איך לבחור נוטריון איכותי ומקצועיאיך לבחור נוטריון איכותי ומקצועי

בעולם של חוק וסדר, ישנם מסמכים ומהלכים חוקיים שחייבים להתבצע עם לווי של עורך דין המתמחה בנושא.

למען אימות מסמכים, אישורים חוקיים וביצוע פעולות חוקיות נוספות, יש צורך בנוטריון.

בעלי מקצוע זה מתמחים בעולם החוק וביכולתם לאשר ולאמת מסמכים בהתאם לתחום התמחותם.

מהו נוטריון בדיוק, מהם סמכויותיו ואיך לבחור את האחד הנכון לכם? כל התשובות כאן

 

הגדרת החוק

כפי שניתן להבין, תפקיד הנוטריון נוסד לפני מאות שנים, והוא למעשה איש המייצג את החוק וביכולתו לאמת ולאשר זהותם שלא נשים אשר חתומים על מסמכים שונים. כיום בישראל, יש נוטריון לאימות מסמכים בתחומים שונים, ועליו להכיר את תחום התמחותו על בוריו. בין היתר, אישור נוטריון מאשר שהאזרח חתם על המסמכים המאושרים מרצונו החופשי ושלא נעשה אקט של חתימה בדרכי כפייה.

 

סוגי מסמכים – אישור צוואה

חלק מהמסמכים עליהם נדרשת חתימת נוטריון, היא אישור מסמכי צוואה. אם אמרנו שאישור של נציג החוק מאשר שהמסמך נחתם מתוך רצון חופשי ובצלילות דעת, צוואה כך הופכת למסמך חוקי מחייב שאסור להפר, וכל הפרה שלו מהווה עבירה על החוק ועל רצונות החתום עלייה.

 

סוגי מסמכים – הסכם ממון

רק שיהיה ברור, כי כולנו שמענו את השם של הסכם זה בכל מיני סדרות טלוויזיה. הסכם ממון הוא הסכם שחותם עליו זוג לפני או אחרי הנישואים. הסכם זה אומר שרכושם המשותף שצברו לאורך השנים שלהם ביחד יחולק באופן שווה במידה וייפרדו, יתגרשו או חס וחלילה במידה ואחד מהם נפטר. כיום, ניתן למצוא נוטריונים בישראל שילוו תהליך זה כגורם המאשר את החתימה על חוזה זה. הסכם ממון ללא חתימת נוטריון לא שווה כלום.

 

אימות חתימה

נוטריון צריך לאמת את חתימתכם ואת זהותכם על מגוון רחב של מסמכים. נגענו עד כה באישורי צוואה והסכמי ממון, אך במהלך החיים נוכל להיתקל בעוד סיטואציות רבות שיחייבו אותנו לאשר את חתימתנו. דוגמה לכך היא לקיחת הלוואות ומשכנתאות מהבנק, אישורי זהות במהלך הוצאת דרכון זר, רכישת בית ועוד.

 

איך לבחור נכון?

לא רק אמיר דדון שואל. כיום, השגת מספר של נוטריון איכותי ומקצועי היא דבר הכרחי וחיוני לכל אזרח בישראל. בגלל המציאות החקיקתית במדינה, תמיד טוב שיש איש בעל ידע בהישג יד. הדרך הטובה ביותר היא לברר לגבי נוטריון בעיר מגוריכם, ולאחר מכן לחפש עליו המלצות ולבדוק מהו תחום ההתמחות שלו. בחירת נוטריון יכולה להיות תהליך שונה לכל אזרח שכן תלוי מאוד איזה שירות אתם צריכים ממנו. ישנם נוטריונים שמאשרי מסמכים בשפות זרות, נוטריונים לאישורי חתימות ועוד רבים. הרשת היא הפתרון הטוב ביותר כי היא מציעה את המגוון הרחב ביותר. מעבר לכך, התייעצות עם חבר או קרוב משפחה תמיד יסייעו בקבלת ההחלטה.

 

איש מקליד

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
אישור נוטריוני באנגלית

למדתם בחו"ל, קיבלתם תעודת סיום לימודים באנגלית וכעת אתם רוצים לתרגם אותה? מטרת התרגום היא הגשת בקשה ללימודי המשך בישראל? אם כך, אתם בוודאי יודעים

האם תעריף של נוטריון קבוע או משתנה

אתם נמצאים בהליך משפטי ונדרש לשכור שירותיו של נוטריון. נוטריון הוא עורך דין מוסמך אשר במסגרת תפקידו אישור ואימות של תהליכים ומסמכים משפטיים. התעריף של

תפקידו של נוטריון בהליך התרגום

שירותי נוטריון חיוניים בהליכים משפטיים רבים, לרבות תרגום מסמכים. בישראל תפקידו של נוטריון בתהליך התרגום הוא מכריע, שכן הוא מבטיח שהמסמך המתורגם מדויק ומחייב מבחינה

באילו מצבים כדאי שתפנו לנוטריון?

הליכים בירוקרטיים כאלו ואחרים מכירים לנו לא פעם בעלי מקצועות שלא  שמענו עליהם עד כה. תרחיש זה אירע לנו לא מזמן, כשגילינו שעלינו לפנות לנוטריון