החיים שאחרי הצבא – מה עושים עכשיו?

הגיע הרגע, השתחררתם. פשטתם את המדים ועברתם לבגדי האזרחות, הפעם לתמיד. חיכיתם לרגע הזה כל כך הרבה זמן עד שכמעט שכחתם מהשאלה החשובה ביותר: מה הלאה … ?

השגרה התהפכה והשתנתה לחלוטין, כל החלטה נובעת מרצונכם האישי בלבד ותלויה בכם. תקופת השחרור מתפרסת על הרבה נושאים אישיים מעורבים ותוך כדי מנסים להסתגל לסדר עדיפויות חדש. החוויות הצבאיות נשארות, אך קליפת הנער שהיינו לאט לאט מתקלפת וממנה יוצא אדם אחר לתקופה חדשה ומבלבלת.

 

השחרור פשוטו כמשמעותו – שחרור

השחרור מהצבא מהווה נקודת שבירה מערערת מאוד. לאחר תקופה ארוכה של מסגרות משתנות, השחרור מהשירות הצבאי מהווה מעין "אישור" לחופשה של התבטלות, בילויים ושינה אינסופית, שרובנו יסכימו שהיא הכרחית מאוד לא רק לאחר השחרור… איבוד המסגרת מובילה אותנו לחיפוש משהו חדש לאחוז בו.

המטרה בחיפוש הזה היא לא בהכרח מציאת כיוון אחד ברור שיוביל אתכם. חבר לשחרור העובר אתכם את אותו התהליך הריגשי בנושא, או הורה שתומך בכם יכולים גם למעשה להיות נקודת אחיזה טובה בשבילכם לכם לזמן הקרוב.

 

עניין של זמן

חשוב לזכור שלתקופת הביניים הזו אין תוקף "נכון". ישנם כאלו שיבחרו בתקופת בטלה ארוכה יותר לצורך שחרור הנפש מדאגות. רק לאחר מכן הם יתחילו לחשוב מה נכון בשבילם בשלב זה. אחרים יסתכלו על כך כהזדמנות להמשיך ישר לדבר הבא, לימודים, עבודה, טיול או כל דבר אחר המעניק להם מטרה להתכוונן למענה.

כך או כך גם כשמחליטים על מה רוצים ללכת, שום דבר לא באמת מתוכנן. הכל פתוח ואפשרי למענכם, עשו מה שמרגיש לכם נכון לעכשיו ואל תתחשבנו על כך עם עצמכם או עם סביבתכם

 

דאגות סביב השעון

לאחר תקופת הסתגלות לחיים החדשים שלכם, הדאגות סביב העצמאות ורצון ההצלחה כאנשים בוגרים מגיעות ומתגברות כל הזמן. האם לבחור במסלול ברור בלי יותר מידי התמהמויות? להקשיב להורים וללכת לפיהם? לעזוב את הבית ולרדוף אחרי החלום ילדות שתמיד רצינו? מה לעזאזל יהיה עדיף ויוביל אותנו להצלחה ממשית? התשובה היא פשוטה: אין הצלחה שכזו, בטח שלא בשלב זה. כל דבר שתבחרו ותעשו יהיה חדש ומפחיד עבורכם.

 

הכל בידיים ובזמן שלכם

זוכרים שציינתי שהכל תלוי בכם? עם כמה שזה נשמע קלישאתי, זוהי האמת. הדרך שלכם היא רק שלכם, אתם נמצאים בתחילת תהליך של בניית חיים עצמאיים. כל אבן שהינכם מניחים בשביל, יוצרת לכם מציאות חדשה. המפתח הוא להמשיך ולנסות, להסתקרן ולגלות דברים חדשים אשר יתרמו ויעניקו לכם מוטיבציה להמשיך להתפתח.

החששות והדאגות יהיו גם בשלב מתקדם יותר, למדו לחיות עם התחושות האלו ולזכור שהחיים לא עוצרים למרות הכל. אתם תלמדו למתן זאת.

 

אתם תרמתם לצבא והוא לכם (גם אם אתם עדיין לא מרגישים זאת)

הצבא נתן לכם יותר ממה שאתם חושבים. תנסו להיזכר איך הייתם כנערים ונערות לפני הגיוס. עם אילו קשיים ואתגרים התמודדתם במהלך שירותכם. לא משנה באיזה תפקיד שירתתם, אם הוא יותר קורא לשוק האזרחי או לא, התפתחתם כבני אדם ולמדתם על עצמכם יותר. הרווחתם בגדול.

