איך מתחילים הליכי גבייה בתהליך ההוצאה לפועל?

אם נקלעתם למצב לא נעים שבו מישהו חייב לכם כסף, שוכר בעייתי שלא משלם, או לקוח בעייתי שחייב לכם עוד תשלום – הדבר הכון לעשות הוא לפנות לעורך דין המתמחה בהליכי גבייה והוצאה לפועל המייצג נושים.

אם נקלעתם למצב כזה, יהיה מועיל עבורכם לדעת שיכול להיות שלבעל החוב יש כספים אחרים שהוא לא מגלה לכם עליהם, או ערבים לחוב שאתם לא מודעים אליהם, ולכן חשוב לא לוותר ולעמוד על שלכם.

בסוף כסף שעבדתם עליו או שמגיע לכם עקב השכרת נכס או מתן שירות – הוא שלכם ואתם עבדתם קשה כדי להשיג אותו, וגם אם אתם חושבים שבעל החוב נקלע לצרה, יכול להיות שהוא מסתיר ממכם משהו ויש לו

בעצם מאגרים כספיים אחרים.

 

הליכי גבייה

כדי להתחיל בתהליך הגבייה, צריך ליידע את החייב על ידי מכתב התראה. רק לאחר צעד זה אפשר לפנות ללכת ההוצאה לפועל במטרה לפתוח תיק ולהתחיל בהליך הגבייה. כתוצאה ממשבר הקורונה שונו התנאים והחוקים בנוגע להליכי גבייה שונים, ולכן יש להתעדכן או לשאול עו"ד לגביהם ולגבי הצעדים שאתם כן יכולים לעשות. החוקים הקלו על החייבים לפרוס לתשלומים, בלי לשלם ריבית פיגורים גבוהה, ואף לדחות הליכי הוצאה לפועל. ולכן מה שמומלץ לעשות הוא להתחיל את התהליך ולפתוח תיק בהוצאה לפועל כמה שיותר מהר, על מנת לקבל את החוב בהקדם. על מנת לקבל ייצוג בהוצאה לפועל.

 

דרכים אחרות לגביית חוב

אם אתם בעלי החוב, הדבר האחרון שאתם רוצים זה שההוצאה לפועל תתערב. גם כל ההוצאות של תהליך זה נזקפות לחובתכם ואתם תצטרכו לשלם אותם, וגם זהו תהליך לא נעים שיכול לגרור אי נעימויות גדולות. ולכן מה שמומלץ לעשות – ברגע שאתם מבינים שיהיה בעיתיות בהחזר ההלוואה או התשלום שאתם צריכים להעביר, כמה שיותר מוקדם ליצור קשר עם מי שאתם חייבים לו ולהתחיל במשא ומתן אנושי למציאת פתרון. ניתן להיעזר במגשר או בעורך דין שתפקידו הוא לתת ל2 הצדדים תחושת קבלה והבנה עד מציאת הפתרון. ניתן לפרוס את החוב ליותר תשלומים וככה להקטין את ההחזר החודשי, לקחת הלוואת גישור בתנאים יותר טובים מהתנאים של החוב הנוכחי, להיעזר בקרוב משפחה, להיעזר בעמותות שונות המלוות כסף למקרים כאלו, והעיקר הוא למצוא פתרון תוך משא ומתן, תוך פתיחות ודיבור. עורך דין דן גנגינה מתמחה בפתרון בעיות מסוג זה.

 

סיכום

ניתן לומר שהליך הגבייה, הליך ההוצאה לפועל וכל תהליך החזרת החוב יכולים להיעשות בדרך הקשה והגרועה מכל, אך אם בוחרים לשנות אותה ומלכתחילה לנסות ללכת בדרך שונה –  דרך של משא ומתן, של גישור ושל התפשרות, התוצאה תהיה יותר טובה גם ללווה וגם למלווה, תמנע אי נעימויות ותיעשה קלה ומהירה יותר.

 

זכוכית מגדלת

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כיצד לפעול מול הוצאה לפועל

הוצאה לפועל הוא הגוף האחראי במדינת ישראל על גביית חובות במקרה בו אדם אשר חייב כסף לחברה, מוסד או אדם אינו מסוגל לפרוע את חובו.

איך מקבלים הפטר בהוצאה לפועל

אין ספק שלהיות חייבים כסף, בין אם זה לאנשים פרטיים, לרשויות או לגופים שונים, זה לא מצב נעים. לכל חייב יש סיבה אחת שהובילה אותו

הוצאה לפועל – על התהליך ומהו אומר

שאנו שומעים את צמד המילים הללו לרוב נדמיין סיטואציה מסרטים אמריקאים בהם שני בריונים מגיעים לפתח הבית ללא כלל התראה מוקדמת ומפנים את כל תכולת