כל היתרונות בדרכון פורטוגלי

בשנים האחרונות החלה נהירה אל עבר בדיקות הזכאות לקבלת דרכון פורטוגלי. התהליך הוא אמנם מורכב ודורש זמן רב של הכנות וכן זמן רב של המתנה לתשובה, אבל רבים מוצאים את תועלת הדרכון הפורטוגלי כשווה את זמן ההמתנה וההשקעה הנדרשת עבורו, ולא בכדי. במאמר זה נפרט על כל היתרונות בדרכון פורטוגלי, וכך גם אתם תוכלו לשפוט בעצמכם האם התהליך אכן שווה את זה.

זכאות לדרכון פורטוגלי

לפני שנגיע לכל היתרונות בדרכון פורטוגלי, נבין למי הוא מיועד. גירוש ספרד שהתרחש בשנת 1492 הביא איתו עשרות עד מאות אלפי יהודים שנאלצו להגר במדינות אחרות. בין מדינות אלו נמצאות מרוקו, תוניסיה, אלג'יריה, לוב, לבנון, סוריה ועוד רבות.

בשנת 2015 מדינת פורטוגל הכריזה על תיקון עבור מגורשי ספרד וצאציהם, והתחילה לאפשר בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי ואזרחות פורטוגלי עבורם. כמובן שהאפשרות אינה פשוט להגיע ולקחת את האזרחות והדרכון, ועל מנת לקבל אותם נדרש תהליך של איסוף מסמכים רבים ומגוונים, תרגומם לשפה הפורטוגזית, החתמתם על ידי עורך דין, הגשתם לממשלת פורטוגל והמתנה לתשובה. תהליך זה עשוי לקחת זמן של כשנתיים.

שנתיים בשביל אזרחות ודרכון פורטוגלי?

יכול להיות שתרימו גבה ותשאלו את עצמכם "למה לי לבזבז שנתיים ויותר מהחיים שלי עבור קבלת אזרחות ודרכון שיש סיכוי שלא אשתמש בהם בכלל?". זאת שאלה מצוינת. אתם גרים ככל הנראה בדירה נחמדה ועובדים בעבודה שמפרנסת אתכם בכבוד, טסים לטייל במדינות יפות ובסך הכל שמחים בחלקכם. יכול להיות שבאמת לא תמצאו שימוש פרקטי באזרחות והדרכון הפורטוגלי.

למרות כל אלו, אנחנו מאמינים שאחרי קריאת מאמר כל היתרונות בדרכון פורטוגלי, אולי תשנו קצת את המחשבה שלכם, לפחות לאור חלק מהיתרונות.

חתימה

כל היתרונות בדרכון פורטוגלי

  1. היתרון הראשון והעיקרי ביותר מבין היתרונות בדרכון פורטוגלי, הוא שהחזקת דרכון פורטוגלי ואזרחות פורטוגלית, תקנה לכם את האפשרות להתגורר בכל אחת ממדינות האיחוד האירופאי. נשמע פשוט נכון? הרי הרבה ישראלים מהגרים לאירופה לתקופת הלימודים או לתקופת ניסיון של שנה שנתיים.

אז זהו, שלא. אותם ישראלים שהם אינם בעלי אזרחות אירופאית או דרכון אירופאי, צריכים לעבור מסכת של בירוקרטיה קשוחה על מנת לקבל אישורי עבודה, אישורי לימודים ואישורי שהייה. האזרחות הפורטוגלית תחסוך מכם את כל הטפסיאדה הזו בכל פעם מחדש, ותקנה לכם אפשרות לעבוד, לחיות ולהתפרנס בשקט ומבלי טרטורים מיותרים.

  1. ואם דיברנו על לימודים, אז בואו נדבר על להיות סטודנטים באירופה בהחזקת אזרחות אירופאית. הרבה מהאוניברסיטאות והמכללות באירופה מציעות מסלולי לימודים בעלות נמוכה יותר באופן משמעותי, ולחלק מהם אפילו בחינם, לבעלי אזרחות ודרכון אירופאי. נשמע לכם טוב? בואו נסבר לרגע את האוזן, מדובר על חסכון של בין אלפי לעשרות אלפי שקלים בשנה! ואם אפשר לחסוך קצת כסף לעתיד, אז למה לא? בנוסף, ישנם תארים ומסלולי לימוד מתקדמים שאחת מדרישות הבסיס לקבלה אליהם הוא אזרחות אירופאית, ואם יש לכם אותה – אתם כבר עומדים לפחות בדרישה אחת.
  2. מה עם לעבוד בחוץ לארץ ולחסוך קצת? רבים המשתחררים מהצבא והחבר'ה הצעירים שמחפשים להכניס כסף באווירה קצת שונה מבארץ. החזקת דרכון פורטוגלי תאפשר לכם לעבוד לא רק באירופה, אלא גם במקומות כמו אוסטרליה, ארצות הברית, ניו זילנד ועוד. ביקשתם שינוי אווירה? עם הדרכון הפורטוגלי קיבלתם אותה בשניה.

