צו למניעת הטרדה מאיימת

אנשים רבים עלולים להיקלע במהלך חייהם למצב בו אדם אחר מטריד אותם ומאיים עליהם.

הטרדה זו יכולה לכלול איומים בפיטורים ממקום העבודה, איום על בני משפחה או חברים, ואיומים על רקע קנאה על בסיס זוגי.

צו למניעת הטרדה מאיימת נועד להעניק לאזרח הפשוט גיבוי מהמערכת, ואת הכלים הנחוצים כדי לעצור את המטרידן.

במאמר זה נדון בצו זה, ובהגדרה של הטרדה מאיימת.

 

הטרדה מאיימת יכולה להתקיים במספר מרחבים

הטרדה מאיימת יכולה להתקיים במגוון עצום של מרחבים. בעבר, ההטרדה העיקרית התקיימה פיזית, כאשר המטרידן היה מתקרב אל קורבנו, בין אם במקום העבודה, בשטח הבית ממש, או באזורים ציבוריים. היום, כאשר רוב בני האדם מחוברים במשך כל שעות היום לרשתות תקשורת שונות, ההגדרה של הטרדה מאיימת השתנתה גם היא.

הטרדה מאיימת יכולה בהחלט להתקיים בשיחת טלפון פשוטה. הטרדה מאיימת יכולה להתרחש אפילו ברשתות החברתיות, בכתיבת פוסט בפייסבוק או ברשת אחרת אשר יש בו תכנים מאיימים.

המגוון של האתרים והרחבת ההגדרה להטרדה מאיימת, מאתגרים עורכי דין העוסקים בנושא כמו עו"ד ארז, ומגבירים את הצורך בהתמחות וידע ספציפי בנושא כדי להעניק מענה שלם ללקוחות. יכולת גבוהה של עורך דין תאפשר למצוא פתרונות להטרדה במרחב הדיגיטלי, כמו גם הפיזי, תוך שמירה על הלקוח מפני כל פגיעה.

 

מתי בית המשפט יגדיר הטרדה כמאיימת?

בית המשפט עוסק ודן במגוון סוגים של עבירות הטרדה. הטרדה תוגדר כמאיימת אך ורק אם משתמע ממנה איום כלשהו כלפי האדם המוטרד.

איום זה יכול להיות איום פיזי באלימות, אך הוא יכול לכלול גם מגוון עצום של איומים אחרים. איומים על רקע מיני הם נפוצים ביותר, והם יכולים להיות גם מרומזים ולהיחשב כהטרדה מינית.

איומים אחרים יכולים לכלול איום בפיטורין ממקום העבודה, סחיטה על בסיס השגת מידע רגיש או זיופו, ואפילו איום על בסיס דתי, הכולל העברת דיווחי שקר לרב אותו האדם מעריך במיוחד. ההגדרה של איום כאיום מאיים, תלוי באופן ישיר בתפישה של אותו אדם.

עבור אדם אחד, איום מסוים לא ייחשב כהטרדה, מאחר והוא חש את עצמו בטוח די הצורך, ועבור אחר אותו איום בדיוק ידיר שינה מעיניו. לכן, במקרים רבים התערבות בית הדין היא תלוית סיטואציה.

 

האם כדאי לנסות ולהשיג צו הרחקה?

מאחר ומדובר פעמים רבות בקבלת החלטות אשר מבוססת על הסיטואציה הספציפית, ולא תמיד על קווי יסוד ברורים ומובהקים, לעורך דין מומחה יש חשיבות רבה בהשגרת צו למניעת הטרדה מאיימת.

אם מדובר בהטרדה אשר מערבת מרכיב של איום פיזי, או במקרים חריגים אחרים, כדאי מאוד לנסות ולהשיג צו הרחקה, שיסיר את איום המטרידן מקורבנו.

צו הרחקה ישמור על המטרידן מרוחק פיזית מבית המגורים ומקום העבודה של הקורבן, ולעיתים יכלול גם מניעת יצירת קשר דיגיטלי.

 

עורכי דין בפגישה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עבירות צווארון לבן

צווארון לבן – מודעות ציבורית הולכת וגוברת הסיקור התקשורתי אודות מעצרים מתוקשרים בתחום הצווארון הלבן הובילו אזרחים רבים להבנה כי עבירות צווארון לבן הן עבירות

האם ניתן לבטל או למחוק כתב אישום?

רבים חושבים שלאחר הגשתו של כתב אישום, המסמך שפותח את ההליך הפלילי בבית משפט ובו מאשימה המדינה באמצעות אחת מרשויות התביעה, אדם בעבירה פלילית, לא

זיוף תעודת זהות האם זו עבירה פלילית

התפתחות העידן הטכנולוגי הביאה עמה לא מעט בעיות. אחת מבעיות אלו, עמן נאלצות רשויות האכיפה להתמודד, היא זיוף תעודת זהות. תופעה זו נפוצה בקרב צעירים

האם חייבים להתייצב לחקירה במשטרה?

המצב החוקי הקיים כיום בישראל קובע שאין חובה להתייצב לחקירה במשטרה. עם זאת, סירוב להתייצב לחקירה עלול לפגוע באינטרסים של האזרח, ולכן חשוב מאוד להתייעץ

איך למחוק רישום פלילי

רבים מן האנשים נאלצים להתמודד עם תיקים ורישומים פליליים במהלך חייהם, שמשפיעים באופן ניכר על חייהם ועל האפשרויות שעומדות בפניהם. הרישום בפלילי מלווה את האדם

שחרור בערבות – כיצד זה מתבצע?

שחרור בערבות הינה פעולה של שחרור על תנאי של עצור, במהלך שלבי החקירה, כאשר מתחייב הוא לעמוד בתנאים מסוימים בתמורה לשחרור. החשוד נדרש להתחייב להימנע

שחרור בערבות – כיצד זה מתבצע

רבים מאתנו שמעו על המושג "שחרור בערבות" בסרטים וסדרות שמופיעות בטלוויזיה. על המסך, שחרור בערבות נראה הליך קל ופשוט אך המציאות לעיתים עשויה להיראות אחרת.