סכסוכים בין בעל מניות ושותפים

 פניה לבית משפט, מעורבות של עורכי דין ותביעות בין הדרג הבכיר בחברה הם תרחישים שיכולים לקרות בכל חברה.

מה עושים ואיך ניתן למנוע? 

כל בעל חברה, בעל מניות או באופן כללי עובד בתחום המסחר מקווה לפגוש עורך דין מסחרי רק בשמחות ולא במקרים של סכסוכים או חשש להפסד כספי גדול. בחברות גדולות, בגלל שמדובר במחזורי כסף מכובדים מאוד ובקבלת החלטות אשר עשויות להיות שוות מיליונים או להכריע בדבר עתיד החברה, ישנה סכנה הנשקפת לחברה או לשותפיה. סכנה שיוצר סכסוך או אי הסכמה חריפה בין בעלי המניות בחברה, בעליה, מנהליה וגם השותפים שלה.

 

ניהול משותף של חברה

באופן כללי כנראה שאף בעל מניה אינו היה רוצה להיקלע לסכסוך עם בעלי החברה או אפילו עם בעלי מניות אחרים. בגלל שישנו דרג מנהלי המורכב מכל מיני סוגים של בעלי עניין בחברה, כל צד זכאי ורשאי למשוך החלטות או מטרות בחברה לצד שלו. דבר אשר יכול לגרום סכסוך גורלי לעתיד החברה.

 

ייעוץ משפטי בעת משבר

כאמור, סכסוכים יכולים להיוולד בכל חברה, גם אם נדמה שכולם חברים של כולם ושלעולם לא יהיו חילוקי דעות אשר יצרו השפעות כל כך גדולות על האווירה ועל שיתוף הפעולה בחברה. באם אכן נקלעתם לסכסוך בתוך החברה, לא משנה מאיזה צד של המצב, כדאי לפנות מיד לייעוץ משפטי ולשכור שירותיו של עורך דין. זכרו שכל שלב או מהלך שתבחרו לעשות יכול להשפיע על התוצאה הסופית.

 

משותפות לבית משפט

עוד תמונה די עגומה לדמיון היא מצב בו בעלי מניות, שותפים ועובדי החברה לא מצליחים ליישב את הסכסוך עד כדי כך שהמצב חייב להגיע לבית משפט כדי ששופט יכריע במה לעשות. אמנם ברוב הסכסוכים לא תפנו לשופט כדי שיעשה שולם, אך כאשר מדובר בהרבה כסף ובהרבה שליטה מאוד לא כדאי לדמיין שכולם חברים ושיהיה בסדר, אלא לפנות לשופט שיכריע את המצב.

 

תקנון, חוזה וחוקים ליום שאחרי

קצת בדומה להסכם ממון, בו בני הזוג מתכוננים ליום בו התגרשו למרות שרק נישאו ומתכננים לחיות לנצח, גם בניהול של חברה כדאי לנסח חוזה, תקנון, אשר מגדיר תחומי אחריות וגם מה קורה במקרים בהם אין הסכמה או נוצר סכסוך על רקע מסוים. כאשר יש חוזה שכולם חתומים עליו, יותר קל להכריע מי צודק ומה יש לעשות. למרות שתקנון חלוקת שליטה וכסף בין הדרג הבכיר בחברה הוא צעד די פסימי, אפשר בהחלט להצביע אליו כצעד מאוד ריאלי אשר ימנע מצבים מהסוג שתואר.

סכסוכים בין בעלי מניות ובין שותפים יכולים להיווצר יש מאין, גם אם נראה שאין מצב שמשהו מסוג זה יקרה וגם אם כולם חברים שנים רבות. תקנון וייעוץ משפטי יכולים לסייע לשני הצדדים לשרת את האינטרסים שלהם ולצאת מורווחים במידת האפשר.

לוח מניות

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
מהי הפרת סימן מסחר ומה זה אומר

סימן מסחרי שלי חברה הוא היבט חשוב וחיוני שלה במונחים עסקיים, שיווקיים ולמעשה מדובר על נכס לכל דבר ועניין. בשונה מנכס פיזי כמו משרד או