הכל על ניהול אבטחת המידע

בכל ארגון, אחד האתגרים הטכנולוגיים המרכזיים הוא אבטחת מידע. לא משנה במה אתם מתעסקים, סביר להניח שברשת שלכם יש הרבה מאוד מידע חשוב, שאסור שיגיע לידיים לא רצויות. תקיפות סייבר הם כבר לא אירוע נדיר, ולא מעט חברות סובלות מתקיפות כאלו בשנים האחרונות. אנחנו כאן כדי לספר לכם את כל מה שחשוב לדעת על ניהול אבטחת המידע בארגון.

שמירה על חיסיון מידע

בשנים האחרונות, שמירה על מידע ברשתות מחשבים הפכה לאתגר מרכזי בעולם טכנולוגיה. כדי שנוכל להפקיד את המידע שלנו בידיים זרות, אנחנו צריכים לדעת שהוא יהיה שמור עד כמה שניתן. לצורך זה התגבש תקן אבטחה שנקרא תקן 27001 ISO ונועד להציג סטנדרט אחיד לאבטחת מידע. התקן הזה חשוב, ובתור מנהלים של ארגון כדאי מאוד שתעמדו בו.

 

אנשי מקצוע

דבר שחשוב מאוד להבין לפני שאנחנו מנסים לדאוג לכך שהארגון שלנו יעמוד בתקן הזה הוא להבין שמדובר על עבודה קשה, ובלי אנשי מקצוע מתאימים לא נוכל לעמוד בתקן הזה. עליכם למצוא חברה שתיתן לכם שירות ותעזור גם לכם לעמוד בתקן הזה. מדובר על תהליך לא קצר, שלפעמים גם יכול לקחת שנה עד שגם אתם תקבלו הכרה בכך שאתם עומדים בתקן האבטחה הזה.

 

בדיקת סיכונים

השלב הראשון הוא זה שבו נעשה סקר על הארגון שלכם על מנת להבין מה האיומים שאיתם אתם צריכים להתמודד. הדבר הזה חשוב כדי שמצד אחד לא תשקיעו משאבים מיותרים בדברים שכלל לא מאיימים עליכם, ויחד עם זאת גם שתדעו להיות יותר ממוקדים כאשר אתם ניגשים לטיפול בדברים שבאמת מאיימים עליכם.

הערכת סיכונים

יעילות

נתון נוסף שכדאי להכיר ביחס לתקן האבטחה הוא העובדה שהתקן מצביע על כך שהאבטחה צריכה להיות יעילה. כמו כל דבר שקשור למחשבים, הרצון שלנו הוא לא רק להגיע לתוצאה מסוימת אלא לעשות את זה עם כמה שפחות ניצול משאבים. ברגע שהאבטחה שלכם עומדת בתקן הזה היא תצרוך פחות אנרגיה מהמחשבים שלכם, ובאופן כללי לא תכביד עליכם יותר מידי.

 

גיבוי

רווח נוסף שאותו אתם מרוויחים אם הארגון שלכם יעמוד בתקן האבטחה הוא גיבוי מלא של המידע שלכם. אובדן של מידע הוא דבר שיכול להיות הרסני מאוד לעסקים, וברגע שאתם עומדים בתקן האבטחה, המידע שלכם יהיה מגובה באופן כזה שקשה מאוד להגיע למצב שבו יאבד לכם מידע. הגיבוי נעשה גם הוא במקום בטוח בלי אפשרות לזליגה.

 

לסיכום

שמירה על אבטחת מידע היא אתגר לא פשוט, ובתור מנהלים של ארגון האחריות מונחת על הכתפיים שלכם. עליכם להקפיד שמי שנותן לכם שירות בתחום אבטחת המידע עומד בתקני האבטחה המחמירים ביותר, כדי להיות בטוחים שאף אחד לא יוכל להגיע למחשבים שלכם. התקן אמור לדאוג לכך שאבטחת המידע שלכם תהיה יעילה ולא תיקח לכם יותר מידי משאבים.

הַנהָלָה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו