החברה לקראת פירוק? כך תשמרו על זכויות העובדים בפירוק החברה

כאשר חברה מסוימת נמצאת בהליך פירוק, היא למעשה מסיימת את חייה. תהליך הפירוק כולל את חלוקת הנכסים שונים שהחברה מחזיקה, ובסופו החברה פשוט מספיקה להתקיים ונמחקת מכל הרישומים הבירוקרטיים של מדינת ישראל. במצב שבו החברה מתפרקת מרצון אין התערבות של בית המשפט, אך לעתים יש מצב שבו החברה לא מעוניינת להתפרק ובית המשפט נאלץ לכפות עליה להתפרק.

 

מה יכול לפגוע בעובדים?

פירוק חברה יכול להביא לפגיעה בעובדים. כמובן שהפגיעה הראשונית יכולה להיות פגיעה כלכלית. אם החברה נמצאת בקשיים פיננסיים יכולים להיות עיכובים בתשלום המשכורת או אפילו אי תשלום משכורת. כדי לשמור על זכויות עובדים בפירוק חברה חשוב שעובדי החברה יתאספו כמה שיותר מהר ויצרו קשר עם עורך דין דיני עבודה שלום בר.

ככל שהעובדים יצרו קשר עם עורך דין בשלב מוקדם יותר, הם יוכלו לעזור יותר לעצמם ולמנוע פגיעה כלכלית או פגיעות אחרות בזכויות שלהם.

 

זכויות העובד בזמן פירוק חברה

חשוב מאוד לזכור שגם במצב שבו החברה הולכת לקראת פירוק ויש לה קשיים רבים, אסור לחברה בשום פנים ואופן לפגוע בזכויות של העובדים. אולי זה לא הכי נעים לעמוד מול הבוסים והחברים שלכם לעבודה, אבל עוד יותר לא נעים להגיע לסוף החודש ולגלות שלא נכנסה לכם משכורת ושהילדים שלכם יישארו רעבים. צריך לזכור שלזמן יש משמעות גדולה וצריך להיות זריזים ככל שאפשר. אם תתעכבו הסבירות שתיפגעו עולה.

 

אז מה עושים בפועל?

החברה לקראת פירוק? כך תשמרו על זכויות עובדים בפירוק חברה. אחד הדברים שהכי חשוב שהעובדים ידעו הוא שמבחינה משפטית יש להם קדימות על פני נושים אחרים. אם לא שולמה משכורת לעובדים, או שהם לא קיבלו את הפיצויים שהם צריכים לקבל על פי חוק, יש להם 2 אפשרויות עיקריות: האחת היא תביעה אישית נגד החברה ובעלי המניות, השנייה היא בקשה לבית משפט שיוציא צו פשיטת רגל או צו פירוק לחברה.

במצב שבו עוד לא הוצא צו פירוק, חשוב להתאחד ולהגיש בקשה לצו פירוק נגד החברה. כמובן שכדאי מאוד לעשות את זה עם עורך דין שמתעסק בתחום, על מנת להבטיח את ההצלחה האפשרית של התהליך.

 

מה עושים כשאין לחברה כסף לשלם לעובדים?

במצב כזה החברה מוגדרת כחדלת פירעון, ואז העובדים יכולים להגיש בקשה לפירוק החברה. לאחר מכן העובדים של החברה זכאים לקבל פיצוי מביטוח לאומי, הפיצוי שווה לסכומים שהעובדים היו אמורים לקבל מהמעסיק. עם זאת, סכומי המקסימום שהביטוח הלאומי משלם הם כ- 114 אלף ₪ על שכר ופיצויי פיטורים, וכ- 17 אלף ₪ לקופת גמל.

 

סיכום

מצב של פירוק חברה הוא לא נעים, במיוחד לעובדים ותיקים בחברה. יחד עם זאת, חשוב שתקפידו שישמרו על הזכויות שלכם ואל תהססו לפעול אם לא שומרים עליהן!

זכויות עובדים בפירוק חברה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו