סטטיסטיקת הגירושין בישראל

ב-2017 – 2019 התגרשו בישראל כ-30,000 זוגות, בהערכה גסה. חלק מתיקי הגירושין נפתחים בעקבות הסכמות משותפות של בני הזוג, מה שמוביל בפעמים רבות לסגירת תיק הגירושין אצל מגשר או בהסכמה משותפת כלשהיא. במקרים רבים, יש צורך לאתר עו"ד דיני משפחה מקצועי ומנוסה.

סטטיסטיקת הגירושין בישראל עולה, ויש כאלו המפילים את האשמה על עולמנו הדיגיטלי והרשתות החברתיות. אם בעבר בגידה הייתה מעין טאבו שלא מדברים עליו, הרי שכיום המצב כנראה השתנה ובגידות הן נפוצות יותר. אמנם מצבנו טוב יותר מאשר שאר מדינות ה-OECD, אך סטטיסטיקת הגירושין בישראל אכן עולה בשנים האחרונות. למעשה, החל מאמצע שנות ה-70 החלה עלייה סטטיסטית במספר המתגרשים בישראל.

זוג בריב

מה אומרת הסטטיסטיקה על גירושין בישראל?

אם פעם אנשים היו מתחתנים לטובת חיים שלמים יחדיו, הרי שכיום המצב שונה. באופן כללי ובכדי לסבר את האוזן, סטטיסטיקת הגירושין בשנות ה-70 עמדה על 0.8 זוגות מתגרשים על כל אלף איש באוכלוסייה. כיום, כנראה ומדובר על סטטיסטיקה גבוהה יותר (1.5 – 1.8).

במקרים רבים, אנשים פותחים תיקי גירושין בעקבות אי אלו סכסוכים הנוצרים בתוך התא המשפחתי, מה שבדרך כלל מוביל להסתייעות בשירותיהם של עו"ד גירושין. עורך דין גירושין ועורכי דין של דיני משפחה, הם אנשי מקצוע אשר בקיאים ברזי המערכות המשפטיות, בדיני משפחה וגירושין ועוד. לדאבוננו, לא מעט זוגות נאלצים להגיע לכותלי בית המשפט, וזאת בעקבות חוסר היכולת להגיע לפשרה באופן עצמאי (או בעזרת עו"ד מגשר גירושין).

מצב ישראל לעומת מדינות ה-OECD

כאשר ישנם גם ילדים בתמונה, כל הנושא הופך למורכב הרבה יותר, היות ובדרך כלל יהיה צורך לקבוע הסדרי משמורת לילדים. עורך דין גירושין מומלץ חייב לגלות הבנה מאוד עמוקה בדיני המשפחה השונים, אך לא רק. עו"ד גירושין מנוסה צריך גם לגלות את מירב הרגישות, האמפתיה וההכלה, מפני שמדובר במצבים מאוד רגישים אליהם אנשים נקלעים.

אמנם ישראל עדיין רחוקה מלככב ברשימת מדינות ה-OECD המאופיינות באחוזי גירושין נמוכים, אך מצבנו לא נוראי. למעשה, ישראל נמצאת במקום ה-27 ברשימת המדינות ה"מתגרשות" ב-OECD. בכדי לקבל מעט פרופורציה, נכון לשנת 2019, סטטיסטיקת הגירושין בישראל עומדת בערך על 29%.

עו"ד דיני משפחה

בין אם מדובר במקרים של אי התאמה, מצב כלכלי או משברים ובגידות, בד"כ אנשים יעדיפו להסתייע בעורך דין. אנשים מעדיפים לשכור עורכי דין מכיוון בפעמים רבות פשוט לא ניתן למצוא פשרה נכונה בין הזוגות המסוכסכים.

בכל מקרה בו אתם צריכים להסתייע בעורך דין גירושין, חובה תמיד להגיע לפגישת ייעוץ, בה תוכלו לנסות ולהסדיר את אי-השקט הרובץ עליכם. לחץ כאן עבור עורך דין דיני משפחה וגירושין מנוסה, משרד עו"ד מומלץ לגירושין. בפעמים רבות ובעזרת עורך הדין הנכון, ניתן לפתור מחלוקות באמצעות גישור מקצועי. עורך דין מגשר יעשה את כל שביכולתו, בכדי למנוע את כניסתכם לכותלי בית המשפט.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
הפחתת מזונות – האם יש לכם סיכוי?

כשיש ילדים מעורבים גירושין הם אף פעם לא סופיים. זה לא אירוע שניתן להניח בעבר ופשוט לשכוח ממנו. ההשלכות ממשיכות ללוות אותנו כל החיים. אחת

עריכת הסכם גירושין וחשיבות ההליך

כאשר הכול ורוד בנישואין אנו לא חושבים קדימה ועל כך שאולי נתגרש בעתיד. אך העובדות מראות כי רבים מתגרשים לאורך החיים וכי גירושין יכולים לקרות

איך לפתוח תיק גירושין?

כאשר אנו מתחתנים אנו בטוחים כי נבלה עם האדם שאתו התחתנו למשך כל החיים. אך אז המציאות טופחת על הפנים שלנו ואנו מגלים כי לא

איך להתגרש נכון?

תהליך הגירושין הוא תהליך מורכב ולא פשוט, הן מבחינה נפשית–רגשית והן מבחינת ההליך המשפטי עצמו,