חוקים שחובה להכיר לפני שנכנסים לגישור גירושין

אף אחד לא דמיין שההכנות לחתונה, הזוגיות הזוהרת והציפיות הגדולות ייהפכו לאכזבה מרה וקשה.

לצערנו גירושים הולכים ומתרבים זאת כיוון שהערך של האהבה והמוכנות לעבוד על הקשר הולך ויורד.

אנשים רוצים ריגושים, תוצאות מהירות ולא מוכנים לתת מעצמם.

הטכנולוגיה, הג'אנק פוד, האינטרנט המהיר – כולם מבטאים את המהירות בה אנחנו רוצים להשיג דברים ואת העוצמה – כמה שיותר חזק ועכשיו! זה מה שהדור הזה מבקש, וכך הזוגיות נראית.

כדי להפוך א תהליכי הגירושין לנעימים יותר יצא חוק שחובה לעבור הליך של גישור קצר לפני הפנייה לבית משפט.

כמו כן, זוגות שמעוניינים בכך יוכלו לעבור את כל ההליך של הגירושין אצל מגשרת. אז מה כדאי לדעת לפני? איזה חוקים יש? הכל בכתבה הבאה.

 

החוקים

הסכמה

על פי החוק ההגעה לגישור צריכה להיות בהסכמה מלאה של שני בני הזוג. אין הכוונה שתהיו חברים ותגיעו עם מטרות זהות – אלא שתסכימו על אותו מגשר או מגשרת, תסכימו להיות גמישים, להקשיב ולבוא ב"ראש טוב". למידע על גישור גירושין מקצועי וטוב.

החוק השני הוא שהמגשרת או המגשר לא אחראיים על איסוף הטפסים הרלוונטיים לגירושין. אתם אלה שצריכים להגיע מוכנים עם – טפסים שקשורים להכנסות, לנכסים, לילדים שלכם ועוד. בלי טפסים מדויקים תהליך הגישור יהיה ארוך יותר.

 

הגעה ליעדים

המגשרת או המגשר הם לא קוסמים. אם לא יתפרו לכם את הבעיות הם רק יעזרו לכם להגיע אל הפתרון בצורה נעימה יותר ומתוך שיח ולא ריב. עליכם להגיע עם ההבנה שיש דברים שתוותרו עליהם ויש דברים שזכותכם להתעקש עליהם מצד שני. חשוב לזכור לא להשתמש בילדים כקלף מיקוח לקבלת דברים אחרים – זה ממש ירידה לפסים נמוכים. את היעדים שתגיעו אליהם אתם תיישמו וכל צד יתחייב למלא את חובותיו.

 

קחו בחשבון את הילדים

המגשרת לא תעזור לכם בזה, זה כבר תלוי בכם. עליכם להציג בפניהם דעות אחידות, לשתף במה שנחוץ, לתת להם אהבה ולהראות שתמשיכו להיות שם גם אחרי.

 

בחירת המגשר

כיוון שיש חוק חדש לחובת הגישור אנשים רבים עשו קורס בסיסי ומציגים את עצמם כמגשרים מקצועיים. היזהרו מכך, בררו היטב מה הייתה ההכשרה, האם יש למגשר ניסיון ודברו עם לקוחות קודמים שלו. בחירת מגשר היא צעד חשוב להצלחת ההליך הזה, אז אל תתפשרו בגלל כסף או דברים אחרים.

 

סיכום – היתרון של גישור

גישור הוא הליך הרבה יותר מהיר ונוח מהליך משפטי. כמו כן, הוא נעים ואנושי יותר ובעיקר לא מוסיף קשיים ותככים למצב המורכב בו המשפחה ובני הזוג נמצאים. החוק לחובת גישור לא נחקק לשווא כנראה שהצורך לזה הוא בסיסי ואנושי. נסו לשמור על הכללים לעיל ולהפוך את ההליך לנעים יותר עבור כולם.

 

בית דין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
סטטיסטיקת הגירושין בישראל

ב-2017 – 2019 התגרשו בישראל כ-30,000 זוגות, בהערכה גסה. חלק מתיקי הגירושין נפתחים בעקבות הסכמות משותפות של בני הזוג, מה שמוביל בפעמים רבות לסגירת תיק

הפחתת מזונות – האם יש לכם סיכוי?

כשיש ילדים מעורבים גירושין הם אף פעם לא סופיים. זה לא אירוע שניתן להניח בעבר ופשוט לשכוח ממנו. ההשלכות ממשיכות ללוות אותנו כל החיים. אחת

עריכת הסכם גירושין וחשיבות ההליך

כאשר הכול ורוד בנישואין אנו לא חושבים קדימה ועל כך שאולי נתגרש בעתיד. אך העובדות מראות כי רבים מתגרשים לאורך החיים וכי גירושין יכולים לקרות

איך לפתוח תיק גירושין?

כאשר אנו מתחתנים אנו בטוחים כי נבלה עם האדם שאתו התחתנו למשך כל החיים. אך אז המציאות טופחת על הפנים שלנו ואנו מגלים כי לא

איך להתגרש נכון?

תהליך הגירושין הוא תהליך מורכב ולא פשוט, הן מבחינה נפשית–רגשית והן מבחינת ההליך המשפטי עצמו,