כל היתרונות בדרכון פורטוגלי – ואם אני לא רוצה לגור או לעבוד באירופה?

להנות מהיתרונות בדרכון פורטוגלי לא בהכרח אומר לרדת מהארץ. מתי לאחרונה רציתם לטוס לארצות הברית ונזכרתם שאין לכם ויזה? רק המחשבה על מילוי הטפסים, תשלום אגרה בגובה של כ-600 ש"ח, עמידה בתורי השגרירות האמריקאית לצרכי ראיון, ואולי בסוף גם לקבל לא – עלולה להוריד אתכם מרעיון הטיול החלומי. ובכן, בהחזקת הדרכון הפורטוגלי לא עוד. הדרכון הפורטוגלי מאפשר לכם להיכנס ולצאת מארצות הברית כמה שרק תרצו. טיול קצר בניו יורק? קדימה, קנו כרטיס ותתחילו לארוז.

ואגב, אם תרצו להשקיע באיזה נכס באירופה – אין בעיה. בעלי אזרחות ודרכון פורטוגלי יכולים להנות מאותן הטבות מס מהם נהנים אזרחי אירופה. כיף, לא?

אז מה עכשיו?

אז אחרי שהבנתם את כל היתרונות בדרכון פורטוגלי, ונפקחו לכם קצת העיניים – אפשר לגשת לעבודה, ומצפה לכם לא מעט כזו. אבל כמו שקראתם קודם – זה בהחלט עשוי להשתלם לכם ובגדול.

אז בשלב הראשון וודאו כי אתם בני 18 ומעלה, שעברכם הפלילי נקי לחלוטין מכל סוג עבירה או פשע שהם, וכן שיש לכם את האפשרות להוכיח את הקשר המשפחתי שלכם למגורשי ספרד ופורטוגל. שלושת אלו הם תנאי סף על מנת להתחיל את התהליך לבקשת דרכון פורטוגלי ואזרחות.

בשלב השני תצטרכו להשיג מסמכים רבים שיוכיחו את הקשר המשפחתי שלכם למגורשי ספרד ופורטוגל. המסמכים כוללים עבודת מחקר רבה ואיסוף ממושך, שידרשו מכם אנרגיה וסבלנות רבה. הצטיידו במספיק אנרגיה וסבלנות מראש וכך תוכלו לחסוך אי נעימויות בהמשך.

בין המסמכים שתצטרכו לאסוף נמצאים תעודות לידה, ספרי קוד שכתובים בשפת הלדינו, ועוד רבים שיוכלו לשמש ראייה מוצקה לקשר המשפחתי שלכם.

לאחר איסוף המסמכים, יגיע תהליך של העברת המסמכים לקהילה היהודית בפורטוגל וכן לממשלת פורטוגל, שיעברו עליהם בקפדנות ויחליטו האם אתם זכאים לקבלת הדרכון. במידה וכן, תשלמו מספר אגרות ותקבלו תעודת לידה פורטוגלית, באמצעותה תוכלו להזמין את הדרכון הפורטוגלי, וזהו, אתם אזרחים אירופאים לכל דבר ועניין.

אתם מוזמנים לקרוא עוד באתר https://portuguesecitizen.co.il, לגשת לתהליך, ולהתחיל להנות מכל היתרונות בדרכון פורטוגלי. בהצלחה!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
דרכון פורטוגלי

הדרכון המבוקש ביותר כיום בעולם הוא דרכון פורטוגלי, כאשר בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בהתעניינות של ישראלים. האם גם אתם זכאים? להלן כל הפרטים. דרכון

מהו הדרכון הטוב ביותר בעולם

ההתלבטות האם כדאי להיכנס לתהליך של הוצאת דרכון מטרידה גם אתכם? שמעתם על הרבה אנשים שכבר עשו זאת ואתם תוהים האם זה כדאי? אם כך,

שלבים להוצאת דרכון פורטוגלי

דרכון פורטוגלי, אשר מהווה כרטיס כניסה לאיחוד האירופאי, הולך ונעשה פופולארי יותר ויותר. תהליך קבלת דרכון זה, כולל כמה שלבים אשר מתחילים בבדיקת זכאות קבלת

איך להשיג אשרת עבודה בניו זילנד?

אנחנו חיים בעולם גלובאלי, בו טיולים ועבודה במקומות שונים ברחבי העולם הפכו להיות דבר שבשגרה. כך, מלבד היותה מדינת איים קסומה ועוצרת נשימה המושכת אליה

למי מגיעה אזרחות רומנית

מי לא רוצה שתהייה לו אפשרות לעבור למדינה אחרת בלי שום בעיה? או עבור רילוקישיין או לתמיד. ניתן לעשות זאת בלי כל בעיה כאשר יש

דרכון פורטוגלי

הדרכון המבוקש ביותר כיום בעולם הוא דרכון פורטוגלי, כאשר בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בהתעניינות