איך עובד תהליך התנגדות לצוואה ומה צריך לעשות על מנת להתמודד איתו

מצב של התנגדות לצוואה הוא מצב מורכב הן מבחינה רגשית, והן מבחינת התהליך אותו צריך לעבור. במאמר זה נסקור את הליך ההתנגדות לצוואה, נדון באיך ניתן להתמודד איתו, ואילו דברים מומלץ לעשות על מנת לייעל ולצלוח את התהליך תוך שמירה על שלום בית בצורה אופטימלית.

 

מה המשמעות של התנגדות לצוואה

התנגדות לצוואה היא תביעה אשר מטרתה לבטל את התוקף המשפטי של הצוואה ובמידה והיא תתקבל, תוקף הצוואה יבוטל והצוואה לא תתקיים הלכה למעשה. התנגדות לצוואה מגישים אנשים אשר סבורים כי עליהם להיות ברשימת היורשים ואינם, או כאלו אשר חלקם היחסי בצוואה קטן מהחלק אשר הם אמורים לקבל על פי החוק. דוגמה למצב זה היא למשל נכד אשר חלקו היחסי בצוואה נמוך מאשר חלקם של שאר הנכדים. במצב זה, הנכד עשוי להגיש התנגדות לצוואה ולדרוש חלק שווה לחלקם של שאר הנכדים כפי שמגיע לו לפי דין.

 

סיבות להגשת התנגדות צוואה

ישנן מספר עילות להתחלת תהליך התנגדות לצוואה, ואם היה כן מעוניינים לצאת להליך זה, עליכם לבדוק אם אתם עומדים בהן. עילה אחת תהיה מעורבות חיצונית שאינה הולמת, והפעלת לחץ פסול או ניצול מצבו של המנוח. עילה נוספת תהיה מעורבות של אדם נוסף. על מנת לבחון קיום אפשרות זו, יש לבדוק מי היה אמון על הקשר עם עורך הדין מנסח הצוואה, ומי שהה במעמד החתימה על הצוואה.

גם אי מסוגלות רפואית עשויה להיות עילה להגשת התנגדות לצוואה, ולהוביל בסופו של דבר לביטולה. אי מסוגלות זו ניתן להוכיח באמצעות חוות דעת רפואית המאשרת שאכן הייתה כזו בעת כתיבת הצוואה. העילה האחרונה להגדת ההתנגדות, תהיה באם קיים חשד שהחתימה על כתב הצוואה אינה חתימתו של המנוח.

 

הליך התנגדות הצוואה

כל התהליך יבוצע בבית משפט לענייני משפחה, ויערך כמשפט, באופן חריג, כאשר התובע הוא המבקש לקיים את הצוואה, והנתבע הוא המתנגד לה. כשבא לסיומו המשפט, שני הצדדים מסכמים את החלטותיהם, ובית המשפט גוזר פסק דין.

יש לציין, כי ניתן להגיד בקשת התנגדות לצוואה רק לאחר שמגיעה לרשם הירושות בקשה לקיימה, ולא קודם לכן.

 

היוועצו בבעלי מקצוע

היות שמדובר בתהליך מורכב מבחינה בירוקרטית, חשוב להתייעץ ולהיעזר במשרד עורכי דין בעל ניסיון רב בתחום. התייעצות זו תביא לכדי תכנון אסטרטגיה משפטית בצורה אידיאלית, ותסייע בגיבוש מידע מספק שיסייע בהצלחת התיק.

 

לסיכום

במאמר זה סקרנו את מהות תהליך התנגדות הצוואה ואת האפשרויות שבגינן קיימת עילה להגשת בקשה להליך זה. היו ערניים ושימו לב שלו תתקלו במצב זה, תקבלו את הידע העדכני ביותר, את הליווי המקצועי ביותר, ואת כל הכלים על מנת לבצע את התהליך בצורה שתיטיב עמכם בצורה המירבית.

עורך דין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
צוואה הדדית האם ניתן לשנות אותה?

נתחיל בלהסביר מה היא צוואה הדדית. צוואה היא טופס משפטי שאדם כותב לפני מותו. תוכן הטופס מתעסק שחלוקת הנכסים של אותו האדם בין משפחתו וקרוביו

צוואה הדדית האם ניתן לשנות אותה?

נתחיל בלהסביר מה היא צוואה הדדית. צוואה היא טופס משפטי שאדם כותב לפני מותו. תוכן הטופס מתעסק שחלוקת הנכסים של אותו האדם בין משפחתו וקרוביו

כיצד נבחר עורך דין לחלוקת ירושה?

כשאדם קרוב אלינו נפטר זה מצער וכואב. בני המשפחה לא תמיד יודעים כיצד להתמודד עם הסיטואציה וכיצד לבחור עורך דין לחלוקת הירושה. ההתלבטויות שונות ומתחילות