רשלנות רפואית סרטן כליות

לכל איבר משמעותי בגוף יש תפקיד חשוב שהוא מבצע. הכליות מהוות את האיברים בעלי החלק הפעיל ביותר במערכת השתן שלנו. הן מווסתות את המים שנכנסים לגוף שלנו, מאזנת את היונים ואת החומציות, מסננות את הדם ומפרישים חומרי פסולת שיוצאים בשתן.

אמנם אנו שומעים על אנשים שתורמים כליות, שכן אפשר לחיות רק עם אחת, אך מדובר באיבר חשוב שבלעדיו, החיים משתנים לחלוטין. סרטן הכליות הוא סרטן שלמעשה פוגע בפעילות הכליות, ומכריח אותנו לעשות דיאליזה באופן שוטף, או עד שנקבל כליה. זהו סוג אגרסיבי של סרטן ולכן יש לאבחן ולטפל בו בצורה טובה. מצב של רשלנות רפואית סרטן כליות יכול לגרום גם למוות ולכן הגורמים האחראיים למחדל נדרשים לתת על כך את הדין.

 

רשלנות רפואית סרטן כליות בשלבי אבחון המחלה הראשוני

האבחון של סרטן הכליות הוא אינו פיזי כמו בסוגים אחרים של סרטן, שכן מדובר באיברים פנימיים. התהליך מתחיל כאשר החולה סובל מכאבי בטן ובעיקר מקשיים בשתן. זה יכול להיות הרגשת שריפה בשתן, או ירידה משמעותית בכמות השתן שיוצאת מהגוף, דבר שיכול לגרום גם הוא לכאב.

הרופא הסביר שמבין את הבעיה רואה כי יש בעיה בכליות, וכי יש צורך באבחון מתקדם לסרטן. רופא משפחה אשר אינו מחבר בין הנקודות הברורות הללו, חוטא למקצוע ולמעשה, מדובר במקרה של רשלנות רפואית סרטן כליות בצורה מובהקת. כתוצאה מכך, שווה לבדוק את נושא הגשת תביעת רשלנות רפואית בבית המשפט.

 

סיטואציות בהן יכולה להתרחש רשלנות רפואית סרטן כליות

האבחון השגוי של סרטן הכליות יכול להתרחש בכמה סיטואציות שונות:

  1. אבחון ראשוני – על ידי רופא משפחה שמפספס תסמינים ולא שולח להמשך טיפול ואבחון של סרטן באופן ספציפי.
  2. אבחון בבית חולים – אדם המגיע עם הפניית רופא משפחה ולא מקבל את הטיפול הראוי. הטיפול אמור לכלול בדיקות מסוגים שונים, והפניות יעילות להמשך טיפול.
  3. אבחנה שגויה – רופא אשר לא מנתח נכונה את הנתונים שמוצבים מולו, לא פועל כמו הרופא הסביר ולא מטפל בנושא בהתאם.
  4. הטיפול – יש הבדל בין ניתוח (מקרים חמורים) לטיפולים כימותרפיים ועוד. טיפול לא נכון בסיטואציה יכול להסתיים עם מקרה של רשלנות רפואית סרטן הכליות ולגרום לנזק רב.

 

רשלנות רפואית סרטן כליות עקב אי עמידה בנהלים ופרוטוקולים

רופאים אמורים לעשות את עבודתם על פי נהלים ופרוטוקולים אשר נהוגים בענף הרפואה. מבחן הרופא הסביר הוא מבחן שמתקיים בכל מקרה של רשלנות רפואית סרטן הכליות ובו בודקים האם הרופא הממוצע היה פועל באותה דרך, פחות או יותר. כאשר התשובה היא לא, והרופא שגה בפסיקתו וחרג מהפרוטוקולים, אזי שיש בכך סיבה להגשת תביעת רשלנות רפואית כנגד הרופא והגוף הרפואי בו הוא עובד.

 

רשלנות רפואית סרטן כליות המתבטאת באי מתן הסברים לחולה

חשוב לציין כי יש כמה דרכים לטפל בסרטן הכליות:

 

ניתוח

אופציה מועדפת ונפוצה אשר באה לידי ביטוי בהסרת הכליה, או בהסרת הכליה והבלוטה, כדי להיפטר מהתאים הסרטניים.

 

תסחוף עורקי

מדובר בטיפול להקטנת הגידול.

 

הקרנות

נהוג בהרבה סוגים של סרטן.

 

טיפול ביולוגי

טיפול מערכתי שהוכיח את עצמו כיעיל כנגד סרטן בהרבה מקרים.

 

טיפול כימותרפי

טיפול שמטרתו "להרוג" את המערכת החיסונית כדי לאפשר לגוף להילחם בתאים הסרטניים.

בכל אחד מהטיפולים הללו יש יתרונות וחסרונות רבים. על הרופא ליידע את המטופל בכל ההשלכות של הנושא, ויש להתייעץ עם המטופל לגבי המשך הטיפול וסיכויי ההצלחה של כל דרך. אם לא עושים זאת ולמטופל נגרם נזק רב לו הוא לא הסכים, אזי שיש ערך להגשת תביעת רשלנות רפואית בבית המשפט.

 

למה חשוב לשים לב בהגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן כליות

הגשה של תביעת רשלנות רפואית חייבת להיות ממוסמכת היטב ומסודרת. על המטופל לפנות לשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית שישפר את סיכוייו להצליח בתביעה ולזכות בפיצויים מקסימליים. יש הבדל בין עורכי הדין השונים מבחינת ידע וניסיון, אך הדבר החשוב ביותר הוא הנושא של חוות דעת מקצועית. חוות דעת רפואיות מקצועיות משנות משפטי רשלנות רפואית ונותנות את היתרון לתובעים.

 

חשיבותה של חוות דעת מרופא מומחה בתביעת רשלנות רפואית סרטן כליות

חוות דעת רפואיות הן דבר שקשה מאוד להשיג, אלא אם כן עובדים עם עורך דין רשלנות רפואית איכותי ומקושר. רופאים ואנשי מקצוע לא ממהרים לכתוב חוות דעת מקצועיות שכן הם אינם רוצים לפגוע בעצמם ובקהילה המקצועיות הקרובה אליהם. עם זאת, כאשר יש קשרים ועורך הדין גורם לאיש המקצוע להבין את התיק ואת הנזקים שנגרמו ללקוח שלו, עולה הסיכוי לקבל חוות דעת איכותית שתגדיל מאוד את הסיכויים לזכות במשפט.

 

תביעת רשלנות רפואית – גובה הפיצויים

הפיצויים המתקבלים בהגשת תביעת רשלנות רפואית הם שונים ממקרה למקרה. הדבר החשוב ביותר הוא הנזק הנגרם למטופל, כאשר אם נגרם הנזק הגדול ביותר – מוות, הסיכוי לפיצויים גבוהים הוא גבוה במיוחד. גם אנשים שאיבדו כושר עבודה, עברו טיפולים מיותרים או כאלו שנשארו עם צלקות פיזיות לכל החיים, יכולים להשיג סכומים גדולים מאוד בהוראת בית משפט או במסגרת עסקת טיעון כלשהי.

המטרה היא להוכיח את הנזק, במקביל לעבודה לא טובה של הרופא, וכזו שהיא אינה במסגרת קבלת ההחלטות של מבחן הרופא הסביר.

 

רשלנות רפואית סרטן כליות – להימנע מירידה באיכות החיים

סרטן כליות הוא סרטן שמשנה חיים וכזה שגורם לשיבוש גדול מאוד באורח החיים. קבלת דיאליזה מרתקת אנשים למיטותיהם במשך הרבה מאוד שעות, ואיכות החיים משתנה מאוד לרעה.
ככל שמאבחנים את הסרטן בצורה מהירה יותר ומטפלים בו בצורה טובה ואגרסיבית, כך קטן הסיכוי לשינוי לרעה באורח החיים בעקבות דיאליזות.

לכן, מקרים של רשלנות רפואית סרטן כליות צריכים להיות נדירים, מנקודת מבטם של הרופאים. לא תמיד זה קורה, ולכן, הפיצוי לנפגעים צריך להיות בהתאם.

 

לסיכום

מעוניינים בפרטים נוספים על הגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן כליות? אצלנו באתר עו"ד ציפי שרביט, תוכלו ללמוד על כל מה שקשור בדיני רשלנות רפואית ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שיסייע לכם לממש את זכויותיכם במלואן.

cancer

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כך תתמודדו עם רשלנות רפואית

אין תחושה נוראית יותר מאשר העובדה שאתם פונים אל רופא, בטוחים שהוא יעשה הכול כדי לעזור לכם להרגיש טוב יותר ובסופו של דבר מגלים שהוא

מה עושה עורך דין לרשלנות רפואית?

עורך דין העוסק ברשלנות רפואית עוסק באחד מהמקצועות הקשים ביותר בתחום עריכת הדין. המקצוע מאתגר כל כך, מאחר והוא דורש מעורך הדין לפתח מומחיות בשטח

קבלת חוות דעת רפואית עבור תביעות קטנות

אמנם הכלל בתביעות קטנות קובע שאין אפשרות לייצוג משפטי, אך בעלי הדין עדיין רשאים להסתייע במשפטנים לגיבוש כתבי טענה והגנה, להתכונן באמצעותם לדיון וגם לקבל

רשלנות רפואית באבחון – מה זה אומר?

מטופל בדרך כלל פונה לרופא ולבית החולים בהסתמך על המוניטין שלהם. הציפיות של חולה הזקוק לטיפול הן שראשית כל, הרופאים ובתי החולים יעניקו טיפול רפואי

3 הטעויות הרפואיות המסוכנות ביותר

מחקרים מראים שאנשים שסבלנו מרשלנות רפואית יכולים למצוא את עצמכם נכים לצמיתות ואפילו מתים. בארץ יש כאלפיים מטופלים שיכולים למות כתוצאה מטעויות אנוש. ישנם טעויות