רשלנות רפואית בניהול לידת פרע כתפיים – מהם גורמי הסיכון?

רשלנות רפואית בקרב נשים בהריון יכולה להפוך את החיים לחיי סבל, או אפילו לעצור חיים לפני שהחלו. נשים רבות מתלוננות על רשלנות רפואית שנגרמה להן טרם או במהלך הלידה. מהם גורמי הסיכון? איך תוכלו לדעת שגם אתן חוויתן רשלנות רפואית בלידת כליאת כתפיים?

 

מהי כליאת כתפיים?

כליאת כתפיים, הנקראת גם פרע כתפיים, זהו מצב סיכון שיכול לקרות בלידה. מצב זה קורה כאשר ראש התינוק יוצא החוצה, אך הכתפיים שלו נכלאות במעבר תעלת הלידה. מדובר במצב חירום רפואי מכיוון שיש סכנה כי העובר לא יוכל לנשום ולהרחיב את בית החזה כפי שצריך, וכך הוא יכול להיחנק. מצב זה בפני עצמו יכול להוביל לסיבוכים קשים נוספים ולפגוע באם והן בתינוק.

 

גורם הסיכון הראשון – אי זיהוי

הגורם הראשון לרשלנות רפואית בקרב יולדות עם סיכון לפרע כתפיים, הוא אי זיהוי של הבעיה. כיום, ישנן דרכים לזהות את מנח התינוק טרם הלידה ואף לזהות את הבעיה כשמנח התינוק או גודלו עלולים להוביל ללידת כתפיים כלואות. אחיות או רופאים שמטפלים ביולדת בזמן ההכנה ללידה, מוכשרים לזהות את הבעיה.

לכן, אם לא ידעו על פרע כתפיים טרם הלידה, ולא זיהו שקיים חשד או בעיה, מדובר ברשלנות רפואית. חשוב לזכור שישנם מקרים בהם לא היה ניתן לזהות את הבעיה לפני שהיא קרתה, לכן יש צורך להתייעץ עם עו"ד רשלנות רפואית כדי להבין את הסיטואציה בצורה מיטבית.

 

גורם הסיכון השני- מבנה הצוות בלידה

כשמזהים כי יש סיכון ללידת פרע כתפיים, צוות חדר הלידה יכלול בתוכו שני רופאים לפחות, שאחד מהם בעל ניסיון בלידות פרע כתפיים. זאת אומרת כי צוות הלידה יורכב בצורה שונה מבדרך כלל. מכאן למעשה, קריטי ביותר מצב הזיהוי המקדים של הבעיה. בלידה עצמה, ניתן לגלות כי קיים מצב של כליאת כתפיים, ובלי צוות רפואי בעל ניסיון, כזה שמכיל רופא מנוסה, הסיכוי להתמודד עם הבעיה פוחת בצורה משמעותית. זאת מכיוון שיש שוני בין מקרה למקרה, ורק אדם אשר חווה לידות מסוג זה ידע לנתב את המצב בזמן אמת.

 

הסיבוך השכיח – פגיעה במקלעת העצבים

כאשר הלידה הופכת ללידת פרע כתפיים, הסיכון הגדול ביותר הוא פגיעה במקלעת העצבים שנמצאת בין אזור הצוואר לגפה העליונה. זה יכול להגיע עד לכדי קרע שלם בעצבים ואף שיתוק מלא של הגפה. שיתוק בעצבים יכול להיות גם פגיעה לצמיתות לפיה התינוק לא יחזיר את התחושה לגפה הפגועה.

מעבר לכך, במקרים הקיצוניים והחמורים ביותר, העובר עלול למות מהשיתוק שנגרם. כאן, הרשלנות הרפואית יכולה להיות עקב הוצאה לא נכונה של התינוק, שיוצרת את הקרע במערכת העצבים. לכן, ישנה חשיבות מרבית לרופא בעל ניסיון שיודע לטפל בצורה נכונה בסיטואציה.

רשלנות רפואית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כך תתמודדו עם רשלנות רפואית

אין תחושה נוראית יותר מאשר העובדה שאתם פונים אל רופא, בטוחים שהוא יעשה הכול כדי לעזור לכם להרגיש טוב יותר ובסופו של דבר מגלים שהוא

מה עושה עורך דין לרשלנות רפואית?

עורך דין העוסק ברשלנות רפואית עוסק באחד מהמקצועות הקשים ביותר בתחום עריכת הדין. המקצוע מאתגר כל כך, מאחר והוא דורש מעורך הדין לפתח מומחיות בשטח

קבלת חוות דעת רפואית עבור תביעות קטנות

אמנם הכלל בתביעות קטנות קובע שאין אפשרות לייצוג משפטי, אך בעלי הדין עדיין רשאים להסתייע במשפטנים לגיבוש כתבי טענה והגנה, להתכונן באמצעותם לדיון וגם לקבל

רשלנות רפואית סרטן כליות

לכל איבר משמעותי בגוף יש תפקיד חשוב שהוא מבצע. הכליות מהוות את האיברים בעלי החלק הפעיל ביותר במערכת השתן שלנו. הן מווסתות את המים שנכנסים

רשלנות רפואית באבחון – מה זה אומר?

מטופל בדרך כלל פונה לרופא ולבית החולים בהסתמך על המוניטין שלהם. הציפיות של חולה הזקוק לטיפול הן שראשית כל, הרופאים ובתי החולים יעניקו טיפול רפואי