זיוף תעודת זהות האם זו עבירה פלילית

התפתחות העידן הטכנולוגי הביאה עמה לא מעט בעיות.

אחת מבעיות אלו, עמן נאלצות רשויות האכיפה להתמודד, היא זיוף תעודת זהות.

תופעה זו נפוצה בקרב צעירים רבים, המזייפים את תעודת זהותם, זאת על מנת שתתאפשר להם הכניסה לאירועים שונים, אליהם אינם רשאים להיכנס.

זיוף תעודת זהות נחשבת עבירת זיוף, אשר עלולה להוביל למאסר.

 

דרגות חומרה

עבירת זיוף נחלקת לשלוש דרגות חומרה. חומרת הענישה נקבעת בהתאם לחומרת העבירה. ביחס ישיר, ככל שהעברה חמורה יותר, כך עונשה יהא חמור יותר. עבירה זו יכולה להוביל לישיבה מאחורי סורג ובריח, החל משנת מאסר אחת וכלה בחמש שנות מאסר.

לפי סעיף 418 לחוק העונשין, עבירת הזיוף מתייחסת לזיוף מסמך שאינו היה קיים לפני, זיוף מסמך קיים בכוונה לקבלת דבר במרמה, וכן זיוף חתימה או זיוף בנסיבות מחמירות. זיוף תעודת זהות מהווה זיוף מסמך הניתן מטעם המדינה ולכן נחשב חמור ביותר.

 

ייצוג עורך דין פלילי

התמודדות מול רשויות האכיפה באופן עצמאי אינו פשוט, ולשם כך, ישנה חשיבות רבה לפנייה לעורך דין פלילי לשם ייצוג. כאשר מדובר בעבירה של זיוף תעודת זהות, ואף שימוש בתעודה מזויפת, כדאי לפנות לעורך דין פלילי כמה שיותר מוקדם. גרסתו הראשונית של הנאשם בעבירה בתחנת המשטרה היא קריטית ומכרעת, ולכן, כדאי להיוועץ עם עורך דין כבר בשלב זה. הסתייעות בעורך דין פלילי יסייע להפחתת העונש ולהגעה לעסקת טיעון טובה יותר בעבור הנאשם.

על הטיפול בעבירות הזיוף אחראיות יחידות ההונאה במשטרה. חוקרי יחידות אלו מיומנים ומקצועיים, ולכן רצוי להתמודד מולם אך ורק בעזרת עורך דין פלילי. טעויות אותן מבצע חשוד בעבירה בעת החקירה ישפיעו על ההליך המשפטי ואף יוכלו להוביל להחלטה האם יוגש כתב אישום נגד החשוד והאם יועמד לדין.

הרשאה בגין זיוף עלולה להוות כתם גדול בעתידכם או בעתיד ילדכם ולכן ישנה חשיבות מכערת לנסיבות העברה, לנסיבותיו של הנאשם, לעברו הפלילי של הנאשם באם יש, תרומתו החברתית ועוד. פרמטרים אלו עשויים לסייע להקלת והפחתת עונשו של הנאשם בגין עבירה זו.

 

כיצד תבחרו את עורך הדין המתאים?

בעת בחירת ייצוג עורך דין פלילי, כדאי לבחון את האינטראקציה שלכם עמו. הליך זה עשוי להמשך זמן רב, ולכן רצוי שתוכלו להרגיש בנוח עמו, וכן כי תרגישו שתוכלו להפכו לאיש סודכם. כמו כן, כדאי לבחון את ניסיונו של עורך הדין שאתם מעוניינים לשכור את שירותיו, זאת על מנת לוודא כי יוכל לסייע לחילוצכם מסיטואציה זו. עבירת הזיוף נחשבת חמורה ולא פשוטה כלל, ועונשה עשוי להיות חמור, ולכן חשיבות רבה להסתייעות בעורך דין אשר מכיר את התחום על בוריו.

 

סיכום

אתה או ילדך זומנתם לתחנת המשטרה? פנו לשי רודה עורך דין פלילי המומחה במשפט הפלילי, המייצג חשודים ונאשמים בעבירות פליליות.

 

פסק דין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
עבירות צווארון לבן

צווארון לבן – מודעות ציבורית הולכת וגוברת הסיקור התקשורתי אודות מעצרים מתוקשרים בתחום הצווארון הלבן הובילו אזרחים רבים להבנה כי עבירות צווארון לבן הן עבירות

צו למניעת הטרדה מאיימת

אנשים רבים עלולים להיקלע במהלך חייהם למצב בו אדם אחר מטריד אותם ומאיים עליהם. הטרדה זו יכולה לכלול איומים בפיטורים ממקום העבודה, איום על בני

האם ניתן לבטל או למחוק כתב אישום?

רבים חושבים שלאחר הגשתו של כתב אישום, המסמך שפותח את ההליך הפלילי בבית משפט ובו מאשימה המדינה באמצעות אחת מרשויות התביעה, אדם בעבירה פלילית, לא

האם חייבים להתייצב לחקירה במשטרה?

המצב החוקי הקיים כיום בישראל קובע שאין חובה להתייצב לחקירה במשטרה. עם זאת, סירוב להתייצב לחקירה עלול לפגוע באינטרסים של האזרח, ולכן חשוב מאוד להתייעץ

איך למחוק רישום פלילי

רבים מן האנשים נאלצים להתמודד עם תיקים ורישומים פליליים במהלך חייהם, שמשפיעים באופן ניכר על חייהם ועל האפשרויות שעומדות בפניהם. הרישום בפלילי מלווה את האדם

שחרור בערבות – כיצד זה מתבצע?

שחרור בערבות הינה פעולה של שחרור על תנאי של עצור, במהלך שלבי החקירה, כאשר מתחייב הוא לעמוד בתנאים מסוימים בתמורה לשחרור. החשוד נדרש להתחייב להימנע

שחרור בערבות – כיצד זה מתבצע

רבים מאתנו שמעו על המושג "שחרור בערבות" בסרטים וסדרות שמופיעות בטלוויזיה. על המסך, שחרור בערבות נראה הליך קל ופשוט אך המציאות לעיתים עשויה להיראות אחרת.