3 הטעויות הרפואיות המסוכנות ביותר

מחקרים מראים שאנשים שסבלנו מרשלנות רפואית יכולים למצוא את עצמכם נכים לצמיתות ואפילו מתים.

בארץ יש כאלפיים מטופלים שיכולים למות כתוצאה מטעויות אנוש.

ישנם טעויות רפואיות שרופאים עלולים לעשות בטעויות באבחון וגם בדרכי הטיפול של המטופל.

מה הן הטעויות הרפואיות הנפוצות ביותר בעולם הרפואה?

 

אותו השם – תרופה שונה

אחת מהטעויות המסוכנות ביותר אך הן דווקא הטעויות השכיחות ביותר הן הטעויות בניפוקי תרופות. אפילו ממספר רגעים של חוסר תשומת לב לפרטים, תוכלו לקבל תרופה אחרת לגמרי. התרופה יכולה להיות ממש על יד במחשב לצד התרופה שלכם, והיא יכולה להיות מאוד דומה בשם אך זו אינה התרופה שאתם זקוקים לה.

ישנם תרופות שהשם שלהם דומה. כך המטופל עלול לנטול תרופה שהיא במינון מאוד רעיל עבורו וזה יכול לגרום לנזק ממשי ואפילו למוות.

 

מינון שגוי

מינונים שגוי של תרופות יכול לקרות לכם לפחות פעם אחת בחיים. באוכלוסיות תינוקות והילדים, התרופות ניתנות לפי המשקל והמינונים של המבוגרים היא בדרך כלל קבועים. בכל מה שקשור לרפואת ילדים, יכול להיות חישוב שיהיה מסובך למדי. רופאים מחשבים מינונים במיליגרם לכל ק״ג מהמשקל ואותו הם ממירים למידת נפח. זאת אומר שהדרך לטעויות במינון התרופות אינה ארוכה.

ישנם טעויות במתן מינונים שהחישוב אינו לפי משקל, כך שמינון לא חולק בצורה הנכונה לימות ביממה. אלו טעויות שיכולות להתרחש גם כאשר מדובר ביחידות מידה, כמו תרופות שניתנות במינוני מיליגרמים. אם אינם רופאים או רוקחים, בדרך כלל יהיה לכם יותר קשה לדעת האם קיבלתם את המינון הנכון. לכן מומלץ לשאול את הרופא שנית איזה מינון קיבלתם לתרופה.

 

ציוד שנשאר איתנו

תאמינו או לא, כאשר אתם מסיימים ניתוח, הצוות הרפואי מחויב לספור את חומרי החבישה בהם הם השתמשו לפני הניתוח וגם אחריו, כדי שהם יוכלו לוודא שהם הוציאו את כל הציוד מהגוף שלכם לאחר מכן. זו ספירה שאמורה להיות מתועדת גם בסיכום הרפואי וגם בסיכום הניתוח. לעיתים קורים מקרים שהצוות שוכח חפץ כלשהו בגוף המטופל, טעות אנוש כזו עשויה להיות קטלנית ויכולה לגרום לעיכוב בהחלמה, לזיהומים קשים ובמקרים קשים אפילו למוות שמתפתח מזיהום.

זכרו שעל הצוות הרפואי לוודא שהם הוציאו מגופכם את כל הציוד וזה אמור להיות מתועד גם בסיכום הניתוח שלכם.

במקרה וחוויתם טעות קטלנית כתוצאה מרשלנות רפואית, אל תחשבו פעמיים ופנו אלינו באתר: https://www.rashlanutlaw.co.il ונשמח לעמוד לשירותכם!

 

לסיכום

לעיתים טעויות אנוש קטנות של חוסר תשומת לב לפריטים קטנים כמו שמות של תרופות, מינונים של תרופות ואפילו הוצאת חפצים מגוף המטופל יכולים בסופו של דבר לגרום אסון למטופלים. ישנם טעויות רפואיות קטנות שעלולות לגרום נזק בלתי הפיך ולעיתים גם אפילו למוות. היו זהירים ומאוד ערניים בקשר למה שקורה כאשר אתם נמצאים בבתי חולים, בעזרת הערנות שלכם תגדילו את הסיכויים שלכם להימנע מכך.

 

פסיקה משפטית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כך תתמודדו עם רשלנות רפואית

אין תחושה נוראית יותר מאשר העובדה שאתם פונים אל רופא, בטוחים שהוא יעשה הכול כדי לעזור לכם להרגיש טוב יותר ובסופו של דבר מגלים שהוא

מה עושה עורך דין לרשלנות רפואית?

עורך דין העוסק ברשלנות רפואית עוסק באחד מהמקצועות הקשים ביותר בתחום עריכת הדין. המקצוע מאתגר כל כך, מאחר והוא דורש מעורך הדין לפתח מומחיות בשטח

קבלת חוות דעת רפואית עבור תביעות קטנות

אמנם הכלל בתביעות קטנות קובע שאין אפשרות לייצוג משפטי, אך בעלי הדין עדיין רשאים להסתייע במשפטנים לגיבוש כתבי טענה והגנה, להתכונן באמצעותם לדיון וגם לקבל

רשלנות רפואית סרטן כליות

לכל איבר משמעותי בגוף יש תפקיד חשוב שהוא מבצע. הכליות מהוות את האיברים בעלי החלק הפעיל ביותר במערכת השתן שלנו. הן מווסתות את המים שנכנסים

רשלנות רפואית באבחון – מה זה אומר?

מטופל בדרך כלל פונה לרופא ולבית החולים בהסתמך על המוניטין שלהם. הציפיות של חולה הזקוק לטיפול הן שראשית כל, הרופאים ובתי החולים יעניקו טיפול רפואי