איך מקבלים הכרה על פוסט טראומה במשרד הביטחון? 

מספר החיילים ואנשי כוחות הביטחון שמתמודדים עם פוסט טראומה עלה באופן ניכר בחודשים האחרונים. הדבר אירע בעקבות הלחימה המורכבת שמתבצעת בחזיתות השונות. תרחיש זה גרם לנו להבין שיש צורך בהעלאת מדריך שיציג את אופן ההכרה של המשרתים כפוסט טראומתיים. הישארו כאן ותגלו מה עליכם לעשות, כדי שמשרד הביטחון יכיר בכם כמתמודדים עם המצב המורכב.

 

השלב ה – 1: פנייה לקבלת טיפול רפואי

קבלת ההכרה מצד משרד הביטחון מצריכה איסוף של מסמכים רפואיים שיעידו שאתם סובלים מ – PTSD (פוסט טראומה). לכן, עליכם לפנות לרופא המשפחה או לפסיכולוג, כדי שאלה יבדקו אם אתם סובלים מאחד או יותר מהתסמינים הבאים:

  • סיוטים שמקשים על ההירדמות בלילה
  • רגזנות
  • הסתגרות חברתית
  • מחשבות בלתי פוסקות על אירוע קשה שאירע במסגרת השירות
  • הימנעות ממקומות צפופים או אירועים רועשים שעשויים להציף את הטראומה
  • תחושת אשמה

שימו לב, תוכלו להמשיך לשלב השני רק לאחר קבלת האבחנה והמסמכים.

 

השלב ה -2: יצירת קשר עם משרד עורך דין

יש בידיכם את המסמכים שמוכיחים שאתם סובלים מפוסט טראומה? אם כך, זה הזמן לערוך חיפוש אחר משרד עורכי דין שנחשב לשם דבר בתחום. נציין שתוכלו לקרוא חוות דעת שנכתבו בפורומים של נכי צה"ל, משום ששם יש ריכוז גבוה של המלצות אמינות שיאפשרו לכם לבחור נכון. וודאי תשמחו לשמוע שהקלנו עליכם בהקשר זה וערכנו עבורכם את הבירור בנושא. גילינו שרבים ממליצים לקבל ליווי מקצועי מצד משרד עורך דין מומחה למשרד הביטחון – יואב אלמגור. נמליץ לפנות לקבלת ייעוץ מצדו עוד היום, כדי שתוכלו להתחיל בהליך ההכרה.

 

השלב ה – 3:הגשת הבקשה

עכשיו צריך למלא בקשה להכרה בנכות ולצרף אליה את המסמכים הדרושים. הליך זה מתבצע תוך הסתייעות מצד עורך הדין שבקיא בהנחיות השונות. הוא יציין בפניכם שתצטרכו למלא בטופס הבקשה את הפרטים הבאים:

  • פרטיכם האישיים
  • פרטים אודות השירות הצבאי או הביטחוני
  • מידע כללי על מצבכם הנוכחי

 

השלב ה – 4: הכרה רפואית

תצטרכו להמתין זמן מה. שכן, הבקשה שלכם תגיע לידיו של קצין התגמולים במשרד הביטחון שאחראי לבדוק את שאירע ולהעביר את התיק הלאה בהתאם לשיקולים מקצועיים. אתם צפויים לקבל זימון לוועדה רפואית, במידה וקצין התגמולים יחליט לקבל את הבקשה שלכם. תצטרכו להגיע לוועדה בליווי עורך הדין, כדי שרופאים פסיכיאטריים מטעם משרד הביטחון יפגשו אתכם ויקבעו את אחוזי הנכות המתאימים לכם. נדגיש בהזדמנות זו שחשוב להסתייע בשירותיו של עורך הדין בשלב זה, משום שהוא מכיר בתהליך מקרוב ויודע איך להתנהל בכל מצב.

 

השלב ה – 5 והאחרון: קבלת ההחלטה

ההחלטה של משרד הביטחון לא תינתן לכם בוועדה הרפואית עצמה, אלא רק לאחר חודש – חודשיים. ההחלטה תישלח אליכם בדואר ותעלה לפורטל של משרד הביטחון. לצערנו, יש מי שמגלים בשלב זה שהם לא הוכרו כפוסט טראומתיים מסיבות שונות. חשוב לציין שתרחיש זה מצריך הגשת ערעור לבית משפט השלום. דעו שאינכם צריכים לעשות זאת באופן עצמאי. שכן, עורך הדין ינהל את ההליך ויעשה כל שביכולתו כדי שתקבלו את ההכרה המגיעה לכם.

 

לסיכום

בירור אודות הכרה על פוסט טראומה במשרד הביטחון מצריכה יישום של 5 השלבים שהוצגו לעיל. בשלב זה ברור לכם שיישום השלבים הללו אינו מבטיח את קבלת ההכרה. שכן, ההחלטה נתונה בידיהם של קצין התגמולים ויושבי הוועדה הרפואית. נאחל בהזדמנות זו שתקבלו ליווי מקצועי שיעלה את הסיכויים לקבלת ההכרה.

חיילים עם PTSD

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
נפצעת בצבא? אתה חייב עורך דין

פציעות אשר מתרחשות בזמן השירות הצבאי הן לצערנו נפוצות, אולם על מנת שתוכלו .לקבל את הפיצוי אשר מגיע לכם נדרש ליווי של עורך דין. מדוע?

עורך דין צבאי – לבחור נכון

עורך דין צבאי הוא משפטן אשר יש לו ניסיון רב בייצוג בערכאות צבאיות, כמו גם היכרות טובה עם המערכת המשפטית הצבאית, שהיא שונה מאוד מהמערכת

האם משתלם להיות עורך דין צבאי?

חלק מהותי בהתפתחות של עורכי דין הוא הבחירה בתחום ההתמחות. אחד תחומים המעניינים והמאתגרים ביותר הוא תחום המשפט הצבאי. מה זה עורך דין צבאי? והאם

4 תפקידים של עורך דין משטרה צבאית

לבד ממערכת המשפט האזרחית, בישראל קיימת גם מערכת משפט צבאית ענפה. לבית המשפט הצבאי סמכויות נרחבות, ותחת אחריותו נכללת גם הסמכות לשפוט חיילים על עבירות

החיים שאחרי הצבא – מה עושים עכשיו?

הגיע הרגע, השתחררתם. פשטתם את המדים ועברתם לבגדי האזרחות, הפעם לתמיד. חיכיתם לרגע הזה כל כך הרבה זמן עד שכמעט שכחתם מהשאלה החשובה ביותר: מה

כתב אישום צבאי – מה ניתן לעשות?

כתבי אישום צבאיים יכולים להיות עניין חמור עבור המעורבים. בין אם מדובר בחייל הנאשם בהתנהגות בלתי הולמת, או בקבלן צבאי העומד בפני כתב אישום בגין

איך מגישים תביעה נגד הצבא?

החוק במדינת ישראל מחייב אזרחים ואזרחיות שהגיעו לגיל המתאים להתגייס לשירות צבאי, ובמקביל מגדיר מהן הזכויות הנלוות לחובה זו. אחת הבסיסיות שבהן היא הדאגה של

מבצע אנטבה – מה היה שם שלב אחר שלב

בשנת 1976 התקיים מבצע צבאי יוצא דופן שזכה לכינויים רבים. המוכר ביותר שבהם הוא "מבצע אנטבה". הכינויים הנוספים הם "מבצע יונתן" ו – "כדור הרעם".