סירוב הלוואה – באילו דרכים ניתן לנקוט כאשר הבנק מסרב

כמעט כל אדם, חווה תקופה של קשיים כלכליים. לרוב, כאשר אנשים רבים בתקופות קשות מבחינה כספית, הם פונים אל הבנק שלהם לקבלת הלוואה.

אך, לעיתים בגלל הקושי הכלכלי צ׳קים רבים (מעל עשרה) בבנק חוזרים ולקוחות רבים הופכים להיות לקוחות מוגבלים בבנק.

בעקבות הקשיים הללו, הבנק מטיל סנקציה על בעלי חשבון וחוסם את אותו מקבלת הלוואות או קבלת אשראי.

 

מה גורם להגבלה בחשבון

כאשר אדם מוגבל בחשבון, הוא אינו רשאי להחזיק פנקסי צ׳קים, לא לקבל הלוואות בנקאיות, לא להחזיק כרטיסי אשראי וגם לא להיכנס לאוברדרפט. דבר זה הופך את הלקוח לבעיות גדולות מבחינה כלכלית. לקוחות אשר הגיעו למצב שהחשבון שלהם מוגבל, לרוב מסתמכים על אשראי בנקאי או הלוואות כדי להחזיר את החובות שלהם ולשלם על ההוצאות השוטפות שלהם.

במידה ומדובר בלקוח עסקי, קיימת אפשרות שהעסק יפשוט את הרגל וזאת במידה והלקוח אינו מצליח למצוא מקורות אחרים על מנת לקבל כסף. הסיבה העיקרית לכך היא שעסק זקוק לאשראי באופן שוטף למטרות שונות, כמו למשל תשלום חובות לספקים, הזמנה של מוצרי גלם, עבור תשלום משכורות לעובדים שלו ועוד. העסק לא יכול להסתמך רק על מכירות, וגם את המכירות, הוא אינו יכול לצפות באופן מדויק.

 

הלוואות למוגבלים בבנק ללא ערבים – הלוואות פרטיות

אתם יכולים לנשום אוויר, הבנק הוא לא המקום היחידי שבו תוכלו לקבל הלוואה ולצאת מהברוך. כיום יש פתורות ללקוחות הנמצאים בבעיות כלכליות, הפתרון לרוב הוא בהלוואה.

ולא חסרים גופים פרטיים שמסוגלים ויכולים לתת הלוואה למוגבלים בבנק. ניתן לקבל הלוואה לאנשים המוגבלים בבנק ללא ערבים. לעיתים, הריביות יהיו גבוהות יותר מאשר ריביות בנקאיות, אך הסיכוי לאישור ההלוואה יהיה גבוהה יותר מאשר הסיכויים שלכם לקבל אישור להלוואה בבנק.

הסיבה לריביות הגבוהות היא מכיוון שגופים חוץ בנקאיים מעריכים סיכונים באופן שהוא יחסית שונה מהבנקים, וכך הריביות שלהם יותר גבוהות בכך שהם נוטלים סיכון לתת הלוואה ללקוחות הנחשבים מוגבלים בבנק.

 

הלוואות מיידיות למוגבלים בבנק

הפתרון למצב הכלכלי הזה, הוא בדרך כלל נמצא בחברות פרטיות וחברות חוץ בנקאיות. הלוואה חוץ בנקאיות היא אופציה מצוינת עבור אנשים שחווים קשיים כלכלית והבנק מסרב להם. לרוב, האופציה הזו היא אופציה יחידה כאשר אנשים רבים מוצאים את עצמם לפני פשיטת רגל ומצב שהם לא מסוגלים לשלם חשבונות ורק להפסיד את הכסף שלהם.

 

לסיכום

במסגרת של חשבון מוגבל, אין אפשרות לקבל אשראי, הלוואה, להימצא באוברדרפט, או לקבל צ׳קים חדשים. ההגבלות הללו עלולים ליצור מצב של חוסר נזילות ולגרום לאנשים רבים להיקלע למצוקה כספית אמיתית. האופציה הטובה ביותר עבור לקוחות שחשבונכם בבנק נחשב מוגבל, הוא לקיחת הלוואה מגוף פרטי. לקיחת ההלוואה לרוב תהיה בריבית גבוהה יותר מהבנק, אך לרוב היא מאושרת וזמינה באופן מידי.

דולרים

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף