מהי הפרת סימן מסחר ומה זה אומר

סימן מסחרי שלי חברה הוא היבט חשוב וחיוני שלה במונחים עסקיים, שיווקיים ולמעשה מדובר על נכס לכל דבר ועניין. בשונה מנכס פיזי כמו משרד או בניין לדוגמה- גניבה או ביצוע שימוש אסור בנכס הוא מאוד מוחשי ומובחן ואילו נכסים שהם רעיוניים, וירטואליים ורוחניים- השימוש האסור בהם הוא פרוץ יותר ולעיתים לוקח יותר זמן להבחין כלל שנעשה שימוש.

יחד עם זאת ולמרות ההבדל באופי הנכסים, החוק תקף הן לגבי נכסים פיזיים והן לגבי נכסים שהם רוחניים, רעיוניים ווירטואליים כאשר עבור אלו יש התייחסות ספציפית בחוק. חל איסור לעשות שימוש בסימנים מסחריים לא רק באופן שעושה שימוש בסימון כשלעצמו, אלא גם במצבים שבהם יש העתק שהוא לא מושלם, אבל אפשר להתבלבל ולזהות את ההעתק עם המקור.

חשוב לדעת שהסיוע של עורך דין סימני מסחר במצב של הפרת סימן מסחר הוא קריטי על מנת לעצור את התופעה, שכן בהעדר אכיפה אגרסיבית הרבה פעמים השימוש ימשך.

 

איך לנהוג במצב של חשד בהפרת סימן מסחר?

אם קיים חשד ובטח שבמידה ויש הוכחות לשימוש אסור בסימן מסחרי או בנכסים רוחניים חשוב מאד לפנות לשירותיו של עורך דין סימני מסחר לפני שמבצעים פעולות באופן עצמאי, על מנת לא להזיק לתיק ולאפשר לו להתנהל באופן האופטימלי. כמובן שעשייה משפטית בתחום זה תפעל במהירות על מנת לעצור את התופעה ולחייב את הגנב בשיפוי ופיצויים.

על מנת להבין את גודל הפיצוי הנדרש יש להבין את גודל הנזק שנעשה, אשר מתחיל מעצם ההעתקה והשימוש האסור ומקבל הרבה מאד אדוות. למעשה, הנזק שעלול להיגרם כתוצאה משימוש אסור בסימן מסחרי הוא אקוטי ועלול להיות קטלני לבית העסק ולכן יש להתייחס לנושא בחומרה ובכובד ראש.

אכן ניתן לראות כי המערכת המשפטית מכירה בחומרת המצב, נוהגת ביד קשה במקרים אלו ואכן מספקת גיבוי לציבור הנפגעים, לכן חשוב וכדאי לסמוך על המערכת המשפטית ולפעול דרך הצינורות המקובלים.

כמובן שעל מנת להוכיח את מלוא הנזק שבשימוש אסור על הסימן המסחרי להיות רשום, ויחד עם זאת, היעדר רישום לא מונע נזק ולא מבטל את האכיפה, כלומר גם במידה ואין רישום של הסימן המסחרי חשוב מאד לפנות אל עורך דין סימני מסחר על מנת להפיק את מלוא התועלת במצב הקיים. חשוב לזכור שגם אם אין רישום של הסימן המסחרי, זה לא אומר חוסר אונים ויש מה לעשות בנידון.

לרישום סימן מסחרי יש תוקף וחשוב גם את זה לקחת בחשבון. בעיקרון רישום סימן מסחרי תקף לפרק זמן של עשר שנים, כאשר קיימת אפשרות להאריך את תקופת הרישום עם הגעתה למועד הסיום והפקיעה שלה. על מנת לוודא שכל התהליכים סגורים הרמטית מומלץ לקבל ליווי של עורך דין סימני מסחר כבר מתחילת הדרך העסקית שלכם.

לוגו

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
סכסוכים בין בעל מניות ושותפים

 פניה לבית משפט, מעורבות של עורכי דין ותביעות בין הדרג הבכיר בחברה הם תרחישים שיכולים לקרות בכל חברה. מה עושים ואיך ניתן למנוע?  כל בעל