פגיעות לטווח ארוך בתאונת עבודה – איזה פיצויים מגיעים לך

בני האדם יכולים בקלות להישאב לשגרה ארוכה וידועה מראש אך לא תמיד הכל ידוע וצפוי ולעתים דווקא המקום הכי שגרתי עבורנו מקום העבודה יהיה המקום בו נפגע. לא תמיד העבודה שאנו עוסקים בה בריאה לנו ולגופינו והפעילות הקונסיסטנטית יכולה לגרום לנזק. בין אם מדובר בתאונה הנגרמת כתוצאה ממשהו חד פעמי שקרה או שמה שאיפה של חומר מסוכן לאורך שנים שגרמה פגיעה ואף בעיות גב הנגרמות מישיבה ממושכת יכולות לגרום לפגיעה לטווח הארוך. אז מה עושים במצב שכזה ולפי פונים?

 

מי רשאי לתבוע בעקבות פציעה במסגרת עבודה?

כל עובד שכיר או עצמאי המשולם עליו דמי ביטוח לאומי זכאי לתבוע מתוקף היותו מבוטח בביטוח נפגעי עבודה. ביטוח נפגעי עבודה כולל בתוכו גם אסירים או עצירים אשר עובדים בעבודה לא מוכרת כשירות רגיל של בית הסוהר או המעצר. חוסה במעון העובד בעבודה שאינה חלק משירות רגיל של המעון, אנשים העוברים הכשרה מקצועית או שיקום מקצועי המוכר בתקנות של ביטוח לאומי. שוטרים, אנשי כוחות הביטחון, חיילים וסוהרים אשר נפגעו בפעילות שאינה מבצעית.

 

מהי בעצם פגיעת עבודה?

חשוב לזכור כי תמיד כדאי ורצוי להיוועץ עם עורכי דין תאונת עבודה, לפגיעת עבודה יש שלושה קריטריונים:

תאונת עבודה: תאונת עבודה היא תאונה שאירעה בעקבות העבודה או תוך כדי עבודה ואפילו את הדרך ממקום העבודה ואליה. כאשר חלילה לוקים באירוע לבבי או אירוע מוחי תוך כדי עבודה המצב יכול להיות מוכר כתאונת עבודה וזאת אם נגרם בעקבות אירוע בעבודה שהיה חד פעמי חזק וגדול סמוך לאירוע הלבבי או המוחי.

מחלת מקצוע: אלו הן מחלות המוגדרות בתקנות כמחלות הנגרמות בעקבות חשיפה לחומרים מזיקים או סביבה מזיקה וזאת כחלק מתנאי העבודה בהם שהו העובדים. המחלה בה חלה המבוטח בעקבות עבודתו צריכה להופיע ברשימת המחלות בתקנות.

מיקרוטראומה: זוהי פגיעה אשר נגרמת מפעולה חזרתית וממושכת כחלק מהעבודה ובמידה ואותה פגיעה מוגדרת כמחלת מקצוע היא אינה יכולה להיות מודגרת כמיקרוטראומה.

 

מה ההליך לאחר הפגיעה?

כאשר ערך כושר העבודה יורד בעקבות פגיעה בעבודה יהיה זכאי הנפגע לדמי פגיעה מביטוח לאומי עבור פרק הזמן בו הוא לא עבד ולכל היותר למשך 13 שבועות ממחרת יום הפגיעה. כל מבוטח בביטוח נפגעי עבודה אשר נפגש יכול להגיש תביעה לביטוח לאומי לקבלת דמי הפגיעה. במעמד זה עליכם להציג אישור רפואי כי אינכם מסוגלים לעבוד ותעודת "אי כושר עבודה" מהרופא המטפל ולציין את הפגיעות והתקופה בה אינכם יכולים לעבוד. כאשר כל המסמכים בידכם אתם יכולים להגיש את התביעה תוך שנה מיום התאונה.

 

דמי פגיעה:

דמי הפגיעה מחושבים לפי ערך 75% מהכנסתכם החודשית  על פי שלושה חודשים אחרונים לפני ה-1 לחודש בו נפסקה עבודתו בשל הפגיעה הכוללת שעות נוספות פרמיות ומענקים.

עורך דין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף