לידה שגרמה לנכות – איך תגיעו לתביעת סיעוד

כאשר אנחנו צורכים שירות רפואי אנחנו מפקידים את הגוף שלנו בידי מערכת הבריאות, הרופאים והאחיות המטפלים בנו ולמעשה נותנים להם כוח רב.

מלבד הכוח לרפא ולהיטיב איתנו, לרופאים המטפלים בנו יש גם כוח להזיק לבריאות שלנו – בשוגג, במזיד או ברשלנות.

לעיתים מקרים של רשלנות רפואית גוררים נכות קבועה, ובמקרים כאלו ייתכן וכדאי להגיש תביעת רשלנות רפואית או במקרים רלוונטיים תביעת סיעוד.

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא מצב בו נגרם נזק פיזי למטופל בעקבות טיפול רפואי שקיבל בניגוד לפרקטיקה המקובלת בעולם הרפואה, וזאת בין אם במעשה ובין אם במחדל. תביעות רשלנות רפואית מתבססות על עוולת הרשלנות כפי שהוגדרה בפקודת הנזיקין, ובמסגרתן התובע לא נדרש להוכיח כי הנזק נעשה בזדון, אלא שהנזק נוצר בשל סטייה מנורמות סבירות ורמת זהירות סבירה.

ישנם מספר סוגים של רשלנות רפואית:

פגיעה באוטונומיה:

רשלנות שנוצרת כתוצאה ממניעת מידע רלוונטי ממטופל על ידי מטפלו, דבר שמונע ממטופל לקבל החלטה מושכלת בנוגע לטיפולו. במקרים רבים מטפלים מונעים ממטופלים מידע מכיוון שהם בטוחים שהם יודעים מהו הטיפול שמתאים לחולה ולפעמים מעורבים בעניין אינטרסים כלכליים.

 

אבחון שגוי:

רשלנות בה מטפל אבחן באופן שגוי מטופל על אף שהיו קיימים סימנים למצב הרפואי שהמטופל אכן מצוי בו.

 

אבחון מאוחר:

מצב בו ניתן היה לגלות מצב רפואי בשלב מוקדם יותר, אך בשל הרשלנות המצב הרפואי התגלה מאוחר יותר כך שנוצר נזק רפואי למטופל.

 

רשלנות בלידה או היריון:

אי גילוי מום או מצב המצריך התייחסות מיוחדת במהלך ההיריון כתוצאה ממעקב היריון לא תקין, מה שיצר נזק לאם או לתינוק במהלך הלידה או ההיריון.

 

רשלנות בניתוח:

פעולה רשלנית המבוצעת בניתוח, כגון תפירה לא טובה, הוצאה חלקית של גידול, פציעה של איברים סמוכים למקום הניתוח וכדומה.

 

רשלנות רפואית הגורמת למצב סיעודי

במקרים מסוימים רשלנות רפואית עלולה לגרום למצב סיעודי ומטופל המבוטח בביטוח סיעודי או משפחתו יהיו רשאים להגיש תביעת סיעוד. על מנת שאדם או משפחתו יוכלו להיות זכאים לכיסויים בביטוח סיעודי, המבוטח צריך לעמוד בתנאים שמחשיבים אותו לחולה סיעודי. אדם ייחשב חולה סיעודי במידה ואינו יכול לבצע 3 מתוך הפעולות הבאות:

  1. לקום, לשכב ולשבת בכוחות עצמו
  2. להתפשט או להתלבש בכוחות עצמו
  3. להתרחץ בכוחות עצמו
  4. לאכול ולשתות בכוחות עצמו
  5. לשלוט על הסוגרים
  6. להתנייד ממקום למקום באופן עצמאי

 

חוויתם סיבוך בלידה עקב רשלנות רפואית? היעזרו בעורך דין

למרבה הצער מבוטחים רבים מוצאים את עצמם בעת צרה מול חברות ביטוח שמסרבות לשלם את הפיצויים המגיעים להם. במידה ונגרם נזק לך או לתינוק שלך עקב רשלנות רפואית בלידה, מומלץ להיעזר בשירותו של עורך דין רשלנות רפואית בלידה שיסייע לך לשפר עמדות בתביעה למצות את זכויותייך.

 

פסיקה משפטית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
מהו חוק הסיעוד ועבור מה הוא נועד?

על פי מחקרים שבוצעו במדינת ישראל כ – 25% מהאזרחים שמגיעים לגיל 65 מגיעים למצב סיעודי, ועל כן נחשבים לאנשים סיעודיים שזכאים לזכויות הסיעוד המוגדרות