האם סחר בסמים יכול להשפיע על תנאי הסכם הגירושים

ככלל, פקודת הסמים המסוכנים מטרתה לעשות סדר בכל הקשור בעבירות סמים, כאשר בין העבירות המפורטות בפקודה, ניתן למצוא: גידול סמים, החזקה של סמים מסוכנים, סחר בסמים ועוד.

עבירת סחר בסמים הינה פלילית ונחשבת כחמורה ביותר ולפיכך, העובר עליה צפוי להיענש במאסר בפועל. מטרתו של החוק בעניין הסמים הוא להילחם בסחר בסמים, אך בו זמנית עשוי הוא להקל במצבים בהם נעשה שימוש מוגבל בסמים למטרת צריכה פרטית.

במצבים רבים, אנשים הנאשמים בעבירות סמים שונות נאלצים להתמודד עם רישום פלילי ועם השלכות שונות הנובעות כתוצאה ממנו.

 

השפעת הסמים על טיב היחסים בין בני זוג

עבירות סמים עשויות להשפיע על טיב הקשר שבין בני זוג, במהלך תקופת נישואיהם או יחסיהם המשותפים. בהקשר זה, ניכר כי חלק מעילות לגירושין מתקיימות בשל השימוש בסמים על ידי אחד מבני הזוג. במידה ואשה או גבר מבקשים להיפרד מבן זוגם, בשל בעיית סמים ממנה הוא סובל, עליהם לעשות זאת תוך סיוע של עורך דין המתמחה הן בתחוםהגירושין והן בתחום הפלילי, על מנת שיוכל להנחות אותם בנוגע לסוגיות הקשורות לפרידה מבן הזוג על רקע עבירת סמים המבוצעת על ידו.

 

השפעת עבירת הסמים על תוצאותיו של הליך הגירושין

במסגרת הליכי גירושין מבן או בת הזוג, על רקע שימוש שלו (או שלה) בסמים, כדאי ללמוד את ההשלכות אשר עשויות ללוות כל אחד מבני הזוג בהמשך חייהם. אנשים שיימצאו כאשמים בעבירות סמים שונות, עשויים להיפגע מתוצאותיו של הליך היגרושין שאותו הם עוברים ובפרט, אם מדובר בעבירת סמים קשה שבוצעה על ידיהם. מסיבה זו, ישנה חשיבות גבוהה לבצע בדיקה של היבטים משפטיים, במצב בו בן הזוג שממנו עתידים להתגרש, מתמודד עם בעיית סמים.

 

השפעת סחר בסמים על תוצאותיו של הליך גירושין

באם ימצא אדם מואשם בעבירת סמים המוגדרת כ"קשה" ע"י החוק, כגון: סחר בסמים, הוא עלול להיפסל ע"י רשויות החוק בבחינת גידול ילדיו, לאחר הגירושין. במצבים חמורים יותר, רשויות החוק יכולות להחליט כי הנכסים וההון אותו צבר אדם, ילקח ממנו, במסגרת הליך הגירושין שלו.

 

לסיכום

במידה והנכם עומדים לקראת הליך גירושין מאדם ששסובל מבעיית סמים מסוימת, או שהואשם בעבירת סחר בסמים, ההמלצה היא להיוועץ בעורך דין גירושין אשר בקיא גם בתחום הפלילי, שיסייע לכם לבחון את האפשרויות העומדות בפניכם, במסגרת תנאי הסכם הגירושין.

כשמדובר בעבירת סחר בסמים, בה הואשם אדם, מעבר לעונש החמור שהוא עשוי לקבל בגין ביצוע עבירה זו, יכול בית המשפט להחליט גם על חילוט נכסיו ו/או מממונו, בסופו של הליך גירושין מבן או מבת הזוג. מעבר לכך, הוא עשוי להיפסל על ידי רשויות החוק בכל הנוגע לגידול ילדיו ולמשמורות עליהם, לאחר גירושיו.

 

מזרק

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
סטטיסטיקת הגירושין בישראל

ב-2017 – 2019 התגרשו בישראל כ-30,000 זוגות, בהערכה גסה. חלק מתיקי הגירושין נפתחים בעקבות הסכמות משותפות של בני הזוג, מה שמוביל בפעמים רבות לסגירת תיק

הפחתת מזונות – האם יש לכם סיכוי?

כשיש ילדים מעורבים גירושין הם אף פעם לא סופיים. זה לא אירוע שניתן להניח בעבר ופשוט לשכוח ממנו. ההשלכות ממשיכות ללוות אותנו כל החיים. אחת

עריכת הסכם גירושין וחשיבות ההליך

כאשר הכול ורוד בנישואין אנו לא חושבים קדימה ועל כך שאולי נתגרש בעתיד. אך העובדות מראות כי רבים מתגרשים לאורך החיים וכי גירושין יכולים לקרות

איך לפתוח תיק גירושין?

כאשר אנו מתחתנים אנו בטוחים כי נבלה עם האדם שאתו התחתנו למשך כל החיים. אך אז המציאות טופחת על הפנים שלנו ואנו מגלים כי לא

איך להתגרש נכון?

תהליך הגירושין הוא תהליך מורכב ולא פשוט, הן מבחינה נפשית–רגשית והן מבחינת ההליך המשפטי עצמו,