משפחה לפני הכל – מה תפקידו של עורך דין לענייני משפחה

עורכי דין לענייני משפחה, עוסקים בתחום המשפחה. בתוך כך, קיימים תחומים רבים שהמרכזיים ביניהם הם גירושין, משמורת ותמיכה בילדים, אימוץ, ירושה ועוד. יצוין שלרוב, עורכי דין יתמקצעו בתחומים ספציפיים – כך עורך דין המתמחה בגירושין לאו דווקא ידע לטפל באימוץ. לכן, כדאי לחקור על עורכי הדין לפני כן ולבחור את עורך הדין המתאים ביותר עבור הנסיבות בגינן אתם מחפשים אחד.

 

הנושאים המרכזיים בהם עורך דין לדיני משפחה עוסק

עורכי הדין לענייני משפחה פרוסים ברחבי הארץ וניתן למצוא עורכי דין מוצלחים שונים באזורים שונים. כך, למשל, ניתן למצוא עורך דין לענייני משפחה בקריות, בגליל ובמרכז. יש מספר רב של תחומים בהם עורכי הדין לדיני משפחה עוסקים, ובמאמר זה נרצה לפרט עליהם מעט:

 

גירושין

בהינתן שזוג נשוי מחליט לפרק את נישואיו ולהתגרש, לרוב הדבר יתבצע באמצעות עורכי דין. למעשה, מדובר באחד מהתחומים הנפוצים ביותר בדיני משפחה. במסגרת הגירושין, הרבה פעמים עולים נושאים נוספים הקשורים ברכוש וילדים, עליהם נפרט.

 

קבלת משמורת על הילדים המשותפים

אחד התחומים הקשים והמורכבים ביותר דנים במשמורת על הילדים המשותפים. לרוב, נושא זה הוא הנושא שעומד בסלע המחלוקת בין ההורים המתגרשים מכיוון שכל אחד מעוניין לקבל זמן רב יותר עם ילדיו וכן שישנו בביתו. יש לזכור שלרוב, בתי משפט יתערבו ויבחנו את טובת הילד. עורכי הדין בתחום דנים בשאלת חוזק הקשר בין הילד להורים, איזה מההורים הוא המטפל העיקרי והאם לאחד מההורים יש עבר פלילי, אשר עשוי להשפיע על הילדים.

 

מזונות

לאחר שההורים נפרדו, הילד ראוי לתמיכה משניהם ללא תלות אצל מי הוא גר. ההנחה היא שההורה עם המשמורת העיקרית הוא זה שמעניק תמיכה ישירה. על ההורה השני לשלם מזונות חודשיים, כאשר היבטים כמו הכנסה של שני ההורים, מיסים וניכויים מותרים, הוצאות ביטוח בריאות לילד וצרכים אחרים נלקחים בחשבון.

 

חלוקת רכוש הסכמי ממון

עורך דין לענייני משפחה עוסק גם בחלוקת הרכוש והסכמי ממון, שהם חוזים שנערכו לפני הנישואין. במעמד קדם נישואין, אחד מבני הזוג לעתיד מוותר בעצם על זכותו לרכוש של השני במקרה שהם יתגרשו. עם זאת, קיימים מצבים רבים בהם ניתן לבטל הסכמי ממון לאור פגמים בכריתת החוזה. לכן, גם בעת הכריתה של הסכם הממון וגם אחריה אנחנו ממליצים להיעזר בעורך דין שיוכל לספק עבורכם את השירות הטוב ביותר

 

לסיכום

העיסוק הקשור לענייני המשפחה לרוב מורכב וכולל הרבה רגשות. אנחנו ממליצים לכם להסתייע בליווי של עורך דין מומחה ומקצועי לענייני משפחה, אשר ידע לספק מענה לכל השאלות ולוודא שלא עושים טעויות שעלולות לעלות לכם זמן וכסף רב בהמשך. כמו כן, אנחנו ממליצים למצוא את עורכי הדין הטובים ביותר בתחומים הספציפיים בהם אתם מצויים. בהצלחה!

, עורך דין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף