כיצד נבחר עורך דין לחלוקת ירושה?

כשאדם קרוב אלינו נפטר זה מצער וכואב. בני המשפחה לא תמיד יודעים כיצד להתמודד עם הסיטואציה וכיצד לבחור עורך דין לחלוקת הירושה. ההתלבטויות שונות ומתחילות בשאלה של האם כדאי בכלל להעסיק עורך דין או לחלק את הירושה בעצמנו, ומגיעות עד לכלל עימותים שונים הקשורים בירושה עצמה. במאמר זה נסביר כיצד לבחור עורך דין לחלוקת ירושה.

 

עורכי דין ירושות

עורכי דין ירושות הם למעשה עורכי דין המתמחים בדיני ירושות וצוואות ולרוב בדיני משפחה בכלל. הם אלה שמומחים בכל הנוגע למימוש צוואות וחלוקת ירושה לאחר פטירת המנוח, או בעת כתיבת צוואה כשעודנו בחיים. עורך הדין צריך לטפל בעיקר בעריכת צוואה, בהגשת בקשה לצו קיום צוואה מול בית המשפט, בקשה לצו ירושה ומייצג התנגדויות נגד הענקת צו ירושה או לחילופין צו קיום צוואה.

זאת מכיוון שלאחר פטירת קרוב, יכולות להתעורר בעיות רבות בין בני המשפחה בעקבות הצוואה וחלוקת הירושה. על מנת לדעת לחלק את העיזבון של הנפטר כהוגן, בתנאים שהוא רצה שהם יתקיימו, או בתנאים האופטימליים ביותר, יש לפנות לקבלת עזרה אצל עו"ד צוואות וירושות.

 

כיצד נבחר עורך דין לחלוקת ירושה?

  • בעל ניסיון – אין עשיר כבעל ניסיון, במיוחד כשאנו מחפשים עורך דין בנושאי צוואות וירושה היינו מעוניינים שיהיה בעל ניסיון ככל הניתן. צבירת שנות ניסיון ומומחיות בתחום. בין היתר עורך דין צוואות וירושות צריך לעסוק בהתנגדות לצוואה, הגנה על צוואה, הגנה על צוואה, הגנה על הסכם מתנה וסכסוכי ירושה.
  • איש נעים – שכן האדם שאתם מעוניינים לעבוד מולו רגע לאחר פטירת יקיריכם – צריך להיות נעים הליכות. פנו אל אדם שסבלני איתכם, יודע איך להכיל את הרגשות הקשות והעמוקים וילך איתכם יד ביד באופן המקצועי ביותר בנוגע לכתיבת צוואה ואו חלוקת הירושה.
  • המלצות מקרובים – אם אינכם יודעים למי לפנות ובעלי הניסיון למיניהם בלבלו אתכם כבר לחלוטין בתקופה שכזו בחייכם – פנו לאיש מקצוע שהמליץ עליו קרוב שלכם. עורכי דין עם המלצות הם עורכי דין שביצעו את עבודתם נאמנה כבר בעבר וניתן לסמוך עליהם בענייני ירושה ועיזבון.

 

מתי נפנה לעורך דין ירושות וצוואות?

נפנה לעורך דין ירושות וצוואות לאחר מות אדם קרוב או לפני כתיבת צוואה. לפעמים אנחנו עומדים מול צומת דרכים ויודעים כי עלינו לקחת בחשבון את מה שעתיד לקרות לאחר מותנו, או לאחר מות קרובינו. יש לבצע זאת כאשר אנחנו עדיין בריאים ושקולים בדעתנו, שכן גם הקרובים שלנו צריכים לבצע זאת בעודם יכולים לקבל החלטות.

לאחר מות אדם קרוב, יש לוודא כי הרכוש עליו עמל כל חייו יגיע למקומות הנכונים ולא ייגזל ע"י אנשים שהיו מעוניינים רק בהון. ברגעים כאלה, יש לוודא כי קיימת צוואה חוקית.

עורך דין לענייני ירושה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
צוואה הדדית האם ניתן לשנות אותה?

נתחיל בלהסביר מה היא צוואה הדדית. צוואה היא טופס משפטי שאדם כותב לפני מותו. תוכן הטופס מתעסק שחלוקת הנכסים של אותו האדם בין משפחתו וקרוביו

צוואה הדדית האם ניתן לשנות אותה?

נתחיל בלהסביר מה היא צוואה הדדית. צוואה היא טופס משפטי שאדם כותב לפני מותו. תוכן הטופס מתעסק שחלוקת הנכסים של אותו האדם בין משפחתו וקרוביו