האם צריך לגשת לרופא תעסוקתי כדי לקבל פטור ממס הכנסה?

רופא תעסוקתי מוסמך לקבוע אובדן כושר בעבודה וחוות דעתו נדרשת במקרים של תאונות עבודה ואי יכולת להמשיך באותו תפקיד כמו גם בתביעות שונות הנוגעות לחוסר יכולת להתפרנס מעבודה. מדובר באדם בעל הסמכה מקצועית ולא כל רופא משפחה מוסמך לקבוע מסמרות בנושא מעבר למתן ימי מחלה בסיסיים בנושא אובדן כושר. על רופא תעסוקתי ופטור ממס הכנסה במאמר שלפניכם.

 

רופא תעסוקתי וזכויות העובד

רופא תעסוקתי מוסמך לקבוע שעובד אינו יכול להמשיך לעבוד באותה העבודה או שהוא יכול להמשיך לעבוד באותו התפקיד אך בהיקף משרה נמוך יותר. הדבר נחוץ למען שמירה על זכויותיו הסוציאליות של העובד ולהשליך על גובה ההפרשות של העובד לפיצויים, פנסיה ועוד.

במקרה של אובדן כושר עבודה לעניין זכויות בביטוח הלאומי, בקרן הפנסיה או בחברת הביטוח הבדיקה של הרופא התעסוקתי נדרשת על מנת להוכיח את אובדן הכושר.

אישור פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה עקב נכות רפואית

בשונה מהנושא של זכויות הנובעות מאובדן כושר, קבלת אישור פטור ממס הכנסה אינה תלויה באובדן כושר ולכן אין צורך לקבל אישור מרופא תעסוקתי. הזכאות נגזרת מהנכות הרפואית ומטרתה לעודד נכים להמשיך בעבודתם למרות הפגיעה. כפי שציינו, רופא תעסוקתי נדרש לקבוע חוסר יכולת לעבוד וזו קושרה בנכות תפקודית ולא בנכות רפואית המזכה בפטור ממס הכנסה.

 

חפיפה בין נכות רפואית ותפקודית

כאשר  אדם רוצה להוכיח כי כושר עבודתו נפגע ועקב כך הוא זכאי לקצבת נכות מעבודה הוא נדרש לאישור מרופא תעסוקתי בעת הגשת התביעה ולקראת ההתייצבות בפני הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי.

כאשר אדם מבקש פטור ממס הכנסה הוא אינו מבקש נכות מעבודה אלא להיפך הוא מעוניין להמשיך לעבוד. לעיתים ישנה חפיפה בין נכות תפקודית ונכות רפואית ואז מי שמקבל קצבת נכות מעבודה עשוי להיות זכאי לפטור ממס הכנסה בכל הנוגע להכנסות שאינן מיגיעה אישית לרבות על רווחי הון והכנסות ממקרקעין.

אישור פטור ממס הכנסה

הקלות במס בקופת גמל

מי שנפגע בעבודה ונקבע לו שיעור נכות של 75% לא יהיה זכאי בדרך כלל לפטור ממס הכנסה מלבד אם קיימים ליקויים נוספים המביאים את שיעור הנכות המשוקלל של האדם לכדי 90%. עם זאת הוא עשוי להיות זכאי להקלות מס בקופות גמל בהתאם לדין. על מנת לממש את הזכות יש צורך להגיש טופס בקשתו של העמית למשיכת כספי תגמולים ללא ניכוי מס מאת פקיד השומה.

מי שהרשות לזכויות ניצולי השואה או ביטוח לאומי אישרו את בקשתו נדרש לצרף לבקשה את הפרוטוקול של הוועדה הרפואית אשר קבעה את אחוזי הנכות. לאחר שהבקשה הבקשה תאושר ע"י פקיד שומה יש לפנות עם האישור שהתקבל אל קופת הגמל ולבקש משיכה של הכספים ללא המס.

 

סיכום רופא תעסוקתי ופטור ממס הכנס

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בתפקידו של רופא תעסוקתי. כפי שציינו, כאשר מגישים בקשה לפטור ממס הכנסה לרוב מדובר על הכנסה מיגיעה ומבקש הבקשה מעוניין להמשיך בעבודתו. במקרים אלו רופא תעסוקתי אינו רלוונטי מכיוון שבסמכותו לקבוע אי כושר לצורכי נכות ותמלוגים.

אישור פטור ממס הכנסה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו