אובדן כושר עבודה לעצמאים – מה החוק אומר?

למרות שבשני המקרים מדובר באזרחים עובדים, יש לא מעט הבדלים בין שכירים ועצמאים. בעוד שאצל שכיר מטפל מקום העבודה בעניינים שונים, כמו תשלומי מס או מתן זכויות סוציאליות, אצל עצמאי הדבר שונה. כאשר מגיעים למצב של אובדן כושר עבודה, כתוצאה מאירוע רפואי כזה או אחר, החוק מאפשר לעצמאי לנקוט במספר פעולות.

 

אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה, כפי שהוא נשמע, הוא מצב בו אדם אינו מסוגל לעבוד יותר במקצוע שלו. הדבר לרוב נגרם כתוצאה משינוי במצב הבריאותי. מחלה קשה, התפתחות של נכות באיבר מסוים בגוף או תאונה למשל, עשויים לגרום לאדם בריא לאבד את היכולת שלו לעבוד.

כאשר אנו מדברים על אובדן כושר עבודה, ניתן לפרש את המושג הזה כאובדן היכולת לעבוד באופן כללי, או אובדן היכולת לעבוד במקצוע בו מוסמך מי שנפגע. אנשים שאיבדו את כושר העובדה שלהם יכולים לקבל פיצויים באמצעות הגשת תביעות נכות כללית אך לא רק.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה

מי שאיבד את היכולת שלו להתפרנס באמצעות עבודה, יכול לקבל פיצויים באמצעות ביטוח אובדן כושר עבודה. גם אם אתם לא זוכרים שעשיתם את הביטוח הזה, אתם לא אמורים לדאוג. הביטוח הזה הוא למעשה רכיב בקרן הפנסיה שלכם. אתם יכולים להגיש תביעה נגד החברה שמנהלת את קרן הפנסיה שלכם לקבלת הפיצויים.

 

מה בנוגע לעצמאים?

ביטוח אובדן כושר עבודה רלוונטי גם לעצמאים. עצמאים יכולים לחסוך במסגרת פנסיונית. כל עוד הם לא שינו את הצורה בה הכסף שהם מפרישים לקרן הפנסיה שלהם מחולק, הרי שחלק מסוים מאותה הפרשה מגיע אל רכיב ביטוח אובדן כושר עבודה.

 

פנסיה לעצמאים

בעבר, כשעצמאי נפגע ואיבד את כושר העבודה שלו, הוא עשוי היה שלא לראות פיצויים כספיים ובכך להיפגע אנושות מבחינה כלכלית. כיום המדינה מחייבת עצמאים לפתוח קרן פנסיה לפי חוק. שימו לב שאתם מפרישים גם לביטוח אובדן כושר עבודה, לעת צרה.

 

ביטוחים נוספים

ניתן לבטח את עצמכם גם בביטוח פרטי המיועד לאובדן כושר עבודה. אתם יכולים לבטח את עצמכם ולצמצמם את הרכיב של ביטוח אובדן כושר העבודה בפנסיה שלכם, או להשאיר אותו על קנו, על מנת שאם תצטרכו תוכלו להנות מפיצויים מוגדלים.

 

סיוע מעורך דין

גם אם כושר העבודה שלכם אבד בצורה מובהקת, אף אחד לא יכול להבטיח לכם שתקבלו פיצויים מרביים מחברת הביטוח. כל חברת ביטוח לא מוציאה כספים בכזאת קלות. סיוע מעורך דין חברות ביטוח יאפשר לכם למקסם את הפיצויים שלכם ככל הניתן.

 

פיצויים מקסימליים

החוק מתייחס לפיצויים המקסימליים שעצמאי יכול לקבל בתביעת אובדן כושר עבודה. לפי החוק, עצמאי יהיה זכאי לקצבה של עד 75% מכושר ההשתכרות שלו, אם הוא איבד את כושר העבודה שלו והגיש תביעה לקבלת פיצויים.

תביעות נכות כללית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כמה כדאי להחזיר בכל חודש משכנתא?

אם גם אתכם מעסיק נושא המשכנתא, כנראה שאתם אנשים מחושבים וטוב שכך. כמה כדאי להחזיר משכנתא בכל חודש? אין ספק שזו שאלת השאלות, וזו הסיבה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לעשות את זה

במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט. התפתחות זו מאפשרת קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר

מי דואג לקופת הגמל שלי

קופות הגמל בישראל עברו דרך חתחתים במהלך העשורים האחרונים. עד אמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היו קופות הגמל אטרקטיביות למדיי. מצד אחד, קופת הגמל

ביטוח תאונות אישיות

ישנם סוגי ביטוחים עליהם לא מתפשרים ולא מוותרים, אחד מהם הוא ביטוח תאונות אישיות, שיכולות להתרחש בכל רגע נתון וללא הודעה מוקדמת. בעוד שתאונות כאלו