טעות אנוש או רשלנות רפואית? ככה תדעו להבדיל

כשאדם פונה לקבלת טיפול רפואי, הוא מצפה לקבל טיפול מרופא או בעל מקצוע רפואי מנוסה ואמין. אך בדומה לכל אדם אחר – גם רופאים ואנשי מקצוע שונים בתחום הרפואה הנם בני אדם, וכבני אדם – גם הם עושים טעויות. לא פעם, אנו נאלצים להתמודד עם ההשלכות של אותן הטעויות, המגיעות בדמותם של נזקים שונים הנגרמים כתוצאה מ"רשלנות רפואית". מונח זה מקפל בתוכו שורה ארוכה של תרחישים אפשריים העשויים לגרום לנזקים בריאותיים.

 

רשלנות רפואית – מהי

רשלנות רפואית, בדומה לסוגיות רבות, נובעת ממספר גורמים. לדוגמה, רשלנות רפואית הנגרמת בשל תגובה בלתי צפויה של מטופל לתרופה מסוימת שנרשמה לו, אינה דומה מבחינה משפטית לרשלנות רפואית פושעת שגרמה למוות בשל הפרת נהלים. הסיבות לרשלנות רפואית הנן רבות – אבחנה רפואית לקויה, טעויות שנגרמות במהלך הטיפול הרפואי, בחירה בשיטת טיפול לא מתאימה, ועוד.

קיימת חשיבות להבחין בין רשלנות רפואית הנגרמת בשל טעות אנוש, לבין רשלנות רפואית הנובעת מרשלנות גרידא. בית המשפט לא פוסק פיצויים באופן אוטומטי עבור נפגעי רשלנות רפואית – והשופט הדן בתיק בוחן היטב האם מדובר בטעות אנוש או ברשלנות רפואית, המצדיקה מתן פיצויים.

 

כיצד נבחין בין טעות אנוש לרשלנות רפואית

כמו כל שאלה משפטית, האבחנה בין רשלנות רפואית לטעות אנוש איננה חד משמעית, והיא נבחנת ע"י בית המשפט בצורה מעמיקה, ובית המשפט נעזר בחוות דעת רפואיות. המגמה הרווחת בבתי המשפט בישראל גורסת כי רשלנות רפואית מזכה בפיצויים, גם כאשר מדובר בטעות אנוש.

ברוב המקרים רשלנות רפואית לא תביא לידי מאסר בפועל או הרשעה פלילית, ותישאר על פי רוב בתחום המשפט האזרחי. עם זאת, רשלנות רפואית פושעת הגורמת לנזקים חמורים עלולה להוביל לידי הגשת כתב אישום.

 

שירותי עריכת דין מקצועיים – רשלנות רפואית

חברת refua-law מייצגת נפגעי רשלנות רפואית בבית המשפט, כאשר כחלק מבניית תיק התביעה החברה אחראית על מציאה ואיתור של מומחה בעל שם וניסיון בתחום הרפואי המדובר, המסוגל לספק חוות דעת מקצועית ומשפטית הנוגעת לתיק המדובר. עורך הדין מטעם החברה עובר על כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, ואף פונה במידת הצורך לספרות המקצועית בכדי לתמוך בחוות הדעת שהתקבלה.

אם אתם סבורים כי נפלתם קורבן לרשלנות רפואית, יש לתעד בכתב את כל הפרטים הזכורים והידועים לכם, ובפרט את שמות הרופאים המעורבים בתהליך. שירות של עורך דין מומחה בתחום תסייע לכם בתוך התהליך המשפטי הארוך והמורכב, ותעזור לכם לקבל פיצויים כספיים, שהנם הכרחיים על מנת לכסות ולו במעט את הנזק הבריאותי שנגרם.

 

לסיכום

השאלה המבקשת להבחין בין רשלנות רפואית לטעות אנוש הנה מורכבת ולא ניתן לענות עליה בכמה מילים. עם זאת, אם אתם סבורים כי מגיע לכם פיצויים כספיים בשל רשלנות רפואית – מומלץ לפנות לעורך דין מומחה. בהצלחה, ורק בריאות!

רשלנות רפואית

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כך תתמודדו עם רשלנות רפואית

אין תחושה נוראית יותר מאשר העובדה שאתם פונים אל רופא, בטוחים שהוא יעשה הכול כדי לעזור לכם להרגיש טוב יותר ובסופו של דבר מגלים שהוא

מה עושה עורך דין לרשלנות רפואית?

עורך דין העוסק ברשלנות רפואית עוסק באחד מהמקצועות הקשים ביותר בתחום עריכת הדין. המקצוע מאתגר כל כך, מאחר והוא דורש מעורך הדין לפתח מומחיות בשטח

קבלת חוות דעת רפואית עבור תביעות קטנות

אמנם הכלל בתביעות קטנות קובע שאין אפשרות לייצוג משפטי, אך בעלי הדין עדיין רשאים להסתייע במשפטנים לגיבוש כתבי טענה והגנה, להתכונן באמצעותם לדיון וגם לקבל

רשלנות רפואית סרטן כליות

לכל איבר משמעותי בגוף יש תפקיד חשוב שהוא מבצע. הכליות מהוות את האיברים בעלי החלק הפעיל ביותר במערכת השתן שלנו. הן מווסתות את המים שנכנסים

רשלנות רפואית באבחון – מה זה אומר?

מטופל בדרך כלל פונה לרופא ולבית החולים בהסתמך על המוניטין שלהם. הציפיות של חולה הזקוק לטיפול הן שראשית כל, הרופאים ובתי החולים יעניקו טיפול רפואי

עורך דין רשלנות רפואית

בשנים האחרונות אנו עדים למגמה הולכת וגוברת של הגשת תביעות לבית המשפט בגין רשלנות רפואית.