק אתי על פיו אנחנו מתנהלים. גילוי הצדק, האמת וביצוע העבודה שלנו חשובים, אך יחד עם זאת עלינו לכבד את האנשים מולם אנחנו מתנהלים. הקוד האתי וההתנהלות של החוקרים הפרטיים היא המפתח למקצועיות של החוקרים ויש לעמוד בהם. מה הם התנאים לחקירה אתית? במאמר זה נפרט לכם

 

החובות האתיות של חוקרים פרטיים

האחריות של חוקר פרטי הוא כלפי הציבור הכללי. עליו לנהוג בזהירות, הוגנות ואובייקטיביות. זאת על מנת לקדם את הדבר שהוא למעשה עובד עבורו – האמת, היושר והצדק. את כל אלה החוקר הפרטי צריך לבצע תוך כדי שמירה על חוקי מדינת ישראל, על ערכי המשטר שבו אנחנו חיים, יחד עם ערך כבוד האדם וכמובן זכויות הפרט.

ההתנהגות של החוקר הפרטי היא לא רק נאמנות כלפי הלקוח והמשימה אלייה הוא נשלח, אלא הנאמנות היא כלפי האינטרסים הכלליים של כלל החברה. לכל פעולה של החוקר הפרטי קיימת השלכה. כנסו לאתר https://www.ibpi.org.il למציאת חוקר פרטי שעובד על פי התקנות האתיות.

 

תנאים לחקירה אתית

  • על החוקר הפרטי יש להתנהג באופן אתי יחד עם שמירה על החוק. על החוקר הפרטי יש להקפיד להימנע מעבירות כלשהן במהלך עבודתו המקצועית, אסור לו להתחזות לאחרים אלא אם כן זה במסגרת משימה והתחזות אינה פוגעת בנחקר או באף אדם אחר במדינה.
  • חוקר פרטי צריך לנקוט באמצעים כדי לדאוג ולהבטיח כי כל המועסקים אצלו בעסק עובדים באופן אתי ומצייתים לחוק. אסור לאף חוקר פרטי לתת לעובדיו לפעול נגד החוק, גם אם זה אומר שזה בעד הצדק.
  • בעת קבלה המשימה החוקר הפרטי יאמת את זהות הלקוח ואמינותו. כלומר, לפני כל קבלת משימה ואישורה מול הלקוח, יש לבדוק האם היא מהימנה, האם מותר לבצע אותה והיא אינה פוגעת באף אדם אחר.
  • בסיס המידע שהלקוח מוסר לחוקר הפרטי צריך להישאר אך ורק אצלו, גם לצורכי בדיקה כללית של אמינות. במידה והתברר לחוקר הפרטי כי הלקוח הטעה אותו או שיקר לו על מנת לנצח בחקירה או בפרשה המתרחשת, על החוקר הפרטי להפסיק מיד את החקירה.
  • במהלך ביצוע המשימות, החוקר הפרטי ינהג באופן אתי ומקצועי תוך כדי שמירה על כבוד האדם שהוא חוקר. אין החוקר ישפיל, יבזה או ילעג לאדם אותו הוא חוקר, ויציב גבול מובהק בין עבודתו המקצועית לבין חייו האישיים.
  • על החוקר לשמור על הבריאות והביטחון האישי הן שלו, של עובדיו ושל האנשים אותם הוא חוקר. החוקר ימנע מלהשתמש בטכניקות ופעולות שעלולות לסכן חיים את עצמו או מי שמגיע איתו במגע. על החוקר לנקוט בכל האמצעים כדי למנוע סיכון, נזק, או אובדן בנפש וברכוש.

חקירה אתית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו