קבלת חוות דעת רפואית עבור תביעות קטנות

אמנם הכלל בתביעות קטנות קובע שאין אפשרות לייצוג משפטי, אך בעלי הדין עדיין רשאים להסתייע במשפטנים לגיבוש כתבי טענה והגנה, להתכונן באמצעותם לדיון וגם לקבל חוות דעת רפואית לתביעה קטנה. מתי מומלץ לעשות זאת וכיצד תובעים בבית המשפט לתביעות קטנות?

 

גובה הסכומים בתביעות קטנות

דיונים בבתי המשפט לתביעות קטנות עומדים על מסגרות תביעה בסכומים נמוכים יחסית ומתעדכנים מידי שנה. נכון לשנת 2020, גובה התביעות המקסימלי עומד על עד 34,000 ₪ אם כי במערכת ממליצים להימנע מהגשות על הסכום המקסימלי, אלא לשקול את המקרה לגופו. כך, כאשר תישאלו לגובה הסכום ותתבקשו לנמק אותו, בהנחה והסכום פרופורציונלי להיקף התביעה, תוכלו לשכנע טוב יותר בצדקתכם ולקבל את הסכום שנקבתם בו.

 

למי תתאים תביעה קטנה בסוגיה רפואית?

תביעות בסוגיות רפואיות מוגשות לבתי המשפט השונים ככל שקיימת עילת פיצויים בגין נזק שנגרם. אם הפיצוי עומד בסכום שנקבע בתקרת בתי המשפט לתביעות קטנות, מומלץ להיעזר בהליך ולחסוך זמן וכספים.

מטופלים שמבקשים לתבוע בגין רשלנות רפואית בבית המשפט לתביעות קטנות, יצטרכו להוכיח כמה תנאים מרכזיים:

  1. הנתבע הפר את חובת הזהירות המוטלת עליו לפי חוק
  2. קיימת הוכחה לכך שנגרם נזק גופני
  3. קיים קשר סיבתי מוכח בין הפרת חובת הזהירות לבין הנזק שנגרם למושא התביעה.

 

גיבוש חוות דעת רפואית לתביעה קטנה

על מנת לגבות את טענות התביעה, תידרשו להציג חוות דעת מטעם מומחה רפואי, שיאשר את מצבו הרפואי של התובע ויציין השגות שונות לגבי השפעת הנזקים או לגבי האופן האחר שבו היה על הרופא/ הגורם הרפואי לנהוג כדי להימנע מהפרת חובת הזהירות.

 

כיצד להגיש את חוות הדעת?

טרם ההגשה עליכם להכין כתב תביעה ברור, מנומק ומסודר. עליכם לציין את כל העובדות הרלוונטיות במלואן ולשמור על דיוק מקסימלי בתיאור הפרטים ובציון סעיפי חוק ופסקי דין רלוונטיים. אם קיימים מסמכים שמגבים את טענותיכם כמו בדיקות, אישורים, מעקבים, סיכומי ביקור, אשפוזים וכד', עליכם להוסיף אותם בצורה ממוספרת, רצוי כרונולוגית.

בנוסף נדרשים פרטים מזהים של בעלי העניין – שלכם ושל הנתבעים לרבות מספרי ח.פ אם מדובר בחברה (אפשר להשיג באתר רשם החברות), כתובות וטלפונים. בנוסף, יש לנקוב בסכום התביעה וממה הוא מורכב. את התביעה עצמה ניתן להגיש בטופס ייעודי לתביעות קטנות או להכין תביעה ללא הטופס תוך שמירה על הנוסח המקובל.

הגשת התביעה כרוכה כמובן באגרה, אותה ניתן לשלם באתר נט המשפט. יש למלא פרטים ולצרף את כתב התביעה, כאשר בסוף התהליך תידרשו לשלם. לאחר מכן תקבלו קבלה על התשלום ואסמכתה על הגשת התביעה.

 

תנאי הגשת התביעה

על מנת לתבוע בתיבות קטנות, מוכרחים להתקיים 3 תנאים:

  1. רק אדם יחיד רשאי לתבוע
  2. העילה היא אזרחית בלבד
  3. אין להגיש תביעות קטנות בעניינים שנמצאים בסמכויות ייחודיות בבתי משפט אחרים

אם התביעה מתאימה לתנאים ולדרישות התביעה הקטנה ואתם נדרשים לחוות דעת רפואית בנושא, היכנסו לאתר https://www.forum-md.co.il ותוכלו למצוא רופאים ממגוון תחומים לגיבוש חוות הדעת.

רשלנות רפואית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כך תתמודדו עם רשלנות רפואית

אין תחושה נוראית יותר מאשר העובדה שאתם פונים אל רופא, בטוחים שהוא יעשה הכול כדי לעזור לכם להרגיש טוב יותר ובסופו של דבר מגלים שהוא

מה עושה עורך דין לרשלנות רפואית?

עורך דין העוסק ברשלנות רפואית עוסק באחד מהמקצועות הקשים ביותר בתחום עריכת הדין. המקצוע מאתגר כל כך, מאחר והוא דורש מעורך הדין לפתח מומחיות בשטח

רשלנות רפואית סרטן כליות

לכל איבר משמעותי בגוף יש תפקיד חשוב שהוא מבצע. הכליות מהוות את האיברים בעלי החלק הפעיל ביותר במערכת השתן שלנו. הן מווסתות את המים שנכנסים

רשלנות רפואית באבחון – מה זה אומר?

מטופל בדרך כלל פונה לרופא ולבית החולים בהסתמך על המוניטין שלהם. הציפיות של חולה הזקוק לטיפול הן שראשית כל, הרופאים ובתי החולים יעניקו טיפול רפואי

3 הטעויות הרפואיות המסוכנות ביותר

מחקרים מראים שאנשים שסבלנו מרשלנות רפואית יכולים למצוא את עצמכם נכים לצמיתות ואפילו מתים. בארץ יש כאלפיים מטופלים שיכולים למות כתוצאה מטעויות אנוש. ישנם טעויות