הפכתם להיות אנשים אחרים, בעלי יכולות וחשיבה שונות ממה שהיו לכם קודם. השתמשו בכלים החדשים שרכשתם לטובתכם, למדו את המסוגלות שלכם והגיעו למקומות הראויים לכם.

נפגעתם במהלך השירות? התייעצו עכשיו עם עורך דין צבאי.

 

מרכיבים דרך חדשה לא מאפס

לחיים בחוץ ולשירות הצבאי קווי דימיון רבים. בדיוק כמו שגיליתם שרוב הזמן ההירכיה הצבאית קבועה וקשוחה, חיי האזרחות לא רחוקים משם. אומנם קיים הרבה יותר חופש באפשרויות הפרוסות בפניכם, אך בשלב מסוים המסגרת החדשה אותה בחרתם מתגבשת.

לפעמים אותה מסגרת אוטומטית תשתלט על דברים שלא בהכרח חשבתם שיהיו כלולים בתוכנית. לכן, רוב חוויותכם בצבא, ישרתו אתכם להמשך דרככם. אתם לאט לאט תבינו את כמות ההשפעה המשמעותית לשתי התקופות האלו אחד לשניה.

 

נסו, מקסימום תצליחו.

התחילו לנפץ את המחשבה לתוכנית מושלמת לאחר השחרור. אולי זה קצת אכזרי לנסח בצורה הזו, אך האחריות שמוטלת על כתפיכם בתקופה זו היא מלאת החלטות קריטיות, לחפש שלמות בזמן הזה זהו לא הפיתרון. אל תמתחו את הגבול הדק שבין ההרפייה לעשייה.

אתם תזכו בחופש אמיתי ברגע שתסדרו לעצמכם תוכנית ראויה למה שאתם מוכנים להשקיע בו. יש לכם את הכוח לבחור כל מה שתרצו להיות בזמן המתאים לכם. בהצלחה ותהנו מהדרך כמה שרק שאפשר.

ציוד לחופשה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
נפצעת בצבא? אתה חייב עורך דין

פציעות אשר מתרחשות בזמן השירות הצבאי הן לצערנו נפוצות, אולם על מנת שתוכלו .לקבל את הפיצוי אשר מגיע לכם נדרש ליווי של עורך דין. מדוע?

עורך דין צבאי – לבחור נכון

עורך דין צבאי הוא משפטן אשר יש לו ניסיון רב בייצוג בערכאות צבאיות, כמו גם היכרות טובה עם המערכת המשפטית הצבאית, שהיא שונה מאוד מהמערכת

האם משתלם להיות עורך דין צבאי?

חלק מהותי בהתפתחות של עורכי דין הוא הבחירה בתחום ההתמחות. אחד תחומים המעניינים והמאתגרים ביותר הוא תחום המשפט הצבאי. מה זה עורך דין צבאי? והאם

4 תפקידים של עורך דין משטרה צבאית

לבד ממערכת המשפט האזרחית, בישראל קיימת גם מערכת משפט צבאית ענפה. לבית המשפט הצבאי סמכויות נרחבות, ותחת אחריותו נכללת גם הסמכות לשפוט חיילים על עבירות

כתב אישום צבאי – מה ניתן לעשות?

כתבי אישום צבאיים יכולים להיות עניין חמור עבור המעורבים. בין אם מדובר בחייל הנאשם בהתנהגות בלתי הולמת, או בקבלן צבאי העומד בפני כתב אישום בגין

איך מגישים תביעה נגד הצבא?

החוק במדינת ישראל מחייב אזרחים ואזרחיות שהגיעו לגיל המתאים להתגייס לשירות צבאי, ובמקביל מגדיר מהן הזכויות הנלוות לחובה זו. אחת הבסיסיות שבהן היא הדאגה של

מבצע אנטבה – מה היה שם שלב אחר שלב

בשנת 1976 התקיים מבצע צבאי יוצא דופן שזכה לכינויים רבים. המוכר ביותר שבהם הוא "מבצע אנטבה". הכינויים הנוספים הם "מבצע יונתן" ו – "כדור הרעם".