בעלי עסקים רבים מודעים לחשיבות של מרכזייה לעסק שלהם. מענה אוטומטי, תור המתנה לנציג ועוד שירותים רבים – כולם תלויים באיכות המרכזייה שלכם. בשנים האחרונות אנחנו עדים לשירות חדש בתחום – מרכזייה בענן. אבל מה עדיף לעסק שלכם – מרכזייה קלאסית או מרכזייה בענן? מה זה בכלל מרכזייה בענן? את התשובות לכל השאלות הללו תוכלו למצוא ממש בטקסט שלפניכם.
מהי מרכזייה קלאסית לעסקים
מרכזייה קלאסית לעסקים היא למעשה שירות של חברה המספקת שירותי טלפון לעסקים, כמו בזק למשל. מרכזיות קלאסיות מציעות את השירותים המקורים לכולנו – שיחות מקומיות ובינעירוניות, תא קולי, העברת שיחות ושיחות ועידה. מרכזיות קלאסיות נפוצות במרבית החברות הגדולות במשק.
מפעילי מרכזיות קלאסיות משתמשים בדרך כלל בקווי טלפון מסורתיים, או בטכנולוגיית Voice over Internet Protocol (VoIP) כדי לספק את השירותים שלהם. חלק ממפעילי המרכזיות הקלאסיות מציעים גם פתרונות תקשורת משולבים המאפשרים לעסקים להשתמש בפלטפורמה אחת עבור ערוצי תקשורת מבוססי קומבינציה של טלפון ואינטרנט.
מהי מרכזייה בענן לעסקים
מרכזייה בענן היא שירות הניתן על ידי חברה המספקת שירותי ענן מבוססי פרוטוקול אינטרנט (IP) לעסקים. שירותים אלו מאפשרים לעסקים לאחסן, לנהל ולגשת לנתונים ויישומים דרך האינטרנט, ולא על שרתים או מחשבים מקומיים.
שימוש במרכזיה בענן נוטה להיות חסכוני ויעיל יותר מאשר תחזוקה של תשתית מקומית, מכיוון שהעסק יכול להגדיל או להקטין את השימוש שלהם לפי הצורך. כך בעל העסק משלם רק עבור המשאבים בהם הוא משתמש. כמה דוגמאות לשירותי מרכזיית בענן שמפעיל ענן עשוי להציע כוללות תשתית כשירות (IaaS), פלטפורמה כשירות (PaaS) ותוכנה כשירות (SaaS)
האם מרכזייה בענן עדיפה על מרכזייה קלאסית
יש כמה נקודות שיש לקחת בחשבון בעת החלטה בין מרכזייה קלאסית למרכזייה בענן. קודם כל, בעבר מרכזיות קלאסיות הציעו שירות אמין יותר, מכיוון שהן השתמשו בקווי טלפון מסורתיים שפחות רגישים להפרעות, אך כיום האינטרנט יציב לא פחות. חשוב לבחון גם את סוגיית העלות. מרכזייה בענן עשויה להציע פתרונות חסכוניים יותר, במיוחד לעסקים עם נפח שיחות משתנה או בלתי צפוי.
עם מרכזייה קלאסית, עסקים עשויים להצטרך לרכוש מספר מסוים של קווי טלפון מראש ולשלם עבור כל שימוש נוסף. יחד עם זאת מרכזייה קלאסית עשויה להציע מגוון רחב יותר של תכונות ושירותים, כגון פתרונות מוקד טלפוני וניתוב שיחות מתקדם. מרכזייה בענן עשויה להציע תכונות דומות, אך ייתכן שהן לא יהיו מלאות או עשויות לדרוש עמלות נוספות.
סיכום
לסיכום, בסופו של דבר, חשוב לעסקים להעריך בקפידה את הצרכים והתקציב שלהם כדי לקבוע איזה סוג של מפעיל מתאים להם ביותר. יחד עם זאת, ככל שהעולם הולך ומתקדם ועוד ועוד שירותים עוברים לעולם הדיגיטלי – אי אפשר שלא לחשוב ששימוש במרכזייה קלאסית בשנת 2023 היא רק הימנעות מהמעבר הצפוי והבלתי נמנע.