כיצד לפעול מול הוצאה לפועל

הוצאה לפועל הוא הגוף האחראי במדינת ישראל על גביית חובות במקרה בו אדם אשר חייב כסף לחברה, מוסד או אדם אינו מסוגל לפרוע את חובו. מדובר בגוף נוקשה אשר ההתעסקות מולו צריכה להתבצע באחריות וברצינות. במאמר זה נבין כיצד לפעול מול ההוצאה לפועל.

פתיחת הליך גבייה

כאשר אדם גוף או מוסד סבורים כי מי שחייב להם כסף אינו עומד בהתחייבות הכספיות עליהם התחייב ביכולתם לפתוח תיק בהוצאה לפועל, לאחר שהתיק נפתח תישלח לחייב הודעה מההוצאה לפועל עם דרישת תשלום.

בפני החייב עומדות מספר אפשרויות פעולה במקרים אלו, לשלם את החוב או להגיש בקשה לפריסת החוב במסגרתה תתבצע חקירה אשר תברר האם החייב איננו מסוגל לעמוד בתשלום הנדרש ממנו. במידה ותוצאות החקירה יאששו את טענותיו של החייב, ההוצאה לפועל תפרוס את תשלום החוב על גבי מספר חודשים.

מה עושים כאשר החייב מאמין שהוא אינו חייב כסף לתובע

חייב המאמין שאיננו חייב את כל החוב או חלק ממנו למי שתובע אותו רשאי להגיש בקשה להוצאה לפועל תוך 21 יום מעת קבלת האזהרה, בקשה זאת נקראת "התנגדות לביצוע שטר", במידה והבקשה תוגש באופן ראוי ומנומק יעוכבו הליכי ההוצאה לפועל עד לבירור נסיבות העניין.

מי שמעוניין להגיש את הבקש לאחר 21 יום ייאלץ להגיש בקשה עם נימוקים עניינים לכך שנמנע מהגשת הבקשה במסגרת הזמן הקבועה בחוק.

הצעדים אותם מבצעים בהוצאה לפועל כדי לגבות חובות

לרשות ההוצאה לפועל בישראל עומדים מספר כלים לגביית חובות, בינהם:

עיקול – ההוצאה לפועל יכולה לעקל כל נכס שברשות החייב, בינהם כספים בחשבון הבנק, נכסים, רכוש, רכבים ולמעשה כל דבר בעל ערך כספי השייך לחייב. כמו כן, ניתן לבצע עיקול על תשלומים עתיידים אשר צפויים להגיע לרשותו של החייב בינהם, שכר דירה וקרנות השתלמות.

מאסר – מי שלא מצליח לשלם את חובותיו עלול להיעצר בעקבות החוב. חשוב לדעת כי שהות במעצר אינה פוטרת את החייב מחובו. כאשר לרוב משך המאסר מוגבל ל-7 ימים.

צו איסור יציאה מהארץ – ההוצאה לפועל יכולה למנוע את יציאתו מהארץ של מי שעומד כנגדו תיק גבייה בהוצאה לפועל.

כיצד לפעול מול ההוצאה לפועל

ההמלצה המרכזית הינה לטפל בבעיה מוקדם ככל האפשר ולהימנע ממשיכת התיק או מנסיון להתחמק מתשלום החוב שכן נסיון לביצוע תעלולים מהסוג האמור עלול להוביל למאסר. כמו כן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בנושא כדי לקבל אכוונה מקצועית שתסייע לחייב לסגור את התיק העומד כנגדובאופן מהיר ומקצועי ובכך להימנע מסבל מיותר.

פתיחת תיק בהוצאה לפועל איננה חוויה נעימה, יחד עם זאת חשוב לדעת כי מדובר בבעיה שניתן לטפל בה בסיוע עורך דין מנוסה ומקצועי אשר יסייע בפיתרון מהיר, סביר ואיכותי של הבעיה.

למאמר המלא

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
איך מקבלים הפטר בהוצאה לפועל

אין ספק שלהיות חייבים כסף, בין אם זה לאנשים פרטיים, לרשויות או לגופים שונים, זה לא מצב נעים. לכל חייב יש סיבה אחת שהובילה אותו

הוצאה לפועל – על התהליך ומהו אומר

שאנו שומעים את צמד המילים הללו לרוב נדמיין סיטואציה מסרטים אמריקאים בהם שני בריונים מגיעים לפתח הבית ללא כלל התראה מוקדמת ומפנים את כל תכולת