לשון הרע בקבוצות סגורות בווטסאפ

אדם הכפיש את שמכם בקבוצה סגורה בוואטספ? ובכן,אתם יכולים לתבוע אותו בגין לשון הרע. כיצד? עו"ד שלומי וינברג, מומחה לתביעות לשון הרע מסביר.

לשון הרע בוואטספ – האם אפשר לתבוע?

אין כל ספק כי וואטספ שינתה את חיינו, וזאת בשל העובדה כי מדובר בפלטפורמה בה ניתן לקיים שיחות באופן יחידני או קבוצתי,באמצעות קבוצות סגורות. למעשה, ע"פ עורך הדין שלומי וינברג, מומחה לתביעות לשון הרע,רבים אינם מודעים לעובדה כי כאשר אדם מכפיש אדם אחר באמצעות הוואטספ ובקבוצה סגורה, ניתן לתבוע אותו במסגרת של תביעה אזרחית, בשל הנזקים אשר נגמרו כתוצאה מהפרסום בקבוצה. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי חוק לשון הרע איננו כולל את הוואטספ, אולם במסגרת החוק אשר קובע כי יש להגן על שמו וכבודו של אדם ניתן בהחלט לתבוע בגין הכפשת שמו ברבים, בייחוד כאשר מדובר בקבוצות גדולות של עשרות משתתפים. חשוב לזכור כי לעיתים היד קלה על המקלדת וכי פרסומים בקבוצה הסגורה עלולים להגיע גם לרשתות החברתיות ולמקומות נוספים, ובשל היקף התפוצה הנרחב – הנזק עשוי להיות עצום לא רק כלפי אדם בודד, אלא גם כלפי עסק/תאגיד. משום כך, חשוב לזכור כי במידה ואתם חברים בקבוצת וואטספ סגורה תוכלו לתבוע את האדם אשר כתב את הדברים במסגרת תביעה אזרחית, כאשר הפיצוי אשר ניתן במקרים האלו נע בין 50,000- 100,000 ₪,תלוי האם הוכח כי נגרם נזק. אולם, כפי שמסביר עו"ד וינברג, בית המשפט עשוי לפסוק לטובתכם גם אם לא הוכח נזק, וזאת במסגרת חוק לשון הרע.

אפליקציה

התקשרות עם עורך דין לצורך הגשת תביעת לשון הרע

לאור העובדה כי הפלטפורמה של וואטספ כמו גם הרשתות החברתיות צברו תאוצה רבה בעשור האחרון, ניתן לראות כיצד יותר ויותר אנשים מעוניינים להגיש תביעות לבית המשפט במסגרת לשון הרע. לאור העובדה מתחום בתחום חדש אשר איננו מעוגן חוקית, ישנה חשיבות להתקשרות עם עורך דין לשון הרע אשר יספק לכם ייצוג משפטי המבוסס על ניסיון, מיומנות וכן התמקצעות בתיקים קודמים, זאת בהתאם כאמור לעלייה הניכרת באחוז התביעות אשר מוגשות על בסיס הוצאת לשון הרע בתוך קבוצת וואטספ סגורה. מדובר בתביעה מורכבת להוכחה, ולכן ישנה חשיבות לאיסוף ראיות ע"י עורך הדין, כאשר חשוב לציין כי במסגרת החוק ניתן לתבוע גם אם לא הוכח נזק ישיר. על כן, אם אתם מעוניינים לתבוע ולא יודעים מה לעשות בנידון,אנו מזמינים אתכם לפנות בהקדם למשרדו של עורך הדין שלומי וינברג באתר של משרדו בכתובת https://www.shlomiw.co.il, השאירו פרטים מלאים ונציג מטעם המשרד ישוב אליכם או פנו באמצעות מספר הטלפון 03-6002829 לצורך קבלת ייעוץ ראשוני ודיסקרטי אשר יאפשר לכם להיות בראש שקט כי אתם מקבלים ייצוג משפטי ראוי ומיטבי.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
מה זה מכתב התראה ?

בעולם המקצועי של ימינו, שמירה על סביבת עבודה חיובית והקפדה על כללים וכללים קבועים הם בעלי חשיבות עליונה. עם זאת, ישנם מקרים בהם העובדים עלולים

מה זה מכתב התראה ?

בעולם המקצועי של ימינו, שמירה על סביבת עבודה חיובית והקפדה על כללים וכללים קבועים הם