האם יש רשלנות רפואית בתחום רופאי השיניים?

לצערנו אנו שומעים לאחרונה לא מעט מקרים מצערים שאירעו לאנשים לאחר שהם קיבלו טיפול רפואי לקוי. הדבר גרם להם לברר עמנו האם מדובר ברשלנות רפואית, כדי שהם יוכלו לדעת אם יש להם עילה לתביעה. מספר הפניות עולה מידי יום והדבר גרם לנו להבין כי יש צורך בכתיבת מדריך מעמיק בנושא שיעלה את המודעות ויענה על השאלה המתבקשת – האם יש רשלנות רפואית בתחום רופאי השיניים? הישארו אתנו ותגלו את כל התשובות.

 

תכירו את האנשים שעומדים מאחורי מדריך זה

רגע לפני שנעמיק בנושא ונציין בפניכם האם ישנה רשלנות רפואית בתחום רפואת השיניים, חשוב שתדעו מי עומד מאחורי המדריך החשוב הזה. מדובר בגורמים שעוסקים בתחום המשפט ויש להם ניסיון רב  בכל הנוגע לתחום הרשלנות הרפואית. הגענו אליהם לאחר שפרסמנו פוסט בקבוצה של עורכי דין וציינו כי אנו זקוקים לסיוע בכתיבת מדריך. לשמחתנו, מעל ל – 10 עורכי דין פנו אלינו ושמחו לקחת חלק בכתיבת המדריך. אנו רוצים להודות להם בהזדמנות זו על הליווי. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור והוא צפוי להעלות את המודעות בנושא.

 

אז מה התשובה לשאלה המתבקשת? יש רשלנות רפואית בתחום זה?

לא נלאה אתכם בפרטים ונאמר לכם שכן, יש רשלנות רפואית בתחום רופאי השיניים. הרי רשלנות רפואית היא בעצם מצב שבו גורם רפואי גרם לנזק למטופל שיכול היה להימנע. ראוי לציין כי הנזק המדובר יכול לקרות על ידי אחד או יותר מהגורמים הבאים:

  • רופאים
  • הסייעת של רופא השיניים
  • שיננית

ההמלצה של הגורמים שליוו אותנו בכתיבת המדריך היא להגיע אך ורק אל רופא שיניים מומלץ. זה יכול להיות רופא שיניים בת ים או פשוט רופא באזור שקרוב אליכם.

 

דוגמא מספר 1 לרשלנות רפואית שעשויה להתרחש בתחום רפואת השיניים

רשלנות רפואית שעשויה לקרות בתחום זה עשויה לבוא לידי ביטוי במצב שבו רופא שיניים מציין בפני המטופל כי יש לבצע עקירה של שן X  שהתגלתה כרקובה, אך בסופו של דבר מתגלה כי הרופא ביצע בטעות עקירה של שן Y  מתוך אי תשומת לב.

 

דוגמא מספר 2 לרשלנות רפואית שעשויה להתרחש בתחום רפואת השיניים

דוגמא נוספת למצב שבו עשויה להתרחש רשלנות רפואית בתחום זה נוגעת לטיפול של שיננית שמבצעת טיפול מעמיק מידי ופוגעת ברובד השן או שהיא גורמת לנזק כלשהו לשיניו של המטופל. נזק שלא היה אמור להתקיים במידה וזו הייתה מבצעת את עבודה נכונה.

 

כמה מילים לקראת סיום

עד כאן המדריך המקיף שהציג בפניכם את העובדות שמראות כי אכן, ישנה רשלנות רפואית בתחום רופאי השיניים. אם הדבר מעלה בכם חשש, כדאי שתדעו שפניה אל מומחים בתחום צפויה להפחית באופן משמעותי את הסיכוי שתחוו רשלנות מסוג זה. מאחלים לכם שלא תדעו רשלנות ושתרגישו טוב.

מאזניים

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כך תתמודדו עם רשלנות רפואית

אין תחושה נוראית יותר מאשר העובדה שאתם פונים אל רופא, בטוחים שהוא יעשה הכול כדי לעזור לכם להרגיש טוב יותר ובסופו של דבר מגלים שהוא

מה עושה עורך דין לרשלנות רפואית?

עורך דין העוסק ברשלנות רפואית עוסק באחד מהמקצועות הקשים ביותר בתחום עריכת הדין. המקצוע מאתגר כל כך, מאחר והוא דורש מעורך הדין לפתח מומחיות בשטח

קבלת חוות דעת רפואית עבור תביעות קטנות

אמנם הכלל בתביעות קטנות קובע שאין אפשרות לייצוג משפטי, אך בעלי הדין עדיין רשאים להסתייע במשפטנים לגיבוש כתבי טענה והגנה, להתכונן באמצעותם לדיון וגם לקבל

רשלנות רפואית סרטן כליות

לכל איבר משמעותי בגוף יש תפקיד חשוב שהוא מבצע. הכליות מהוות את האיברים בעלי החלק הפעיל ביותר במערכת השתן שלנו. הן מווסתות את המים שנכנסים

רשלנות רפואית באבחון – מה זה אומר?

מטופל בדרך כלל פונה לרופא ולבית החולים בהסתמך על המוניטין שלהם. הציפיות של חולה הזקוק לטיפול הן שראשית כל, הרופאים ובתי החולים יעניקו טיפול רפואי

עורך דין רשלנות רפואית

בשנים האחרונות אנו עדים למגמה הולכת וגוברת של הגשת תביעות לבית המשפט בגין רשלנות רפואית.