איך מקבלים הפטר בהוצאה לפועל

אין ספק שלהיות חייבים כסף, בין אם זה לאנשים פרטיים, לרשויות או לגופים שונים, זה לא מצב נעים.

לכל חייב יש סיבה אחת שהובילה אותו למצב הזה, אך מה שבטוח זה שכולם, ללא יוצא מן הכלל, רוצים לצאת מהבור שאליו הם נכנסו.

איך עושים זאת ומה זה באמת אומר הפטר חובות? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

מהם התנאים לקבלת הפטר?

החוק החדש במדינת ישראל בנוגע לחובות קובע בצורה חד משמעית מהם התנאים שאם החייבים יעמדו בהם, הם יוכלו לקבל הפטר. ניתן לראות שכחלק מהתנאים, אדם שחייבים כספים צריך בארבע השנים האחרונות להימצא באיחוד תיקים, ובנוסף, הוא גם חייב להיות מוגדר כ"חייב מוגבל באמצעים". החוב הכולל של אותו אדם צריך להיות נמוך מ 800 אלף ₪ והוא לא יכול להיות חייב לנושה יחיד יותר מ400 אלף ₪ במרוכז. בנוסף לכל אלה, בשלושת השנים האחרונות הוא חייב להוכיח שהוא אכן עמד בצו התשלומים שנקבע לו על ידי ההוצאה לפועל. אדם שיוכיח שהוא עומד בכל התנאים הזה יוכל להתקדם לעבר קבלת ההפטר, כלומר, לעבר מחיקת החובות ולעבר התחלת החיים הכלכליים החדשים שלו.

 

מדוע כדאי לפנות לעורך דין שזו המומחיות שלו?

אין ספק שהיום אפשר לקרוא הרבה מאוד מאמרים ולמצוא מידע רב אודות נושאים כמו הפטר חובות בהוצאה לפועל. הסיבה לכך ברורה: אם הנושא נוגע לכל כך הרבה אנשים, טבעי שנוכל למצוא אודות העניין מידע רב. יחד עם זאת, אפילו אם תשקיעו ימים ארוכים בקריאת כל החומר הזה, כלל לא בטוח שזה מה שיעזור לכם להתמודד עם הדברים ברגע האמת. בפועל צריך להגיש לא מעט מסמכים, צריך לעקוב אחרי הבקשה ולעיתים יש לבצע פעולות נוספות כדי להגדיל את הסיכוי לקבל את ההפטר כמה שיותר מהר. לכן, אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם בהליך אינסופי, כדאי יהיה לפנות עוד היום אל עורך דין הוצאה לפועל.

 

איך בוחרים עו"ד לענייני הוצאה לפועל?

למען האמת, יש כל כך הרבה עורכי דין שעוסקים בתחום הזה, כך שאתם לא לבד. תוכלו לבחור לכם עו"ד מוביל ומנוסה, אך מצד שני, דווקא בגלל שישראל מוצפת בעורכי דין שזו המומחיות שלהם, אפשר להבין מדוע אתם מתלבטים. חוששים שלא תדעו לבחור עו"ד טוב? בדקו עוד היום כמה שיותר פרטים אודותיו. למשל, האם הוא עוסק בתחום ההוצאה לפועל מזה שנים? האם הלקוחות האחרים שלו מדווחים על כך שהוא באמת הצליח לסייע להם? האם הוא זמין עבור לקוחותיו בכל עת? צו ההפטר יכול להיות מאוד משמעותי במקרה שלכם, כי אם תקבלו אותו, באמת תוכלו להתחיל חיים כלכליים חדשים. לכן לא רצוי לדחות את הדברים וכדאי לבחור את עוה"ד הנכון לכם עוד היום.

 

אנשי חוק ומשפט

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כיצד לפעול מול הוצאה לפועל

הוצאה לפועל הוא הגוף האחראי במדינת ישראל על גביית חובות במקרה בו אדם אשר חייב כסף לחברה, מוסד או אדם אינו מסוגל לפרוע את חובו.

הוצאה לפועל – על התהליך ומהו אומר

שאנו שומעים את צמד המילים הללו לרוב נדמיין סיטואציה מסרטים אמריקאים בהם שני בריונים מגיעים לפתח הבית ללא כלל התראה מוקדמת ומפנים את כל תכולת