מהי העלות לפתיחת תיק גירושין והאם כדאי לעשות זאת ללא עורך דין

תהליך הגירושין מתקיים בבית הדין הרבני, מאחר ויש בידיו את הסמכות לטפל בענייני נישואין וגירושין של יהודים.

ככלל, תביעת גירושין כוללת הן את נושא הגירושין והן את הסוגיות הנלוות אליו, כגון: חלוקת רכושם המשותף של בני הזוג, טיפול בנושא משמורת על ילדיהם המשותפים ועוד.

 

עלות הליך הגירושין

לרוב, עלותו של הליך גירושין נאמדת בסכום כסף לא מועט והוא כולל את שכר הטרחה הניתן לעורך הדין המייצג את בני הזוג בהליך. עלות הייצוג של עורך הדין נמדדת בהתאם למורכבות תיק הגירושין, כך ששכר הטרחה שנדרשים בני הזוג לשלם לעורך הדין עשוי לנוע בין עשרות למאות אלפי שקלים.

במעמד פתיחת תיק הגירושין, נדרשים בני הזוג לשלם אגרה בסכום של כ 350 ₪. יחד עם את, חשוב להדגיש כי ככל שיש נושאים נוספים (כגון: חלוקת הרכוש בין בני הזוג) שבהם יש לדון בהליך הגירושין, כך עשויות להיות יותר עלויות בגין אגרות לתשלום. גובהן של האגרות הנוספות עשוי להיאמד בעשרות או במאות שקלים, בהתאם לסוג הבקשה.

 

עלויות נוספות

מעבר למהי עלות פתיחת תיק בבית משפט לענייני משפחה, גם בסיום הליך הגירושין עשויות להיתווסף עלויות כספיות אחרות, כגון: תשלום בגין הוצאות המשפט, אשר לרוב מוטלות על הצד שהפסיד במשפט.

במידה ומתקיימת בנוסף גם הגשת ערעור, אזי העלות הכספית הכרוכה בהליך הגירושין, עשויה לגדול.  הגשת הערעור כוללת בין היתר – הוצאות של אגרה, אשר עשויות להיאמד בעשרות ואף באלפי שקלים. בנוסף לכך, הליך הערעור כולל גם שכר הטרחה אשר ניתן לעורך הדין המייצג.

 

כיצד ניתן להקל על העלויות הכספיות שבהליך הגירושין?

ניכר כי עלות ניהול הליך גירושין ברבנות איננה קטנה, אך יחד עם זאת, ניתן להיעזר בכמה דרכים בכדי לנסות לצמצם את העלות הכללית וביניהם:

  1. ראשית, ההמלצה היא לסכם על שכר טרחה מול עורך הדין המייצג, כבר בתחילתו של הליך הגירושין.
  2. שנית, כדאי לבדוק אופציות בנוגע לגישור (שעשויות למזער את העלויות הכרוכות בליך הגירושין).
  3. בנוסף, ההמלצה היא להימנע, ככל הניתן, מלהוסיף בקשות מיותרות להליך המשפטי, על מנת להקל על התנהלותו ועל ההוצאות הכרוכות בו.

 

החשיבות שבייצוג עורך דין

הליך גירושין הינו תהליך מורכב עבור בני הזוג, בפרט כשיש להם ילדים משותפים. במהלך התקופה שבה מתקיים ההליך, בני הזוג עשויים למצוא את עצמם לחוצים וטרודים והדבר עלול לכרום להם להתנהל באופן שגוי ומוטעה. כדי להימנע משגיאות הנובעות מלחץ ו/או מחוסר ידע, ההמלצה לבני זוג, שעומדים בפני הליך גירושין, הינה להיעזר מלכתחילה בליווי של עורך דין בקיא בתחום, שיכול להעניק את ההכוונה ואת הייעוץ הנכונים עבור בני הזוג המיוצגים. ביצוע פעולות באמצעות הנחייה של עורך דין בקיא ומנוסה עשוי לגרום להליך הגירושין לעבור בקלות יותר וללא צעדים שגויים.

 

משפחה בתהליך משפטי

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
סטטיסטיקת הגירושין בישראל

ב-2017 – 2019 התגרשו בישראל כ-30,000 זוגות, בהערכה גסה. חלק מתיקי הגירושין נפתחים בעקבות הסכמות משותפות של בני הזוג, מה שמוביל בפעמים רבות לסגירת תיק

הפחתת מזונות – האם יש לכם סיכוי?

כשיש ילדים מעורבים גירושין הם אף פעם לא סופיים. זה לא אירוע שניתן להניח בעבר ופשוט לשכוח ממנו. ההשלכות ממשיכות ללוות אותנו כל החיים. אחת

עריכת הסכם גירושין וחשיבות ההליך

כאשר הכול ורוד בנישואין אנו לא חושבים קדימה ועל כך שאולי נתגרש בעתיד. אך העובדות מראות כי רבים מתגרשים לאורך החיים וכי גירושין יכולים לקרות

איך לפתוח תיק גירושין?

כאשר אנו מתחתנים אנו בטוחים כי נבלה עם האדם שאתו התחתנו למשך כל החיים. אך אז המציאות טופחת על הפנים שלנו ואנו מגלים כי לא

איך להתגרש נכון?

תהליך הגירושין הוא תהליך מורכב ולא פשוט, הן מבחינה נפשית–רגשית והן מבחינת ההליך המשפטי עצמו,