אלו הדברים שצריכים על מנת להוציא אזרחות רומנית

ההצטרפות של רומניה לאיחוד האירופי בשנת 2007 הובילה ישראלים רבים לבדוק פרטים אודות קבלת אזרחות רומנית. אירועים שקרו בישראל בימים האחרונים, גרמו לעלייה משמעותית במספר המתעניינים בנושא. אנחנו לא נותרנו אדישים לעניין ויצאנו לבדוק מה הם הדברים שצריך להכין מראש, כדי שכל אחת ואחד יוכלו להיות בטוחים בכך שהם מכינים את עצמם היטב לקראת הוצאת האזרחות המבוקשת. 

 

בדיקת זכאות

בשלב הראשון אתם צריכים לבדוק שיש לכם בכלל זכאות להיות אזרחים רומנים. נסביר שמי שנולדו לאזרחים רומנים שיש ברשותם אזרחות רומנית בימים אלה, יכולים לקבל את האזרחות במהירות ובאופן אוטומטי (שימו לב, הדבר נכון גם במקרים שבהם מדובר במי שלא נולדו ברומניה). תשמחו וודאי לשמוע שיש סעיף נוסף בחוק הרומני שקובע שילדיהם ונכדיהם של מי שהיו אזרחים רומנים בעבר, יהיו זכאים לקבל את האזרחות במדינה.

הוכחת קשר לרומניה

גיליתם שאתם זכאים לקבלת האזרחות הרומנית? מצוין! כעת עליכם להוכיח את הקשר של אחד מהקרובים הבאים לרומניה:

  • הורה (אב)
  • סבא
  • סבא רבא

חשוב לציין כי מדובר בדבר הכרחי שבלעדיו לא תוכלו להוציא אזרחות רומנית. אז אם יש לכם מסמכים מסוימים שיוכלו להעיד על הקשר, תצטרכו לרכז אותם במקום אחד ולהעביר אותם בהמשך לשגרירות רומניה בישראל. חשוב לציין שמי שאין ברשותם מסמכים זמינים, יכולים לפנות לעורך דין שעוסק בתחום. שכן, זה יוכל לגשת לארכיונים רומנים ו\או ליצור קשר עם הרשויות ברומניה, כדי לסייע לכם בהקשר זה.

 

איסוף המסמכים

כאמור, עליכם להכין מסמכים חשובים שיאפשרו לכם לקבל את האזרחות בסופו של דבר. מדובר בתור התחלה בדרכון ישראלי (חשוב לבדוק שהוא בתוקף), הצהרה שנוגעת לאובדן האזרחות של האב או הסב בצירוף מסמכים שמעידים על המאורע ותעודת יושר. ראוי לציין כי המסמכים צריכים לעבור תרגום אצל נוטריון מוסמך ורק לאחר מכן לעבור אל הגורמים הרלוונטיים. לאחר שתעשו זאת, תצטרכו לבדוק באופן תדיר כי אלה אכן התקבלו.

להישבע אמונים לרומניה

אתם נמצאים פסע קטן לפני קבלת האזרחות הרומנית. כעת נותר לכם רק לגשת לשגרירות רומניה שנמצאת בישראל. שם תצטרכו להישבע אמונים למדינה. הסירו דאגה מליבכם. אם עלה בכם כעת חשש שתצטרכו להתגייס לצבא או להגר למדינה באופן מידי, כדאי שתדעו שאין זה נכון. זהו טקס סמלי בלבד שבסיומו תקבלו את הדרכון והאזרחות.

זו ההזדמנות לציין שמשך קבלת האזרחות הרומנית משתנה מאדם אחד לאחר. כך שיכול להיות שתגיעו לשלב הסופי לאחר כמה חודשים, בעוד במקרים אחרים ההליך עשוי לארוך שנה ויותר.

 

השורה התחתונה

עכשיו יש בידיכם את כל האינפורמציה שתאפשר לכם להכין את הדברים הנחוצים להוצאת אזרחות רומנית. זה הזמן להקדיש זמן להכנת המסמכים הדרושים שהוצגו לעיל, כדי שתוכלו להתחיל בהליך. נאחל לכם הצלחה רבה בהמשך הדרך.

אלו הדברים שצריכים על מנת להוציא אזרחות רומנית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו