אל תהססו וצרו קשר כבר עכשיו – עורך דין מיסים

מיסים הם בין התחומים העלומים ביותר שיש במדינת ישראל עבור אלו שצריכים לשלם אותם. כל שכיר יודע בדיוק איך הדבר עובד. מקבלים תלוש ועליו כתובים כל המיסים שיורדים באופן מיידי. מס בריאות, מס הכנסה וביטוח לאומי, כל אלו יורדים באופן אוטומטי ושכירים אינם צריכים לחשוב עליהם כלל. אך מה קורה לאדם שיש לו הכנסה עצמאית ושהוא עצמו בעל העסק? במהדורות החדשות ניתן לשמוע פעמים רבות על בעלי מסעדות, זמרים ואמרגנים שחשודים בהעלמות מס, אך מה זה בעצם אומר ומה ניתן לעשות, וכמובן איפה נכנס עורך דין מיסים בכל הסיפור? הנה תקציר של המידע שאתם זקוקים לו.

עורך דין מיסים

עורך דין מיסים – הדברים שצריך להכיר

סוגי העבירות הרלוונטיים

פשע אינו חייב להיעשות בידי רוצחים או בריונים הנוקטים באלימות. ההגדרה של פשע היא עבירה על החוק, וגם בענייני כספים ומיסים החוק מאוד ברור. כל הכנסה שיש לבעל עסק צריכה להיות מדווחת למדינה. רשות המיסים גובה את המיסים הנדרשים בהתאם לפרמטרים הקבועים בחוק והשאר יכול להיכנס לכיסו כל האדם. במידה והכנסה כלשהי אינה עוברת את הצינורות המקובלים ונכנסת ישירות לכיס היא יכולה ליפול תחת שלל כותרות – עבירות מס ערך מוסף, הלבנות הון, עבירות צווארון לבן ושלל שמות נוספים לפשעים ועבירות המבוצעים באמצעות כספים ורישומים וכוזבים ואשר עבורן כדאי להיעזר בשירותי עורך דין מיסים.

עונשים המובאים בחוק

במידה והמשפט הוא על עבירות מס או כספים כפי שהוזכרו לעיל, ישנם מספר עונשים אפשריים במקרה של הרשעה. במקרה הקל ביותר יקבל הנאשם קנס בלבד והוא יוכל לשלם אותו ולהמשיך בחייו כרגיל. במקרה אחר, יחויב הנאשם גם בתשלומי פיצויים עבור אלו שנפגעו מן הפעולות שביצע – המדינה, אנשים אחרים או העסק הנפגע. כאשר מדובר על עבירות חמורות יכול בית המשפט לפסוק גם מאסר בפועל. במידה ומורשע איש שוק ההון בעבירות שכאלו, יכול להישלל רישיונו וייאסר עליו לעסוק במקצוע.

התייחסות אל הנאשם

הסבך המשפטי של עבירות מס הוא קשה ביותר. חוקים ותתי סעיפים שיכולים להשפיע על התוצאות ועל המשפט ולכן כל כך חשוב לפנות אל עורך דין מיסים ולוודא כי מאחורי הנאשם יש איש מקצוע שיודע לפרטי פרטים את החוק ויכול לסייע. כאשר מגיע נאשם שכזה אל בית המשפט ייקח השופט בחשבון מספר פרמטרים. הראשון הוא מידת הפגיעה של האדם בציבור. אין ספק שההתייחסות אל איש ציבור שסרח תהיה קשה יותר ביחס לאדם שפגע בחברה פרטית שבה הוא עבד. פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא מידת הרווח אותה השיג הנאשם. במידה ומדובר על סכומים גדולים ומשמעותיים גזר הדין עלול להיות קשה יותר בהתאמה. הדבר האחרון הוא עבר פלילי. אם מדובר על עבריין מועד מערכת המשפט לא תהיה סלחנית, אך אם מדובר על עבירה ראשונה בלבד יכול להיות שהעונש יהיה קל יותר.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין מחייך
להתייעצות עם עורך דין

בעולם הדין והמשפט חשוב לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה שידע לתת תשובה על כל שאלה. השאירו פרטים ועורך דין מקצועי יחזור אליכם ויענה לכם על כל תשובה.

מידע נוסף
הכירו את מאיר בקרמן

עולם המיסים, החזרי המס ובעיות מיסוי שונות הינו רחב וענף וכולל בתוכו תחומים רבים. אנשים רבים נתקלים בבעיות משפטיות הקשורות לעולם המיסים ואובדי עצות משום

איך מוציאים פטור ממס הכנסה?

מי לא מכיר את מס ההכנסה – סכום לא מבוטל (ואפילו מאוד משמעותי עבור רבים) שרובנו משלמים מתוך שכרנו או הכנסותינו החודשיות למדינת ישראל, במטרה