עורך דין רשלנות רפואית

בשנים האחרונות אנו עדים למגמה הולכת וגוברת של הגשת תביעות לבית המשפט בגין רשלנות רפואית. מעניין לבחון את הסיבות לעלייה בהגשת תביעות אלו. נמצא כי העלייה חלה בין היתר בשל מודעות הולכת וגוברת של הציבור לנזקים משמעותיים הנגרמים כתוצאה מרשלנות רפואית, לעמידה על זכויות החולה, ולדרישת פיצויים. 

בנוסף, גובה הפיצויים הניתנים בגין רשלנות רפואית גדל בשנים האחרונות בצורה משמעותית, ומאפשר לנפגעים לקבלת פיצוי הולם.תופעת הרשלנות הרפואית הנה רחבה, ויכולה להתרחש בעקבות טעויות החלות במהלך הטיפול הרפואי כמו אבחנה רפואית לקויה, היעדר של פיקוח לאחר הטיפול, בחירה שגויה של הרופא בשיטת טיפול, ועוד.

 

הצדדים בבית המשפט

עורך דין רשלנות רפואית מייצג את הנפגע, והוא יכול לתבוע כל רופא וכל בעל מקצוע רפואי אחר שהיה לו חלק בתהליך הרפואי הרשלני, בין אם מדובר ברופא המרדים, האחות, או המנתח. התביעה יכולה להיות מופנית גם כנגד בית החולים או קופת החולים המטפלת, בתור המוסד הרפואי האחראי לנזק שנגרם.

השופט הדן בתיק לוקח בחשבון נזקים רפואיים ראשיים ומשניים (אם ישנם). אין וויכוח על כך כי נגרם נזק כלכלי כתוצאה מרשלנות רפואית, והוצאות שונות הנגרמות בגינו ניתנות לכימות בכסף, ובהתאם לכך – לדרישת פיצויים, שתפקידם לכסות ולו במעט את הנזק הכלכלי הנגרם כתוצאה מהרשלנות הרפואית.

תביעה אזרחית מוגשת לבית המשפט השלום, אך כאשר מדובר בתביעה גדולה בסכום של 2.5 מיליון ₪ ומעלה, התביעה תוגש לבית המשפט המחוזי. זכייה בתביעה תתרחש בתנאי שעורך הדין המייצג את הנפגעים בתיק יוכל להוכיח מעל לכל ספק כי נגרם נזק רפואי כתוצאה מקבלת טיפול רפואי רשלני.

 

עורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית

עורך דין מומחה בתחום זה מייצג נפגעים ונפגעות של רשלנות רפואית בבית המשפט. כחלק מבניית תיק התביעה, עורך הדין אחראי על מתן של חוות דעת רפואית ומקצועית שתסייע בידו לחזק את התיק בבית המשפט. זאת הוא עושה ע"י פנייה לרופאים המומחים לתחום הרפואי הנידון בתיק.

עורך הדין מוכרח לעבור על כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים בתיק, ולפנות במידת הצורך אל הספרות המקצועית בכדי לתמוך בחוות הדעת שהתקבלה מהמומחה. בתור לקוחות, באחריותכם לתעד בכתב את כל הפרטים החשובים הזכורים והידועים לכם, ובפרט את שמותיהם של בעלי המקצוע המעורבים בתהליך.

שירות של עריכת דין בתחום הרשלנות הרפואית תסייע לכם ותגדיל באופן משמעותי את הסיכויים שלכם לקבל פיצויים בגין הנזק הבריאותי שנגרם לכם.

לפרטים נוספים כנסו לאתר refua-law.

 

לסיכום

בפניה לקבלת טיפול רפואי מכל סוג, קיימת הציפייה כי הטיפול שיתקבל יהיה מקצועי, ויעשה ע"י רופא או בעל מקצוע מיומן ואמין. עם זאת, גם רופאים הם בני אדם, וככאלה – גם הם עושים טעויות.הבריאות היא הדבר החשוב ביותר – במידה וקיבלתם טיפול רפואי רשלני, אל תהססו לפנות לעזרה משפטית שתעזור לכם בתהליך של קבלת פיצויים כספיים.

רשלנות רפואית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
כך תתמודדו עם רשלנות רפואית

אין תחושה נוראית יותר מאשר העובדה שאתם פונים אל רופא, בטוחים שהוא יעשה הכול כדי לעזור לכם להרגיש טוב יותר ובסופו של דבר מגלים שהוא

מה עושה עורך דין לרשלנות רפואית?

עורך דין העוסק ברשלנות רפואית עוסק באחד מהמקצועות הקשים ביותר בתחום עריכת הדין. המקצוע מאתגר כל כך, מאחר והוא דורש מעורך הדין לפתח מומחיות בשטח

קבלת חוות דעת רפואית עבור תביעות קטנות

אמנם הכלל בתביעות קטנות קובע שאין אפשרות לייצוג משפטי, אך בעלי הדין עדיין רשאים להסתייע במשפטנים לגיבוש כתבי טענה והגנה, להתכונן באמצעותם לדיון וגם לקבל

רשלנות רפואית סרטן כליות

לכל איבר משמעותי בגוף יש תפקיד חשוב שהוא מבצע. הכליות מהוות את האיברים בעלי החלק הפעיל ביותר במערכת השתן שלנו. הן מווסתות את המים שנכנסים

רשלנות רפואית באבחון – מה זה אומר?

מטופל בדרך כלל פונה לרופא ולבית החולים בהסתמך על המוניטין שלהם. הציפיות של חולה הזקוק לטיפול הן שראשית כל, הרופאים ובתי החולים יעניקו טיפול רפואי