צוואה הדדית האם ניתן לשנות אותה?

נתחיל בלהסביר מה היא צוואה הדדית.

צוואה היא טופס משפטי שאדם כותב לפני מותו.

תוכן הטופס מתעסק שחלוקת הנכסים של אותו האדם בין משפחתו וקרוביו לפי רצונו וראות עינו.

אם לא נכתבת צוואה נעשית חלוקה שווה בין הילדים ובן/ בת הזוג באופן שווה.

חשוב לכתוב צוואה כדי לוודא שהכל מתחלק בצורה ישרה ולפי הרצון של הנפטר, וכיום המודעות לכך הולכת ועולה.

אם כן, מה היא צוואה הדדית? צוואה זו נוגעת לבני זוג.

כאשר אדם נפטר וברצונו להעניק את רכושו לבת זוגו ולא לילדיו, ושרק לאחר פטירת בת הזוג יועבר הרכוש לילדיו הוא יכול לעשות זאת היום על פי חוק.

השתמשו בצוואה זו במשך שנים רבות לפי תיקים קודמים אף על פי שלא הייתה מעוגנת בחוק, אבל כיום יש חוק שקובע כי ניתן לעשות זאת. 

אז מה זה ביטול צוואה? והאם ניתן לעשות זאת עם צוואה הדדית?

 

מתי ניתן לבטל צוואות? ומה היא התנגדות לצוואה?

לפי החוק ניתן לבטל צוואה במקרים חריגים שעונים על הקריטריונים שבחוק. למשל – במקרים חריגים בהם יש פגמים משפטיים בצוואה ניתן להגיש התנגדות לצוואה. תהליך הגשת ההתנגדות הוא ארוך ולא תמיד מסתיים באישור משפטי לשינוי, ועל התובע להתאים את התנגדותו לעילות ההתנגדות המפורטות בחוק הירושה. במידה ובית המשפט יאשר את ההתנגדות הצוואה תיפסל ולא יהיה לה תוקף משפטי מחייב. לפרטים על צוואה הדדית.

 

מתי ניתן לשנות צוואה הדדית?

אז כן, אפשר לקנות או לבטל צוואה הדדית, אבל יש כמה תנאים שחשוב לשים לב אליהם –

  1. אם שני הזוג בחיים, מי שרוצה לבטל צריך להודיע בכך בכתב לבן/ בת הזוג השני/ שנייה.
  2. אם אחד מבני הזוג לא בין החיים והשני רוצה לבטל את הצוואה עליו לבטל את חלקו בעיזבון במידה והוא עוד לא חולק. רק כשיוותר על חלקו יוכל לבטל את הצוואה או לשנותה.
  3. אם אחד מבני הזוג לא בחיים והשני רוצה לבטל את הצוואה אבל העיזבון כבר חולק עליו להחזיר את הכסף במלואו. רק לאחר שיחזיר הכסף יוכל לבטל את הצוואה או לשנותה.

 

הצעד החכם – לפנות לעורך דין

עורך דין שמתעסק בענייני ירושה יכול להקל על ההליך כולו ולחסוך עימותים משפחתיים, כאב ראש ובעיות כלכליות. כדאי לכם לשכור את שירותו וליהנות מראש שקט והצלחה בטוחה של ההליך המשפטי. לפרטים על עורך דין ירושה מקצועי ומנוסה שלא תתחרטו שהגעתם אליו.

 

סיכום

צוואה היא טופס חשוב שיש לעשותו בצורה נכונה וישרה כדי למנוע סיבוכים בעתיד. במידה ויש לכם רצון או צורך לשנות או לבטל את הצוואה ההדדית שברשותכם כדאי לכם לפנות לעורך דין מקצועי שיקל עליכם וייקח אתכם בדרך נכונה.

 

מאזניים

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
צוואה הדדית האם ניתן לשנות אותה?

נתחיל בלהסביר מה היא צוואה הדדית. צוואה היא טופס משפטי שאדם כותב לפני מותו. תוכן הטופס מתעסק שחלוקת הנכסים של אותו האדם בין משפחתו וקרוביו

כיצד נבחר עורך דין לחלוקת ירושה?

כשאדם קרוב אלינו נפטר זה מצער וכואב. בני המשפחה לא תמיד יודעים כיצד להתמודד עם הסיטואציה וכיצד לבחור עורך דין לחלוקת הירושה. ההתלבטויות שונות ומתחילות