המשכנתא שלך סורבה ? 3 דרכים לצאת מהמצב הזה

הגיע הרגע בו אנחנו מתבגרים, ורוצים לרכוש לעצמינו נכס שיהיה בבעלותינו. מחירי הנדל"ן בישראל גבוהים ביותר, ואנשים שמעוניינים לרכוש נכס, לרוב יצטרכו לפנות אל הבנק ולבקש משכנתא. אבל מה קורה כשהבנק מסרב לבקשה? כל הפרטים במאמר הבא.

 

מדוע מקבלים סירוב למשכנתא?

כשאתם פונים אל הבנק בבקשה להלוואת משכנתא כדי לרכוש נכס מגורים, הבנק בוחן מספר גורמים לפני שהוא מאשר או מסרב להחלטה. הבנקים לוקחים בחשבון מספר גורמים כמו גיל הלקוח, סכום ההלוואה, מצב תעסוקתי, טיב הנכס, שכר חודשי של הלקוח, ערבים להלוואה, כושר החזר כספי ועוד. הבנקים מחשבים את כל הגורמים הנ"ל, ואם הם רואים שלא יצא להם מזה רווח כלכלי הם יכולים לסרב באופן חוקי לתת לכם את ההלוואה למשכנתא, גם בלי לתת לכם הסבר על כך.

 

יש עוד דרכים

חלילה וחס הבנק החליט שהוא מסרב לבקשתך להלוואת משכנתא. אתה כעת מסורב משכנתא. זה נשמע כאילו הגעת למבוי סתום, אבל למעשה יש בשוק שלל פתרונות אחרים:

  1. תמיד יש עוד דרכים – בראש ובראשונה, גם אם קיבלתם סירוב להלוואה מהבנק – אל תתיאשו ואל תוותרו. במקרה כזה, עליכם לפנות לקבלת ייעוץ ממומחים בתחום. מומחים מחברות אלו יוכלו לייעץ לכם כיצד למצות את כל הדרכים האפשריות מול הבנק בדרך הנכונה ביותר. יועצים מקצועיים יעזרו לכם להבין מדוע הבנק דחה את בקשתכם, והאם הוא אכן בדק לעומק את הגורמים למתן הלוואה. יתכן וניתן יהיה לשנות את סכום ההלוואה, הערבים לה ותנאים נוספים שלא חשבתם עליהם. לכן, אל תייאשו, פנו לאנשי מקצוע כדי למצות את כל האפשרויות מול הבנק.
  2. מימון חוץ בנקאי – הבנקים הם לא בעלי המונופול למתן הלוואות למשכנתא. תמיד תוכלו לפנות לגופים חוץ בנקאיים, קרי, חברות כרטיסי האשראי, חברות שעוסקות במתן הלוואה חברתית ועוד כאלה ואחרות. חברות אלו כנראה יתנו לכם יותר בקלות את ההלוואה, והן פחות מתמקדות בהתנהלות הפיננסית שלכם, אלא בערך הנכס אותו אתם רוצים לקנות.
  3. הכנסה נמוכה – כשמבקשים הלוואה מהבנק, לא כדאי להתחייב על יותר משליש מהכנסותינו. לכן, הבנק שמבין זאת, מבקש לראות פירוט מקורי עבור מקורות ההכנסה שלנו: המשכורות, הכנסות משכר דירה, דוחות מסים לעצמאיים, קצבאות וכדומה. במידה והגשתם את הדוח לבנק, והוא טוען שגובה ההכנסות שלכם לא מספיק גבוה כדי להחזיר את ההלוואה, הוא עלול לסרב לבקשתכם. הפתרון לכך יהיה הוספת ערב או לווה נוסף שניתן להתייחס להכנסות שלו כחלק מהחישוב של הבנק ביכולת שלכם להחזיר את ההלוואה.

 

לסיכום

גם אם קיבלתם סירוב מהבנק בבקשה למשכנתא, אל תתיאשו. יש דרכים אחרות כדי לקבל את ההלוואה ולקנות לעצמכם בית. תתייעצו באנשי מקצוע מהתחום, תפנו לגופי מימון חוץ בנקאי ואולי תשקלו להוסיף ערבים. כי כשרוצים משהו באמת, הכל אפשרי.

משכנתא סורבה

 

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו