האם משתלם להיות עורך דין צבאי?

חלק מהותי בהתפתחות של עורכי דין הוא הבחירה בתחום ההתמחות. אחד תחומים המעניינים והמאתגרים ביותר הוא תחום המשפט הצבאי. מה זה עורך דין צבאי? והאם משתלם להיות עורך דין צבאי?  

 

תפקידו של עורך דין צבאי

בישראל, יש הפרדה כמעט מוחלטת בין המערכות הצבאיות לאזרחיות. על כן, ההבדל בין משפט צבאי לאזרחי הוא משמעותי, מפני שמדובר בשתי מערכות משפט נפרדות. עורך דין צבאי הוא היחיד שיכול לייצג חיילים בסדיר, קבע או מילואים במידה והם חשודים בעבירות  בעת שירותם הצבאי. אלו יכולות להיות עבירות שקשורות באופן ישיר לשירותם הצבאי או  עבירות שקשורות לעולם האזרחי אך בוצעו בעת שירותם הצבאי.

 

מי יכול להיות עורך דין צבאי?

עורך דין צבאי הוא איש מקצוע שתחילה סיים לימודי משפטים במדינת ישראל, עבר שנת התמחות במשרד עורכי דין ועבר את המבחנים של לשכת עורכי דין. לאחר מכן, על מנת לייצג ולסייע ללקוחות במסגרת המשפט הצבאי חייב עורך הדין הצבאי להתמחות במשפט צבאי. הדבר מתבצע במסגרת ההתמחות, לאחר סיום התואר וקבלת ההסמכה בעריכת דין. כיוון שמערכת המשפט הצבאית נפרדת ממערכת המשפט האזרחית, ההתמחות היא בעלת חשיבות רבה, ועורך דין שלא עבר התמחות ואין לו ניסיון בתחום, לא יוכל לקבל אישור לשמש כעורך דין צבאי. בנוסף, עורך דין צבאי מחויב לעבור השתלמויות בנושא, במהלך עבודתו על מנת שיהיה מעודכן בכל הקשור לשינויים שחלים בחוק ובתקנות השונות.

מסלולי ההשתלבות של עורך דין צבאי

מי שרוצה לעסוק בתחום יכול לעשות זאת בשני מסלולים:
1.  המסלול הראשון, הוא לעבוד כשכיר במשרד עורכי דין שמתעסק במשפט צבאי או לפתוח משרד בעצמו.
2.  המסלול השני, הוא לעבוד בסנגוריה הצבאית ולייצג חיילים שאינם יכולים להרשות לעצמם לשכור עורך דין צבאי פרטי. במקרה מסוג זה, הצבא הוא זה שמשלם לעורך הדין הצבאי את שכרו, והוא מייצג את החשודים ללא תשלום מצידם.

כמה מרוויח עורך דין צבאי?

אחד מהתחומים שנחשבים מהמתגמלים ביותר הוא עורך דין צבאי. עם זאת, חשוב לדעת כי לשנות הוותק יש חשיבות רבה על המשכורת, כאשר עורכי דין וותיקים מרוויחים הרבה יותר מאשר עורכי דין מתחילים. לרוב מתבצעת עלייה בשכר החודשי בכל 5 שנים, כך שעורך דין עם עשרות שנות ניסיון יכול להרוויח סכומי כסף גדולים. דבר נוסף המשפיע על השכר הוא עבודה כשכיר או כעצמאי. עורך דין צבאי שכיר מרוויח משכורת קבועה אשר לא ניתנת לשינוי, ואילו בתור עצמאי הוא יכול להרוויח יותר.

 

לסיכום

תחום המשפט הצבאי הוא תחום מרתק וייחודי, הדורש הכשרה, ידע והבנה עמוקים במערכת המשפט הצבאית, ועורך דין שהתחום מושך ומעניין אותו, ייחשף בתור עו"ד צבאי לעולם מאתגר ומעניין וכן יוכל להרוויח משכורות נאות.

עורך דין צבאי

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
נפצעת בצבא? אתה חייב עורך דין

פציעות אשר מתרחשות בזמן השירות הצבאי הן לצערנו נפוצות, אולם על מנת שתוכלו .לקבל את הפיצוי אשר מגיע לכם נדרש ליווי של עורך דין. מדוע?

עורך דין צבאי – לבחור נכון

עורך דין צבאי הוא משפטן אשר יש לו ניסיון רב בייצוג בערכאות צבאיות, כמו גם היכרות טובה עם המערכת המשפטית הצבאית, שהיא שונה מאוד מהמערכת

4 תפקידים של עורך דין משטרה צבאית

לבד ממערכת המשפט האזרחית, בישראל קיימת גם מערכת משפט צבאית ענפה. לבית המשפט הצבאי סמכויות נרחבות, ותחת אחריותו נכללת גם הסמכות לשפוט חיילים על עבירות

החיים שאחרי הצבא – מה עושים עכשיו?

הגיע הרגע, השתחררתם. פשטתם את המדים ועברתם לבגדי האזרחות, הפעם לתמיד. חיכיתם לרגע הזה כל כך הרבה זמן עד שכמעט שכחתם מהשאלה החשובה ביותר: מה

כתב אישום צבאי – מה ניתן לעשות?

כתבי אישום צבאיים יכולים להיות עניין חמור עבור המעורבים. בין אם מדובר בחייל הנאשם בהתנהגות בלתי הולמת, או בקבלן צבאי העומד בפני כתב אישום בגין

איך מגישים תביעה נגד הצבא?

החוק במדינת ישראל מחייב אזרחים ואזרחיות שהגיעו לגיל המתאים להתגייס לשירות צבאי, ובמקביל מגדיר מהן הזכויות הנלוות לחובה זו. אחת הבסיסיות שבהן היא הדאגה של

מבצע אנטבה – מה היה שם שלב אחר שלב

בשנת 1976 התקיים מבצע צבאי יוצא דופן שזכה לכינויים רבים. המוכר ביותר שבהם הוא "מבצע אנטבה". הכינויים הנוספים הם "מבצע יונתן" ו – "כדור הרעם".