האם תעריף של נוטריון קבוע או משתנה

אתם נמצאים בהליך משפטי ונדרש לשכור שירותיו של נוטריון.

נוטריון הוא עורך דין מוסמך אשר במסגרת תפקידו אישור ואימות של תהליכים ומסמכים משפטיים.

התעריף של נוטריון משתנה וחשוב לדעת באיזה הגדרה אתם עומדים כדי שלא יגבו מכם תעריף שגוי

בעת שכירת שירותי נוטריון כדי למלא תפקיד ספציפי או ללוות תהליך ממושך, תפקיד הנוטריון וכן תעריפיו מעוגנים בחוק במשפט הישראלי. תעריף נוטריון תלוי במספר גורמים, עיינו היטב באיזה תעריף אתם נמצאים מול הנוטריון שלכם, מומלץ להעמיק קריאה בהתאם למצב המשפטי עמו אתם מתמודדים.

התעריף של נוטריון מתבסס בשכר בסיס על העבודה שהוא מבצע, שכר שעתי. על בסיס זה מתווסף שכר בהתאם לכמות העבודה העודפת מעבר למה שמוגדר כבסיס. כל אלה כאמור, מעוגנים בתקנות הנוטריונים.

 

חתימה על מסמך

בעת חתימה על מסמך לעיתים נדרש אימות של נוטריון, כלומר הנוטריון חותם שהחתימה אכן עומדת בחוקי המדינה בהתאם למסמך ולאדם החותם. התעריף הבסיסי לפי המעוגן בחוק הוא 167 ₪. על כל אדם נוסף שחותם על המסמך ונדרש אימות של החתימה שלו יש להוסיף 66 שקלים.

כאשר החתימה על המסמך היא לא רק חתימה של האדם בשמו אלא של אדם בתפקיד, לדוגמא אדם שחותם בתור רופא המשפחה, נדרשת גם חתימתו של הנוטריון על מנת לאמת שהוא אכן בעל התפקיד שהוא חותם בשמו. במקרה זה חתימת הנוטריון לאישור היא תוספת תשלום של 66 שקלים.

התעריף משתנה בהתאם לכמות האנשים החותמים ואופי החתימה ויכול להשתנות בהתאם למצב.

 

העתקה ותרגום

בעת העתקה (על ידי צילום) של מסמך יש צורך באימותו, גם זה מקבל תוקף משפטי על ידי חתימתו של נוטריון וחתימה זו עולה לפי תעריף בסיסי עם תוספות. חתימה על עמוד אחד תעלה 66 שקלים, במקרה של יותר מעמוד אחד כל עמוד מעבר עולה 5 שקלים.

בעת תרגום של מסמך יש צורך באימותו בתום התרגום, גם זה מתבצע על פי חוק על ידי נוטריון. התעריף שנקבע לחתימת נוטריון על מסמך מתורגם הוא תעריף לפי מילים. עד מאה מילים התעריף הוא 211 שקלים. מעבר למאה מילים נדרש לשלם סכום נוסף בהתאם לכמות המילים כמפורט בחוק.

 

אימות הסכם ממון

חתימה על הסכם ממון והפיכתו למסמך משפטי מול בית המשפט מחייבת חתימת נוטריון. עבודה זאת גם כן צמודה לתעריף שעתי בחוק. במקרה של אימות הסכם ממון התעריף השעתי הוא 371 שקלים. על כל אדם נוסף או העתקים של הסכם הממון יש לשלם תוספת על שכר הבסיס.

מעבר לתפקידים ולתעריפים שצוינו לעיל קיימים תפקידים רבים של נוטריון איתם תפגשו. מומלץ לעיין בתקנות הנוטריונים כדי לאמת את התעריף אותו תצטרכו לשלם, תוך התחשבות בכך שתמיד ישנו שכר בסיס שעתי ועילו מתווספות תוספות שכר בהתאם לחוק.

 

שעון ומטבעות

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
אישור נוטריוני באנגלית

למדתם בחו"ל, קיבלתם תעודת סיום לימודים באנגלית וכעת אתם רוצים לתרגם אותה? מטרת התרגום היא הגשת בקשה ללימודי המשך בישראל? אם כך, אתם בוודאי יודעים

תפקידו של נוטריון בהליך התרגום

שירותי נוטריון חיוניים בהליכים משפטיים רבים, לרבות תרגום מסמכים. בישראל תפקידו של נוטריון בתהליך התרגום הוא מכריע, שכן הוא מבטיח שהמסמך המתורגם מדויק ומחייב מבחינה

באילו מצבים כדאי שתפנו לנוטריון?

הליכים בירוקרטיים כאלו ואחרים מכירים לנו לא פעם בעלי מקצועות שלא  שמענו עליהם עד כה. תרחיש זה אירע לנו לא מזמן, כשגילינו שעלינו לפנות לנוטריון