איך לבחור את ההתמחות בלימודי עריכת דין

אתה חושב להיות עורך דין? החלום שלך, ואולי גם של אמא שלך, הוא להקים משרד עורכי דין מצליח שעוד ועוד לקוחות פונים אליו? אם כך, ברור שאתה צריך גם לבחור את ההתמחות המתאימה לך ביותר, והאמת היא, שזה לא כל כך פשוט כפי שזה נראה. איך עושים את זה בכל זאת? כל התשובות במאמר שלפניך.

 

השיקולים לבחור התמחות

כאשר מדברים על לימודי משפטים ועל בחירת ההתמחות המתאימה ביותר, מדברים על עניין שאינו פשוט וכמובן לכל אחד יכולים להיות שיקולים אחרים שישפיעו על החלטותיו. עם זאת, כדאי לדעת שיש מספר פרטים שצריך לשים לב אליהם בכל מקרה, כמו לדוגמה: הביקוש. יש תחומים שבהם תמיד היה ויהיה ביקוש יותר גדול לעורכי דין שונים, כמו לדוגמה תחום המשפחה והגירושין. במדינת ישראל אשר בה אחד מכל שלושה זוגות בוחר להתגרש, ברור מדוע לעורכי דין שיש להם התמחות בתחום הספציפי הזה יש הרבה עבודה. מצד שני, אם עמוק בפנים אתה יודע לומר שהתחום הזה לא מושך אותך ולא מעניין אותך, הרי שגם אם יש בו ביקוש זה לא מספיק כדי לבחור בו כהתמחות.

 

כמה אתה יכול להרוויח?

מעבר לשאלת הביקוש, כמובן שכאשר מדברים על בחירת התמחות בעריכת דין צריך לשים לב גם לשאלת אפשרויות הפרנסה. אף אחד לא הולך ללמוד משפטים רק כדי לעזור לאחרים או רק כדי להילחם למען הצדק. למעשה, רוב האנשים בוחרים ללמוד תחומים כאלה גם כדי להרוויח כסף, ובצדק. משמעות הדברים היא שכאשר אתה מחפש לעצמך תחום שתוכל ללמוד, כדאי יהיה לבדוק גם כמה מרוויח עורך דין ממוצע בתחום הזה. אומנם ייקח לך זמן לבנות לעצמך מוניטין ושם, אך בסופו של דבר, אם תהיה רציני כנראה שתצליח לעשות זאת. כמו כן, יש לקחת בחשבון גם את העובדה שהניסיון משפיע על השכר, כי עורך דין שעוסק בתחום כבר שלושים שנה לרוב יגבה מלקוחותיו פי שניים לעומת עורך דין מצליח.

 

איפה באמת כדאי לך ללמוד ולעשות התמחות?

עוד נתון שכדאי להתייחס אליו כשאתה חושב על לימודי משפטים ועל התמחות כזו או אחרת, זו גם השאלה לאן אתה פונה ואיפה אתה רוצה ללמוד. האם אתה רוצה ללמוד משפטים במקום מסוים ולעשות את ההתמחות במקום אחר? השמיים הם הגבול בתחומים האלה בימינו ולכן שווה לבדוק את העניין הזה לעומק. בסופו של דבר, אם אתה רוצה ללמוד משפטים, לא כדאי שתיקח סיכונים מיותרים. אתה יכול ללמוד את תחומי המשפט ואת ההתמחויות השונות כמה וכמה מקומות. לכן, אם יש לך אפשרות להגדיל את הסיכוי להצליח ולבחור בבית ספר ששמו הולך לפניו, כמובן שזה עדיף מאשר לעשות התמחות במקום שאיש אינו מכיר.

עריכת דין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף