מהם תחומי עיסוקו של עו"ד לענייני משפחה?

ענף עריכת הדין נחשב לענף מגוון, בו יש תחומים שונים שניתן להתמחות בהם. לכל תחום יש מאפיינים שונים. בין התחומים ניתן למנות את התחום הפלילי, תחום המקרקעין, תחום המיסים וגם את תחום ענייני המשפחה.

עורך דין לענייני משפחה מטפל בסוגיות שונות הקשורות אל המשפחה, כמו שאנחנו מכירים אותה וכפי שהגדיר החוק. במאמר הבא נסביר את תחומי העיסוק השונים של עורך דין לענייני משפחה, ואיפה זה יכול לפגוש אותנו בחיים.

 

עורך דין לענייני משפחה

כפי שכבר ציינו, ישנם סוגים שונים של עורכי דין. כל עורך דין מתמחה בתחומים מסוימים, אך גם התחומים הללו עמוקים וכוללים התעסקויות שונות. עו"ד לענייני משפחה הוא עו"ד שמתמחה בחוקים השונים שקבע המחוקק הקשורים למשפחה. עורך דין זה הוא בעל בקיאות וניסיון באותם חוקים ספציפיים ובמקרים הקשורים לחוקים הללו.

עורך דין לענייני משפחה יכול לסייע במספר סוגיות שונות. הסיוע שיינתן על ידי עורך הדין יכול להינתן לצדדים שונים. הוא יכול לסייע לזוג הורים בהליך משותף, לסייע לאב או לאם שזקוקים לייצוג משפטי בהליך גירושין, לסייע במקרים בהם יש מחלוקת על גידול הילדים וגם לפתור סכסוכים באמצעות גישור.

 

גירושין

כאשר זוג מתחתן, גם הבעל וגם האישה עושים זאת מתוך מטרה והבנה משותפת לכך שהם רוצים לחיות את המשך החיים שלהם ביחד. לצערנו, זוגות רבים, מסיבות שונות, לא מצליחים תמיד לממש את השאיפה הזאת. במקרים רבים הזוגות מחליטים ביחד על החלטה משותפת להתגרש אחד מן השנייה ולהמשיך את החיים שלהם בנפרד.

עורך דין לענייני משפחה יכול לסייע לזוג שמעוניין להתגרש לעשות זאת לפי ההליך שדורש החוק. כמו כן, במידה ואחד מבני הזוג אינו מוכן לגירושין, עורך הדין יכול לסייע באמצעות כלים משפטיים שונים.

 

אימוץ

חיים משותפים הם לא השאיפה היחידה של זוג שמחליט להתחתן. הרוב המוחלט של הזוגות הנשואים שואפים להביא ילד לעולם, אך חלקם לא יכולים לעשות זאת ממספר סיבות שונות. במקרים הללו, עורך דין לענייני משפחה יכול לסייע לזוג לבצע הליך של אימוץ, בסופו יוכל הזוג לגדל ילד.

 

ילדים חטופים

ענייני משפחה נחשבים לרגישים מאוד בעולם עריכת הדין. לפעמים, במהלך סכסוך בין בני זוג, אחד מהם מחליט לנקוט בצעד דרסטי. ישנם מקרים בהם אחד מבני הזוג מחליט לקחת את הילד לחזקתו, שלא לפי החוק, ולמנוע ממנו מפגש עם ההורה השני. במקרים הללו סיוע מהיר של עורך דין יכול לסייע להשבת המצב לקדמותו.

 

ידועים בציבור

ומה לגבי זוגות שמחליטים לא להינשא? נישואים זה לא דבר שמתאים לכל זוג, אך במצבים מסוימים בני הזוג ינהלו מערכת יחסים שמדמה זוג נשוי. במצב הזה הם יוגדרו כידועים בציבור לפי החוק. עורך דין לענייני משפחה יוכל לסייע לבני זוג כאלו להבין את הזכויות והחובות שלהם כתוצאה ממעמד זה.

עוד לענייני משפחה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף