האם העבודה בעגלות חוקית?

אםב בדיוק השתחררתם מהשירות הצבאי או שאתם בטווח גילאים 20-25, סביר להניח שנתקלתם במודעה מפתה המציעה לכם עבודה בעגלות בחו"ל. על פניו, על פי הפרסום, מדובר בעבודה אטרקטיבית ומשתלמת בה תרוויחו סכומי כסף גדולים בפרק זמן קצר… אבל האם זה חוקי? ריכזנו לפניכם את המידע שחייבים לדעת לפני שאורזים מזוודה.

 

לפני שנתחיל – עבודה בעגלות בחו"ל, על קצה המזלג…

עבודה בעגלות הוא למעשה מונח שמתייחס לעבודה בדוכנים מודולריים (ניידים), הנמצאים בדרך כלל בקניונים גדולים או מרכזים הומי אדם וניתן לשנע אותם בקלות יחסית ממקום למקום. בדוכנים אלה נמכרים מוצרים שונים, חלקם בהתאם לטרנדים תקופיים ואילו אחרים הינם מוצרים פופולריים "אלמותיים" כמו למשל מוצרי ים המלח המפורסמים שעשו לעצמם שם ברחבי העולם כולו.

מוצרים נוספים שמציעות עגלות רבות – צעצועים, תוספי תזונה, אקססוריז, אמנות, סיגריות אלקטרוניות ועוד. מתוקף הדברים, שיטת המכירה של מוצרים אלה מבוססת בעיקרה על כריזמה של המוכר ולכן היא איננה מצריכה ניסיון קודם (אם כי ניסיון במכירות בהחלט מועיל) והשכר מבוסס עמלות. במילים פשוטות – ככל שתמכרו יותר, תרוויחו יותר. כמה? אם תהיו טובים בזה תוכלו להרוויח אלפי דולרים בחודש.

עבודה בעגלות

האם זה חוקי?

כן ולא. או ליתר דיוק – זה תלוי בכם. לא ניתן להתכחש לסיפורים על אנשים שעבדו בעגלות ללא היתר עבודה (כלומר בצורה לא חוקית) ולא נתפסו, משמע – זה אפשרי. אך בד בבד, יש לא מעט סיפורי זוועות על כאלה שעבדו ללא היתר, נתפסו, נקנסו וגורשו (וזה במקרה הטוב…).

אם כך, בהחלט רצוי ואפשרי לעבוד בעגלות בחו"ל בצורה חוקית ולמרבה השמחה, אם בעבר היה קושי רב להשיג היתר חוקי לעבודה כזאת, היום זה אפשרי. הדרך הנוחה ביותר לעשות זאת היא באמצעות חברת השמה שתלווה אתכם יד ביד לאורך התהליך כולו ותדאג להנפיק עבורכם את האישורים הדרושים (ויזת עבודה), למצוא לכם עבודה מתאימה ואף לסייע לכם במציאת מגורים.

בנוסף, אם יש ברשותכם דרכון זר, יש מדינות בהן תוכלו לעבוד ללא היתר מיוחד, אלא מתוקף היותכם אזרחים של אותה מדינה, מה שיקל על השתלבותכם בשוק העבודה.

עבודה בעגלות

איך עושים את זה?

בעבר עבודה בעגלות הייתה בעיקרה בארה"ב, אך כיום יש עגלות גם באוסטרליה, אירופה ומקומות נוספים בעולם. לכל מקום תהליך הגירה ובירוקרטיה משלו, אך התחלה טובה תהיה להוציא ויזת תייר (בתוקף) לאותו יעד. לאחר מכן, מומלץ לפנות לחברת השמה המתמחה בעבודה בעגלות בחו"ל והם כבר ילוו אתכם שלב אחרי שלב, עד להנפקת האישורים המתאימים לעבודה חוקית.

לסיכום, אם אתם רוצים להרוויח כסף טוב במעט זמן, עבודה בעגלות בהחלט יכולה להיות הפתרון עליו אתם חולמים, אבל כדאי לעשות את זה כמו שצריך ולהיעזר בחברת השמה שתדאג לכם מ-א' עד ת'.

עבודה בעגלות

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו